וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרסום ראשון: נועה קירל תייצג את ישראל באירוויזיון 2023

עודכן לאחרונה: 12.7.2022 / 9:11

בניגוד לשנים האחרונות, שבהן הנציג נבחר באמצעות תוכניות ריאליטי, ועדה מקצועית שכללה נציגים מהתאגיד ותעשיית המוזיקה התכנסה ובחרה בקירל. טרם פורסם כיצד יתנהל תהליך בחירת השיר שייצג אותנו באירוויזיון הבא

מיכאל בן דוד בחזרה לקראת חצי הגמר השני של האירוויזיון בטורינו, איטליה, 11 במאי 2022/יניב דורנבוש

פרסום ראשון: נועה קירל נבחרה היום (שני) לייצג את ישראל באירוויזיון 2023. ועדה מקצועית של תאגיד השידור הציבורי כאן בחרה בזמרת המצליחה, שהסכימה לקבל על עצמה את ההשתתפות בתחרות. טרם פורסם כיצד יתנהל תהליך בחירת השיר.

מטעם נועה קירל נמסר בתגובה: "קיבלנו את הבשורה בהפתעה מוחלטת, אנחנו שמחים ומודים על הבחירה בנועה וגאים לייצג את מדינת ישראל בכבוד!"

הוועדה מורכבת מעשרה חברים, וכללה נציגות של התאגיד לצד גורמים בתעשיית המוזיקה. נציגי כאן בוועדה הם מנהל תחנות המוזיקה בתאגיד עופרי גופר, שעמד בראש הוועדה; המפיק הראשי בתאגיד קובי נוסבאום; העורכת המוזיקלית טל אגרמן, מנהלת מערך האירוויזיון בשנת 2019 טלי כץ; מנהלת תחום התרבות בכאן 11 שרון דריקס. הנציגים החיצוניים הם הפזמונאי יוסי גיספן, המוזיקאית עדן דרסו, השדרנים אביה פרחי ולאון פלדמן, והבימאי הראשי של אירוויזיון 2019 בתל אביב, יובל כהן.

בהודעה שפורסמה בחודש שעבר נמסר כי הוועדה תשקול מראש אמנים מנוסים, "בולטים, המנוסים בהופעות חיות ומובילים ברשימת ההשמעות", אחרי שבשנים האחרונות היו אלה פעמים רבות זמרים לא-מוכרים בתחילת דרכם, שנבחרו על ידי אחת מתחרויות המוזיקה הטלוויזיוניות.

ואמנם, הוועדה החליטה לדון ב-78 זמרים, זמרות והרכבים, שהיו ברשימת האמנים המושמעים בתחנות הרדיו הארציות, או שהיו מועמדים לתואר זמר/זמרת/הרכב השנה בשלושת המצעדים השנתיים האחרונים. בין השמות שעונים לתנאים האלו ניתן למנות גם את עידן חביב, חנן בן ארי, סטטיק ובן אל, רן דנקר, רביב כנר, עדן בן זקן, עומר אדם, בניה ברבי, ישי ריבו ועדן חסון. אלה יצומצמו בשלב ראשון לכ-20 מועמדים, שמתוכה נבחר הנציג. אם האמן הנבחר יסרב להצעה, תיעשה פנייה לבאים אחריו ברשימה לפי הדירוג של חברי הוועדה.

פסטיגל 2019. ראובן קסטרו
תביא דוז פואה? נועה קירל/ראובן קסטרו

בשנה שעברה התוכנית "אקס פקטור לאירוויזיון" בחרה את הנציג הישראלי לתחרות, אחרי שבמשך כמה שנים התהליך נעשה בתוכנית "הכוכב הבא לאירוויזיון" של קשת. כזכור, את ישראל ייצג השנה מיכאל בן דוד, שלא הצליח להעפיל מחצי הגמר - הפעם הראשונה של ישראל מאז 2014.

האירוויזיון הבא אמור היה להיערך באוקראינה, אחרי שנציגתה לתחרות, הלהקה קאלוש אוקסטרה, זכתה בתחרות האחרונה שהתקיימה באיטליה. אולם, בשל הפלישה הרוסית והמלחמה המתמשכת במדינה, איגוד השידור האירופי הגיע למסקנה כי לא ניתן יהיה לערוך שם את התחרות, וכפי הנראה תהיה זו בריטניה שתארח אותה.

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully