וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פסטיבל הסרטים בחיפה: "ולריה מתחתנת" ניצח בתחרות העלילתית הישראלית

עודכן לאחרונה: 15.10.2022 / 22:52

סרטה עטור השבחים של מיכל ויניק זכה גם בפרס התסריט. "השמן" של גודיס שניידר קטף את הפרסים לסרט ביכורים ולשחקן הטוב ביותר, ו"בתולים" של מאור זגורי זכה בפרס להישג אמנותי. "הבחירה של ניצה" של אורי ברבש זכה בתחרות התיעודית, ו"קירבה" הבלגי ניצח בתחרות הבינלאומית

מתוך הסרט "ולריה מתחתנת" בבימוי מיכל ויניק. גיא רז,
"רגישות, דייקנות וחמלה". מתוך "ולריה מתחתנת"/גיא רז

"ולריה מתחתנת", סרטה עטור השבחים של מיכל ויניק, זכה הערב (שבת) בפרס הסרט העלילתי הישראלי הטוב ביותר בפסטיבל הסרטים הבינלאומי ה-38 בחיפה. הסרט, העוסק בנשים אוקראיניות שמתחתנות עם גברים ישראלים, זכה לא רק בפרס הסרט העלילתי הטוב ביותר, אלא אף בפרס התסריט.

חבר השופטים בתחרות הקולנוע הישראלי העלילתי, שכלל את קרלה קטאני, ננה ג'ורג'זה, שמואל הספרי, קייס נאשף ובני ברבש, קבע כי "ולריה מתחתנת" הוא "סרט קאמרי דחוף וקלסטרופובי המקפל בתוכו סיפור אנושי ואוניברסלי גדול - בחירה. ברגישות, דייקנות וחמלה, מגולל הסרט את סיפורן של ארבע נפשות אבודות המנסות לשרוד בתוך מציאות מעיקה וכובלת והוא עושה זאת בהצלחה גדולה". על התסריט, שגם עליו חתומה ויניק, כתבו השופטים כי הוא מהודק, קולח, רהוט ומפתיע, והדגישו כי "הישגה הגדול של התסריטאית טמון ביכולתה לקחת סטריאוטיפים המוטבעים בתודעתנו המשותפת ולהפוך אותם לבני אדם חיים, נושמים, כואבים, נואשים מקווים ומעוררי הזדהות".

הבמאית מיכל ויניק והמפיקים אמיר הראל ואיילת קייט ("ולריה מתחתנת"), פסטיבל הסרטים בחיפה, 15 באוקטובר 2022. זיו עמר,
הבמאית מיכל ויניק (באמצע), והמפיקים אמיר הראל ואיילת קייט עם הפרס לסרט "ולריה מתחתנת", הערב/זיו עמר
מתוך "השמן" של גודיס שניידר. עמית שעל,
"סרט משעשע וחריף". מתוך "השמן"/עמית שעל

סרט נוסף שזכה לשבחים בפסטיבל היה "השמן" של גודיס שניידר, שמלווה קשר ארוך שנים בין גבר ואישה מהימים שבהם היא הייתה קצינה והוא חייל פשוט, ושוב כשהם נפגשים מחדש ומתאהבים אחרי יותר מעשור. "השמן" זכה הן בפרס לסרט הביכורים, והן בפרס המשחק, שניתן לצחי סדן על הופעתו בסרט. "הבמאי גודיס שניידר והתסריטאית ליאת אלקיים יצרו סרט משעשע, חריף, כואב, עכשווי ומלא תקווה, תל אביבי מאוד, ישראלי מאוד. התסריט, הבימוי, המשחק המשובח והעיצוב האמנותי משתלבים להפליא ויוצרים קומדיה רומנטית משובבת נפש", קבעו השופטים. "בתולים", סרט הבכורה של היוצר מאור זגורי, קטף פרס הניתן להישג אמנותי בסרט עלילתי ישראלי.

עוד בוואלה!

סיפור ההתבגרות החשוף של מאור זגורי והסרט המדובר שנופל על הפרצוף: פסטיבל חיפה יצא לדרך

לכתבה המלאה
מתוך הסרט "בתולים", בבימוי מאור זגורי. בועז יהונתן יעקב,
פרס ההישג האמנותי. מתוך "בתולים"/בועז יהונתן יעקב

בתחרות המקבילה לקולנוע תיעודי זכה "הבחירה של ניצה", של הבמאי אורי ברבש, בפרס הסרט הישראלי הטוב ביותר. השופטים בתחרות התיעודית - הלן שומן, דרור מורה, גליה בדור ואודי ניר - כתבו על הסרט שעוסק בניצולת שואה שמתחקה אחר עבר המשפחתי כי הוא "מביא אל המסך סיפור אנושי יוצא דופן, משפט שלמה מודרני", וכי הגיבורה במרכזו היא "דמות מרגשת ונוגעת ללב בחיפושה העיקש אחר זהותה". ציון לשבח ניתן לסרט "ברונקה!" שיצרו תומר ושלמה סלוצקי, המלווה את המאבק להסגרתו והעמדתו לדין של ארגנטינאי החשוד בפשעים נגד האנושות שמצא מקלט בישראל.

מתוך "הבחירה של ניצה" של אורי ברבש. עופר דורי,
"דמות מרגשת ונוגעת ללב". מתוך "הבחירה של ניצה"/עופר דורי
הבמאי אורי ברבש, ציפי ביידר וצמרת אלכסנדרוני ("הבחירה של ניצה"), פסטיבל הסרטים בחיפה, 15 באוקטובר 2022. זיו עמר,
הבמאי אורי ברבש לצד צמרת אלכסנדרוני וציפי ביידר עם הפרס לסרט "הבחירה של ניצה", הערב/זיו עמר

בתחרות הבינלאומית זכה "קירבה" הבלגי של הבמאי לוקאס דונט, וציון לשבח הוענק לסרט הצרפתי-ספרדי "כמו חיות" של הבמאי רודריגו סורוגוין. בתחרות לקולנוע ישראלי נבחר "סלמה" של סוהילה גטאס לסרט העצמאי העלילתי הטוב ביותר; "אנא רגיל" של גיל פרמון לסרט הסטודנטים הטוב ביותר; ו"בכבוד!" של סיוון אלאשוילי לסרט האנימציה הטוב ביותר. ציון לשבח לסרט אנימציה קצר ניתן לסרט "טיול עם אבא" של מור ישראלי. במסגרת "עוגן הזהב", התחרות הבינלאומית של הפסטיבל לסרטי ביכורים, זכה הסרט הצרפתי "ההר" של תומס סלבדור, ואילו "הכי גרועים" הצרפתי אף הוא, של הבמאים ליז אקוקה ורומאן גרה, זכה בציון לשבח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully