וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עם המיטב של קאן, ונציה וברלין: פסטיבל הסרטים בערבה חוזר

19.10.2022 / 15:52

המהדורה ה-11 של האירוע הדרומי תכלול כמה מהסרטים המובחרים של הפסטיבלים הגדולים בעולם, ולצד זאת תערוך רטרוספקטיבה לבמאי הטורקי נורי בילגה ג'יילן ("היו זמנים באנטוליה"), וכן לבמאי הפולני יז'י סקולימובסקי ושותפו המפיק ג'רמי תומאס - בנוכחותם. כל הפרטים

הבמאי הטורקי נורי בילגה ג'יילן. באדיבות פסטיבל הסרטים הבינלאומי בערבה,
יציג רטרוספקטיבה, תערוכת צילומים וכיתת אמן. הבמאי הטורקי נורי בילגה ג'יילן/באדיבות פסטיבל הסרטים הבינלאומי בערבה

הבמאי הטורקי המוערך נורי בילגה ג'יילן ("שנת חורף", "היו זמנים באנטוליה", "עץ האגס הפראי") יגיע לישראל ויתארח בפסטיבל הסרטים הבינלאומי בערבה, בו תוצג מחווה מקיפה ליצירתו. המהדורה ה-11 של הפסטיבל, שכוללת כמה מהסרטים הבולטים ביותר שהשתתפו בפסטיבלי הסרטים המרכזיים בעולם בשנה החולפת, תיערך בין התאריכים 19-9 בנובמבר.

במסגרת המחווה לנורי בילגה ג'יילן, יוקרנו חמישה מסרטיו באורך מלא וכן הסרט הקצר הראשון שלו, ובנוסף תוצג תערוכה הכוללת צילומים שיצר בגלריית עשוש שבכפר האמנים צוקים. הבמאי המהולל אף יערוך כיתת אמן במסגרת האירוע.

"סן עומר" של הבמאי אליס דיופ. באדיבות פסטיבל הסרטים הבינלאומי בערבה,
יפתח את הפסטיבל. "סן עומר"/באדיבות פסטיבל הסרטים הבינלאומי בערבה

הפסטיבל ייפתח עם "סן-עומר" שיצרה הבמאית אליס דיופ, נציג צרפת לאוסקר, שזכה בפסטיבל ונציה גם בפרס אריה הכסף וגם בפרס לסרט הביכורים הטוב ביותר, וזו תהיה הקרנת הבכורה שלו בישראל. גוסלג'י מאלאנדה, אחת מכוכבות הסרט העוסק בכותבת שמסקרת משפט של נערה מהגרת הנאשמת ברצח התינוק שלה, תגיע לארץ לכבוד הפסטיבל ותנכח באחת מהקרנות הסרט.

בפסטיבל תיערך גם מחווה לבמאי הפולני הוותיק יז'י סקולימובסקי ולמפיק ג'רמי תומאס, ובפרט לשיתוף הפעולה ארוך השנים ביניהם. במרכז המחווה יוקרן "אי-אה", המספר את סיפורו של חמור דרך עיניו שלו, בנוכחות הבמאי והמפיק, כמו גם התסריטאית שמאחוריו, אווה פיאסקובה. עוד יוקרנו "הזעקה", שאף לו היו שותפים שניהם, "ארבעה לילות עם אנה" שיצרו יחד סקולימובסקי ופיאסקובה, וכן "שמיים מגינים מעל" של ברנרדו ברטולוצ'י, שהפיק תומאס.

"אי-אה", של הבמאי יז'י סקולימובסקי. באדיבות פסטיבל הסרטים הבינלאומי בערבה,
דרך עיניים של חמור. מתוך "אי-אה"/באדיבות פסטיבל הסרטים הבינלאומי בערבה

עוד יוקרנו בפסטיבל בנוכחות היוצרים הסרטים: "הכי גרועים" של ליז אקוקה ורומאן גרה, המנצח בתחרות "מבט מסוים" בפסטיבל קאן השנה, ויוצג בארץ בנוכחות אקוקה; "מטרונום" של אלכסנדרו בלק, שמתרחש בימי הדיקטטורה של ניקולאי צ'אוש'סקו, ויוקרן אף הוא בנוכחות הבמאי; ו"ארץ האלוהים" האיסלנדי של הלינור פלמאסון, שאף הוא ינכח בפסטיבל.

לצידם יוקרנו גם "קירבה" הבלגי של לוקאס דונט, זוכה פרס הגרנד פרי בפסטיבל קאן והמנצח בתחרות הבינלאומית של פסטיבל חיפה; "אחרי השמש" של שרלוט וולס, שמתאר אישה הנזכרת בחופשה קיץ שהיא ואביה יצאו אליה יחד 20 שנה לפני כן; "ילדים של אחרים" של הבמאית הצרפתיה רבקה זלוטובסקה, שהשתתף בפסטיבל ונציה האחרון; "מאה פרחים" היפני של גנקי קוואמורה, המתאר גבר המתמודד עם הזדקנותה של אמו; "שני צידי הלהב" של קלייר דני ובכיכובה של ג'ולייט בינוש, שזכה בפרס "דב הכסף" בפסטיבל ברלין;"ברוקר" הקוריאני של הבמאי הירוקאזו קורה-אדה, זוכה פרס השחקן הטוב ביותר בפסטיבל קאן האחרון, ועוסק בסחר בתינוקות בשוק השחור; "פמפיר" האוקראיני של דמיטרו סוחוליצקי-סובצ'וק; "ההר" הצרפתי של הבמאי תומאס סלבדור ובכיכובו, על מהנדס מהנדס שיוצא להרפתקה בלתי צפויה באלפים הצרפתיים; "הבן" של הסופר והמחזאי הצרפתי המוערך פלוריאן זלר; סרט האנימציה "חברים עד השמיים!"; וגם הקלאסיקה "הקוסם מארץ עוץ".

עוד בוואלה!

פסטיבל הסרטים בחיפה: "ולריה מתחתנת" ניצח בתחרות העלילתית הישראלית

לכתבה המלאה

בגזרה הישראלית יוצג "ולריה מתחתנת" של מיכל ויניק, העוסק בנשים אוקראיניות שמתחתנות עם גברים ישראלים, וזכה זה עתה בתחרות העלילתית בפסטיבל הסרטים בחיפה, וגם "הדרך לאילת" של יונה רוזנקיאר, שזכה בתחרות הישראלית בפסטיבל ירושלים האחרון, והופק בתמיכת קרן הקולנוע ערבה שהקים הפסטיבל. סרט זה יוקרן לצד שישה סרטים עלילתיים ושלושה סרטי תעודה קצרים שנוצרו במסגרת מיזם "קצר במדבר", שמפגיש יוצרי קולנוע עם אנשי האזור.

לפרטים נוספים, היכנסו לאתר הפסטיבל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully