וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מירי מסיקה זוהרת": מבקרי לונדון מהללים את הזמרת הישראלית ואת "ביקור התזמורת"

עודכן לאחרונה: 7.10.2022 / 20:04

עיתוני ואתרי בריטניה אהבו את גרסת המחזמר שהגיעה ללונדון מברודוויי לסרט "ביקור התזמורת", בכיכובם של אלון אבוטבול ומירי מסיקה. האחרונה בפרט זכתה למחמאות אדירות. "מירי מסיקה זוהרת"; "פשוט ניצחון: הקול שלה כל כך עשיר, כל כך קטיפתי, עד שאובדים במעמקיו"

מירי מסיקה מבצעת את "עומר שריף" מתוך המחזמר "ביקור התזמורת"/DonmarWarehouse

ביום חמישי עלה בלונדון המחזמר "ביקור התזמורת", על פי סרטו של ערן קולירין באותו שם מ-2007. אלון אבוטבול נכנס לנעלי ששון גבאי בתפקיד תאופיק, מנצח התזמורת המצרי המסוגר שמגיע עם אנשיו לישראל, ומירי מסיקה שיחקה את דינה, בעלת בית הקפה הלבבית המתגוררת בעיירת הפיתוח שנקלעו אליה, תפקיד שבגרסה הקולנועית גילמה רונית אלקבץ. המחזמר עלה לראשונה באוף ברודוויי בניו יורק ב-2016, ובשנה העוקבת זכה בעשרה פרסי טוני, כולל למחזמר הטוב ביותר ולשחקנים שבתפקידים הראשיים, טוני שלהוב ("גברת מייזל המופלאה") וקתרינה לנק ("אוזרק"). כעת עשתה ההצגה את בכורתה בבירה האנגלית לקול תשואות המבקרים.

מירי מסיקה, אלון אבוטבול, "ביקור התזמורת". Marc Brenner,
"ביצוע מהמם. מירי מסיקה, "ביקור התזמורת"/Marc Brenner

"הבכורה האירופית של מייקל לונגהרסט כוללת צוות קוסמופוליטי, עם הופעה קולית בולטת של הכוכבת הישראלית מירי מסיקה", נכתב באיבנינג סטנדרד, שהעניק להצגה 4 כוכבים. "ההפקה איטית בחלק מהרגעים המוקדמים, הומה באחרים, אבל כפנטזיה של הרמוניה ברמת-מיקרו באזור בעייתי, היא מקסימה לחלוטין".

גם הגרדיאן העניק להצגה 4 כוכבים, ושיבח בפרט את שירתה של הזמרת. "ביצוע מהמם של הפרפורמרית הישראלית מירי מסיקה, כל שיר חושף טקסטורות חדשות בקולה, מברזל עוקצני ועד קטיפה עורגת".

טיים אאוט לונדון אף הוא נתן 4 כוכבים, ושיבח את העדינות של המחזמר והסיפור. על השחקנים כתב המבקר: "אלה לא תפקידים נוצצים גדולים: לכל אחד על הבמה יש בעצם חלק קטן שהם מבצעים בול, וזה מרגיש כאילו הסכום גדול יותר מחלקיו, תמונת מצב חיה של קהילה זמנית".

עוד בוואלה!

ששון גבאי על זכיית "ביקור התזמורת": "הכי התרגשתי כשהודו לרונית אלקבץ"

לכתבה המלאה
אלון אבוטבול, "ביקור התזמורת". Marc Brenner,
מגלם את תאופיק בצורה יפהפיה. אלון אבוטבול, "ביקור התזמורת"/Marc Brenner

המחזמר זכה לסיקור גם באתרים המוקדשים לתיאטרון. ב-WhatsOnStage המבקרת העניקה למחזה עצמו 3 כוכבים, שיבחה מרכיבים רבים בו אבל פחות אהבה שכמה מהדמויות לא מפותחות דיין, מעבר לראשיות. את השחקנים היא היללה: "אלון אבוטבול מביא כבוד כבד ותחושה של רגש עצור בצורה עצומה", ואילו "מירי מסיקה זוהרת, עושר קולה תורם ליכולתה לשדר רגשות באמצעות מצמוץ עין או משיכת כתף".

בלונדון ת'יאטר העניקו למחזמר 4 כוכבים, ובמיוחד אהבו את הסצנה שבה תאופיק מלמד את דינה איך לנצח על תזמורת. "כל אחד מהם פתח את השני, ומה שעובר ביניהם הוא כעת מעבר למילים", כתבה המבקרת. "הדינמיקה הזו מטופלת בכבוד עדין על ידי אלון מוני אבוטבול, שמשיל בהדרגה את השכבות הקשות של תאופיק, ומירי מסיקה, הזמרת הכוכבת הישראלית. האחרונה היא פשוט ניצחון: הקול שלה כל כך עשיר, כל כך קטיפתי, עד שאובדים במעמקיו".

בברודוויי וורלד העניקו למחזה 5 כוכבים וכינו אותו "הפקה מינימליסטית עם לב גדול", וסיכמו שההצגה "פשוט עילאית, צפיית חובה לשיעור על אמפתיה, טוב לב וכוחה של מוזיקה". את מסיקה היא כינתה "הכוכבת האמיתית של המופע".

בת'יאטר וויקלי גם כן העניקו 5 כוכבים וכתבו כי "השגרתיות של 'ביקור התזמורת' היא שהופכת אותו ליוצא דופן. הוא לא בנוי במבנה הטיפוסי של מחזמר, והסיפור פשוט אך עמוק. זוהי יצירת תיאטרון חיונית". על אבוטבול נכתב בביקורת שהוא מגלם את תאופיק בצורה יפהפיה, ו"מסיקה נותנת הופעה עוצמתית בתפקיד הזה, עם הופעה ווקאלית מדהימה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully