וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדרך של נועה קירל לגמר התקצרה: רק 37 מדינות ישתתפו באירוויזיון 2023

עודכן לאחרונה: 21.10.2022 / 13:33

חדשות טובות לנועה קירל: רק 37 מדינות ישתתפו באירוויזיון 2023 - מספר המדינות הנמוך ביותר מאז 2014, וכך גדלים סיכויי נציגת ישראל לעלות לגמר. בולגריה, צפון מקדוניה ומונטנגרו בחרו שלא להשתתף בתחרות מסיבות כלכליות, ברקע ההפסד שנגרם מהשעיית רוסיה מהאירוויזיון

אירוויזיון 2023: נועה קירל מוכרזת רשמית כנציגת ישראל/מערכת וואלה!

חדשות טובות לנועה קירל: איגוד השידור האירופי הודיע היום (חמישי) ש-37 מדינות בלבד ישתתפו באירוויזיון 2023 שיתקיים בחודש מאי בליברפול, אנגליה. זהו מספר המדינות המשתתפות הנמוך ביותר מאז 2014. בכך, למעשה, גדלו סיכוייה של קירל לעלות לגמר.

בולגריה היא המדינה האחרונה שהודיעה שלא תשתתף באירוויזיון ה-67 שיתקיים ב-9, ב-11 וב-13 במאי. קודם לכן צפון מקדוניה ומונטנגרו בחרו שלא להשתתף בתחרות בגלל העלות המוגדלת הכרוכה בכך. לפי ה-BBC, המדינות התבקשו השנה לשלם יותר כסף על ההשתתפות בתחרות בגלל הכסף שהופסד בעקבות השעיית רוסיה מהתחרות, בעקבות פלישתה לאוקראינה.

זהו מספר נמוך של מדינות משתתפות ביחס לשנים האחרונות. לשם השוואה: באירוויזיון שהקיים השנה באיטליה השתתפו 40 מדינות, בתחרות בהולנד ב-2021 השתתפו 39 מדינות, באירוויזיון בישראל ב-2019 השתתפו 41 מדינות, ובתחרות בפורטוגל ב-2018 השתתפו 43 מדינות. הפעם האחרונה שבה השתתפו 37 מדינות הייתה באירוויזיון בדנמרק ב-2014.

נועה קירל. דניאל סיני,
תעמוד במשימה? נועה קירל/דניאל סיני

כפי שפורסם לראשונה בוואלה! תרבות, ביולי ועדה מקצועית של תאגיד השידור בחרה בקירל לייצג את ישראל בתחרות מתוך רשימה סגורה של 78 האמנים המושמעים בישראל או כאלו שבלטו במצעדים של שלוש השנים האחרונות. לאחר מכן, פורסם לראשונה בוואלה! תרבות כי לקירל תהיה שליטה מלאה על בחירת השיר. היא זאת שתבחר את הכותב והמלחין, התאגיד יתבקש לאשר זאת, אבל באופן תקדימי הבחירה היא בידי המבצעת בלבד. הדבר העלה סימני שאלה אם ראוי שתאגיד ציבורי לא ייתן הזדמנות לכל היוצרים להתמודד. ונזכיר שנטע ברזילי לא רצתה לשיר את "Toy" שנבחר עבורה - כך שאם הדבר היה נתון להחלטתה כנראה לא היינו זוכים באירוויזיון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully