וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ילדיו הבוגרים לא כיבדו אותו, יש להם תאוות פרסום": הקרב המלוכלך על ירושת צביקה פיק

עודכן לאחרונה: 26.10.2022 / 23:21

אשתו השנייה של פיק שירה מנור התייחסה לפרסום שלפיו אשתו הראשונה מירית שם אור וילדיו הגדולים יגישו התנגדות לצוואה: "גם אחרי מותו, ילדיו הבוגרים לא מכבדים אותו". בנו של פיק, בנלי, הגיב: "עצוב לראות איך אישה שזנחה את אבי בשעתו הקשה מצטיירת כקדושה מעונה"

בווידאו: הזמר והיוצר צביקה פיק הובא למנוחות בהלוויה מצומצמת בחוג המשפחה והחברים/צילום: ניב אהרונסון

הקרב על ירושת צביקה פיק, הנאמדת בכמה עשרות מיליוני שקלים, מתחמם ומתלכלך: שלשום דיווחה לראשונה העיתונאית ליאורה גולדנברג-שטרן במעריב כי גרושתו של צביקה פיק, מירית שם אור, ושלושת ילדיהם הבוגרים, שרונה, דניאלה ובנלי, צפויים להתנגד לצוואתו של המוזיקאי, שהחליט להוריש את כל הונו ורכושו לילדיו מנישואיו המאוחרים.

כאמור, לפני כחודשיים פרסם העיתונאי יורם ירקוני כי המלחין והמוזיקאי צביקה פיק, שהלך לעולמו בחודש אוגוסט, הוריש את כל רכושו והזכויות על שיריו לילדיו הקטנים שהביא עם פרודתו, שירה מנור. ילדיו מנישואיו הקודמים, שרונה, דניאלה ובנלי, לא קיבלו דבר, אך לא הביעו אז התנגדות לדבר הצוואה. לפי הערכות, שווי הירושה עומד על מיליוני שקלים, כוללת בית יוקרה, ואת זכויות היוצרים על יצירותיו.

ב"ערב טוב" עם גיא פינס פורסמו לראשונה תגובות של שירה מנור ושל בנלי, בנו הבכור של פיק. מנור תקפה באמצעות עורך דינה במילים חריפות את שלושת ילדיו של פיק מנישואיו הראשונים: "צביקה ערך צוואה בה ציווה לדאוג לילדיו הקטנים. מצער שילדיו הבוגרים, שבחייו לא כיבדו אותו, בחרו גם לאחר מותו להמשיך באותה דרך. הם מעלים טענות חסרות שחר ממניעים זרים של קנאה ותאוות פרסום. הם פתחו במאבק מיותר חסר כל בסיס משפטי. שירה מנור תעשה הכל כדי לשמור על פרטיות ילדיה וזכותיהם. לי אין ספק שבית המשפט יקיים את הצוואה כלשונה".

פסטיגל 2019. ראובן קסטרו
פיק, 2019/ראובן קסטרו

בנלי פיק, בנו מנישואיו הראשונים של פיק, מסר באמצעות עורך דינו תגובה חריפה לא פחות: "לאור גילויים חדשים וקשים מאד הנוגעים לצוואת אבי, אני ואחיותיי החלטנו להגיש התנגדות שלא פרסמנו עד כה את תוכנה בתקשורת. אין לי אלא להצר על התגובה השקרית וחסרת השחר של שירה מנור שמסתירה את טענותינו הקשות על מעשיה הנוראיים ותגובתה נובעת אך ורק מהלחץ הרב בו היא מצויה לאור מעשיה שהתגלו לנו. קצת עצוב לי לראות כיצד אישה שעזבה את אבי בשעתו הקשה ביותר וזנחה אותו לטובת גבר אחר מנסה להצטייר כעת כקדושה מעונה, וכיצד היא ממשיכה בניסיונותיה לנסות ולנשל את ילדיו האהובים מזה שנים רבות, שהיו לצדו שנים רבות לפניה ונשארו לצדו זמן רב לאחר שהיא נטשה. אני מקווה שהיא תפסיק עם השקרים חסרי הרסן ותיתן לדברים להתברר במקומם הטבעי, בית המשפט".

פיק ושם אור היו בני זוג מאז שנות ה-70 ועד אמצע שנות ה-90. יחד הם כתבו עשרות להיטים, והביאו לעולם שלושה ילדים. בתחילת שנות ה-2000 הכיר פיק את מנור, והשניים החלו לנהל מערכת יחסים ואף הביאו לעולם שני ילדים. מנור עמדה לצידו של פיק לאחר שעבר אירוע מוחי בשנת 2018, אולם שלוש שנים לאחר מכן התברר שהשניים החליטו להיפרד אחרי 17 שנים ביחד.

פיק הלך לעולמו בגיל 72 באוגוסט האחרון. המוזיקאי שכונה "המאסטרו", מחלוצי הפופ הישראלי שהיה פעיל במשך חמישה עשורים, היה אחראי לעשרות להיטים מוכרים כמו "נאסף תשרי", "אהבה בסוף הקיץ", "אין מדינה לאהבה", "מוזיקה (מעלה מעלה)" ו"דיווה", שזכה באירוויזיון 1998.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully