וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפור נפל: ליברפול תארח את אירוויזיון 2023 מטעם הזוכה אוקראינה

עודכן לאחרונה: 7.10.2022 / 22:21

מאיגוד השידור האירופי נמסר כי ליברפול נבחרה בעקבות תהליך הצעות חזק של ערים שונות באנגליה, במסגרתו נבחנו המתקנים במקום; היכולת להכיל אלפי משלחות מבקרים, צוות, מעריצים ועיתונאים; תשתית, והיכולת התרבותית של העיר המארחת לשקף את זכייתה של אוקראינה

אירוויזיון 2023: נועה קירל מוכרזת רשמית כנציגת ישראל/מערכת וואלה!

העיר ליברפול בבריטניה נבחרה לעיר המארחת לתחרות האירוויזיון ה-67, לאחר מרוץ צמוד עם העיר גלזגו, כך הודיע הערב (שישי) איגוד השידור האירופי. הגמר הגדול של האירוויזיון 2023 יתקיים בליברפול ארנה ליד נהר המרסי ביום שבת 13 במאי, ויקדימו אותו חצאי הגמר ביום שלישי ה-9 במאי וביום חמישי ה-11 במאי. ה-BBC, יחד עם איגוד השידור האירופי (EBU), יארגן את התחרות בהתייעצות עם UA:PBC, השידור הציבורי של אוקראינה, זוכי התחרות בשנה שעברה.

ליברפול נבחרה בעקבות תהליך הצעות חזק של ערים שונות באנגליה, במסגרתו נבחנו המתקנים במקום; היכולת להכיל אלפי משלחות מבקרים, צוות, מעריצים ועיתונאים; תשתית, והיכולת התרבותית של העיר המארחת לשקף את זכייתה של אוקראינה ב-2022.

"ליברפול היא המקום האידיאלי לארח את האירוויזיון ה-67 מטעם אוקראינה", מסר מרטין אוסטרדל, האחראי הבכיר של תחרות האירוויזיון. "העיר היא שם נרדף למוזיקה, וליברפול ארנה עולה על כל הדרישות הדרושות לביצוע אירוע עולמי בסדר גודל כזה. התרשמנו מאוד מהתשוקה שהעיר הפגינה באימוץ התחרות ומהרעיונות שלה כיצד להציב את זוכי השנה שעברה, אוקראינה, בחזית בזמן שאלפי מעריצים מבקרים במאי הבא".

אוקראינה אירחה את האירוויזיון פעמיים בעבר - ב-2005 וב-2017. היא זכתה גם השנה בעזרת להקת קאלוש אורקסטרה שייצגה אותה, ובעיקר בשל סחף של תמיכה במדינה שנאלצת להתמודד עם הפלישה הרוסית.

עוד בוואלה!

"מירי מסיקה זוהרת": מבקרי לונדון מהללים את הזמרת הישראלית ואת "ביקור התזמורת"

לכתבה המלאה

את ישראל תייצג נועה קירל, אחרי שוועדה מקצועית של תאגיד השידור בחרה בה לייצג את ישראל בתחרות מתוך רשימה סגורה של 78 האמנים המושמעים בישראל, או כאלו שבלטו במצעדים של שלוש השנים האחרונות. כעבור כחודש אישרה הזמרת שהיא נענית לקריאה. "אני מתרגשת מאוד. אני מרגישה שאנחנו יוצאים למשימה שהגיעה אליי בהפתעה גמורה", אמרה במסיבת עיתונאים. "בתקופה האחרונה למדתי גם על הסיכונים ושלא הכל קשור רק לאמנות ולביצוע. אני גאה לצאת למשימה הזאת, שעבורי היא משימה לאומית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully