וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"זה גדול על ההפקה כלכלית": מופע המחווה לאריק איינשטיין בוטל ברגע האחרון

עודכן לאחרונה: 29.9.2022 / 16:23

מופע המחווה לאריק איינשטיין בוטל כמעט ברגע האחרון, לאחר שנערכו חזרות והופיעו פרסומות רבות. מקורבים להפקה אמרו לוואלה! תרבות: "לא נמכרו מספיק כרטיסים, לא מצאו ספונסר, האמנים לא נרתמו ליח"צ והשת"פ עם הכוכב הבא לא קרה, אז המופע יידחה לשנת העשור למות אריק"

אריק איינשטיין. אבי ולדמן,
מופע המחווה לזכרו בוטל. אריק איינשטיין/אבי ולדמן

"זו אותה האהבה", מופע המחווה לאריק איינשטיין, שתוכנן להתקיים ב-11 באוקטובר בלייב פארק - בוטל כמעט ברגע האחרון, וזאת לאחר שכבר נערכו חזרות והופיעו פרסומות רבות לקידומו. המופע היה אמור להתקיים במסגרת פסטיבל ראשון לציון ה-34. גורמים המקורבים להפקה אומרים לוואלה! תרבות כי הסיבה לביטול היא שלא נמכרו מספיק כרטיסים. גורם יודע דבר אחר אמר לנו ש"ההפקה החליטה שזה גדול עליה כלכלית".

מהפקת המופע נמסר כי לא מדובר בביטול אלא בדחיה, ומסרו בתגובה: "עקב אילוצי הפקה, מופע המחווה לאריק איינשטיין נדחה למועד אחר שיימסר בהמשך. קהל רוכשי הכרטיסים יקבל את כספו בחזרה דרך נציגי קופת תל אביב".

מקורב נוסף להפקת המופע שופך אור נוסף על הרקע לביטולו: "המופע הוא אמנם במסגרת פסטיבל ראשון לציון אבל הוא באחריות ובהשקעת האמרגנים. העירייה תמכה - למשל בפרסום, ביחסי הציבור, בשיתוף התזמורת הסימפונית של ראשון ובהעמדת הלייב פארק ללא תמורה, וראתה בזה מופע דגל - אבל הוא מופע יקר מאוד שהעירייה לא יכלה לממן ולכן הרים אותו מפיק פרטי מטעם משפחת איינשטיין. ההפקה נדחתה כמה פעמים בגלל הקורונה. אתמול התקבלה הודעה מהמפיק שעומד מאחורי המשפחה שהוא מבקש לדחות את האירוע מסיבות טכניות, הוא אמר שיוצא לא מה שהם חשבו. כנראה שזה שילוב בין הסיבות הטכניות לסיבות נוספות כמו העובדה שלא נמכרו מספיק כרטיסים. היה גורם שרצו שיהיה ספונסר אבל זה לא התאפשר. בנוסף, האמנים שמשתתפים בהפקה לא שיתפו מספיק פעולה עם יחסי הציבור. מבאס שזה ככה".

"הייתה גם יוזמה לנאמבר בגמר 'הכוכב הבא' עם שלושת הפיינליסטים ואריק על המסך - וזה נפל", מוסיף המקורב להפקה בשיחה עם וואלה! תרבות. "אז כנראה היו בעיות טכניות אבל גם לא נמכרו מספיק כרטיסים. אם היו נמכרים 15 אלף כרטיסים אולי היו מתגברים על הבעיות הטכניות. חבל שזה נפל. היה מחשבות במופע הזה לכל מיני הפתעות כמו לראות את אריק 'מנחה' מהמסך וסרטים משפחתיים שנחשפים על הבמה בפעם הראשונה. אבל זה כאמור דחיה ולא ביטול. אני יודע על כוונה לדחות את ההופעה לשנה הבאה, 2023, שתהיה גם עשר שנים למותו של אריק, גדול זמרי ישראל".

יואב קוטנר, שהיה אמור לערוך את המופע, אמר לוואלה! תרבות: "זה נורא חבל, היו צריכים להיות ביצועים נהדרים. אני מקווה שזה עוד יקרה במסגרת אחרת".

במופע היו אמורים להשתתף יוני רכטר, שם טוב לוי, מיקי גבריאלוב, ברי סחרוף, שלומי שבת, יובל דיין, עידן עמדי, עמיר בניון, דיקלה, כנסיית השכל, אסתר רדא, דוד ד'אור ושירה גבריאלוב, והוא היה אמור להיות מלווה בתזמורת הסימפונית הישראלית ראשון לציון בניצוחו של אילן מוכיח. מי שבלט מאוד בהעדרו מהליינאפ הוא שלום חנוך, שותפו הוותיק של איינשטיין, תחילה היה נדמה כי הסיבה לכך היא מצבו הבריאותי, אולם בינתיים שב להופיע על במה ועם זאת לא פורסם על הצטרפותו לליינאפ. על המופע היה אמור להיות חתום המפיק יריב יפת, ועל ההפקה המוזיקלית עמית הראל.

אריק איינשטיין בסרט סיפור אהבה סטנדרטי. יעקוב אגור מתוך אוסף אגור באדיבות yes דוקו,
"ההפקה החליטה שזה גדול עליה כלכלית". אריק איינשטיין/יעקוב אגור מתוך אוסף אגור באדיבות yes דוקו

לקראת המופע יצא לראשונה שיר גנוז של אריק איינשטיין, "לבדנו כביכול" שמו, שכתב יואב פורת והלחין, עיבד והפיק מוזיקלית שותפו הוותיק ליצירה שם-טוב לוי. השיר הוקלט בשנת 1997, במהלך העבודה על האלבום "לאן פרחו הפרפרים", אך מעולם לא ראה אור - עד לתחילת החודש הזה, לאחר שהשיר התגלה בארכיון של חברת אן אם סי יונייטד.

שם טוב לוי אמר בעקבות יציאתו לוואלה! תרבות: "'לבדנו כביכול' היה אחד השירים שעבדנו עליהם לאלבום 'לאן פרחו הפרפרים'. השיר בסוף לא נכנס לאלבום כי איכשהו הוא לא התאים לרוח האלבום כולו, והוא נגנז. לפני כמה זמן חברת התקליטים אן אם סי יונייטד מצאה את השיר ושלחה לי לשמוע. אני שלחתי את השיר גם לאלמנתו סימה ולבן שלו, וניתן אוקיי להוצאת השיר. כשהשיר הזה הוקלט הוא לא הושלם לגמרי. עכשיו עשו לו מיקס, ואני העליתי נגינת חליל חדשה אליו. אבל רוב השיר, רוב הנגנים וכמובן השירה של אריק, זה מאז. השיר הזה מזכיר לי את אריק ואת החוויה של העבודה המשותפת עם האיש הזה. אני מקווה שהוא עומד במבחן הזמן. טוב שזה יוצא ואני מקווה שאנשים ייהנו ממנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully