וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השחקנית לואיז פלטשר ("קן הקוקייה", "חלל עמוק 9") הלכה לעולמה בגיל 88

עודכן לאחרונה: 24.9.2022 / 14:56

לואיז פלטשר זכתה באוסקר על תפקידה הבלתי נשכח כאחות ראצ'ד בסרט "קן הקוקייה", דמות שנבחרה כאחת הנבלים הגדולים בתולדות הקולנוע. הקריירה שלה נמשכה כשישה עשורים בטלוויזיה ובקולנוע, וכללה גם תפקיד קבוע בסדרה "מסע בין כוכבים: חלל עמוק 9"

השחקנית לואיז פלטשר. David Livingston/Getty Images, GettyImages
הייתה אלמונית לפני תפקיד הפריצה. לואיז פלטשר/GettyImages, David Livingston/Getty Images

השחקנית האמריקנית לואיז פלטשר, שזכתה באוסקר על תפקידה הבלתי נשכח כאחות ראצ'ד בסרט "קן הקוקייה", הלכה לעולמה בגיל 88. על פי הודעת הסוכן שלה, פלטשר מתה בביתה בדרום צרפת.

אף שהייתה ידועה בעיקר בזכות גילום האחות ראצ'ד, הקריירה של פלטשר נמשכה שישה עשורים על מסכי הטלוויזיה והקולנוע, ואחד מתפקידיה הבולטים מלבד זה שהעניק לה את האוסקר היה בסדרה "מסע בין כוכבים: חלל עמוק 9", שבה גילמה את הנבלית קאי ווין אדאמי לאורך שבע עונות.

פלטשר החלה את קריירת המשחק שלה בשנות ה-50 אבל עשתה הפסקה בת יותר מעשור כדי לגדל את ילדיה, כך שאל התפקיד שעשה אותה הגיעה ב-1975 כאלמונית יחסית, ואחרי ששחקניות מובילות כמו אנג'לה לנסברי ואלן ברסטין סירבו לתפקיד. "קן הקוקייה", שבוים בידי מילוש פורמן על פי הספר באותו שם, הפך להצלחה עצומה, זכה בשלל פרסים ונכלל ברשימות רבות של הסרטים האמריקנים הגדולים בכל הזמנים.

מייקל דאגלס, מילוש פורמן, לואיז פלטשר, ג'ק ניקולסון וסול זאנץ אחרי הזכייה בפרסי האוסקר על "קן הקוקייה". Alan Band/Keystone/Getty Images, GettyImages
ניצחון סוחף. משמאל: מייקל דאגלס, מילוש פורמן, לואיז פלטשר, ג'ק ניקולסון וסול זאנץ אחרי הזכייה בפרסי האוסקר על "קן הקוקייה"/GettyImages, Alan Band/Keystone/Getty Images

הזכייה של פלטשר באוסקר על תפקידה הייתה חלק מרצף של פרסים ש"קן הקוקייה" גרף בטקס של 1976, כולל הסרט הטוב ביותר, הבמאי הטוב ביותר, השחקן הטוב ביותר (ג'ק ניקולסון) והתסריט הטוב ביותר. מכון הסרטים האמריקני דירג את האחות ראצ'ד כאחת מהנבלים הגדולים ביותר בתולדות הקולנוע, כשלפניה רק המכשפה הרעה מהמערב ("הקוסם מארץ עוץ"), דארת' ויידר ("מלחמת הכוכבים"), נורמן בייטס ("פסיכו") וחניבעל לקטר ("שתיקת הכבשים").

עוד בוואלה!

תירגעי אחותי: "ראצ'ד" אמנם יפה, אבל מקושקשת ומאוהבת בעצמה

לכתבה המלאה

לבד מזאת שיחקה פלטשר בסרטים כמו "גנבים שכמונו" של רוברט אלטמן, "מגרש השדים 2", "פרחים בעליית הגג" ו"משחקי פיתוי", וכן התארחה בסדרות כמו "סודות העיר" ו"ג'ואן מארקדיה" - על שתיהן הייתה מועמדת לפרס האמי. תפקידה האחרון היה ב-2017 בסדרה "גירלבוס" של נטפליקס.

  • עוד באותו נושא:
  • קן הקוקיה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully