וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זכותו של נדב אבקסיס לתמוך במה שהוא רוצה. הבעיה היא קושמרו

עודכן לאחרונה: 6.11.2022 / 10:18

החששות של הקהילה הגאה מהקואליציה המסתמנת הביאו אפילו את נתניהו להגיב, בערך, אבל "אולפן שישי" פטרה את עצמה מעיסוק רציני בנושא והעדיפה שיחה משועשעת על שולחנות חדר החדשות עם סטנדאפיסט. בנושא כל כך מהותי, ב-12 שוב העדיפו לספק בידור במקום חדשות

אפשר להבין את החששות בקהילת הלהט"ב מהממשלה המסתמנת עם השותפה הבכירה המפתיעה, "הציונות הדתית". אחד הוא היו"ר בצלאל "אני הומופוב גאה" סמוטריץ', ממארגני מצעד הבהמות; שני, איתמר בן גביר, שעתר בעבר נגד מצעד הגאווה ועל פי פרסום במעריב הגיע עם כפפות לבית הפתוח בירושלים, רמז עבה למה שהוא חושב על המקום והאנשים שבאים אליו; ועל אבי מעוז, יו"ר מפלגת נעם, היהלום שבכתר של הקואליציה שבדרך, אין בכלל מה לדבר. לידו, חבריו נראים כמו שולמית אלוני.

עד כדי כך אפשר להבין את החששות, שגם ראש הממשלה המיועד, בנימין נתניהו, אמר בשיחות סגורות כי זכויות הקהילה הגאה לא ייפגעו והסטטוס קוו יישמר - הצהרה מבישה קודם כל מפני שמדובר בסטטוס קוו מפלה ממילא, וחשוב יותר, מפני שראש הממשלה הבא מתחבא מהשותפים הטבעיים שלו דרך שיחות סגורות ולא מסוגל להגיד את הדברים בריש גלי. אבל מה לעשות, אלה התומכים שבאמצעותם הוא יחזור לכסא ראש הממשלה.

ב"אולפן שישי", שאמורה להיות תכנית הדגל של חברת החדשות החזקה בישראל אבל בפועל היא מפגן של ברברת, ויכוחי סרק ועיסוק בתפל, פטרו את עצמם מעיסוק עיתונאי בנושא. אף אחד לא דיבר עם ראשי הארגונים הלהט"בים, או חלילה עם אלה שחוו בעצמם את האלימות האנטי-להט"בית מצד אלו שמזדהים עם המסרים הנ"ל. זה יותר מדי עבודה. ב"אולפן שישי" העדיפו לטפל בנושא באמצעות שיחה של דני קושמרו עם הסטנדאפיסט נדב אבקסיס.

דני קושמרו, נדב אבקסיס, אולפן שישי. קשת 12, צילום מסך
החדשות כבידור. קושמרו ונדב אבקסיס/צילום מסך, קשת 12

האחרון, הומו ימני, לא מודאג בכלל. לאבי מעוז והאג'נדות של מפלגתו הוא נמנע מלהתייחס, אבל הוא משוכנע שלא יהיו חוקים נגד להט"בים. מצעד הבהמות? "סמוטריץ' התנצל, אז מה לא יצעד במצעד הגאווה". יגאל גואטה סולק מש"ס בגלל שנכח בחתונה של בן משפחה? "זה לא היה נעים, אבל הוא רק הרוויח מזה". איך זה ישפיע על נערים צעירים? "תמיד יקשו על ילדים". אלה ציטוטים אמיתיים.

זכותו של נדב אבקסיס לקבל בברכה בקואליציה מפלגה קיצונית שבין חבריה הומופובים וגזענים, כפי שאמנם תמכו בה כחצי מיליון ישראלים ועוד כשני מיליון תומכי נתניהו שסבבה להם עם השותפות הזאת. זאת הדמוקרטיה. הבעיה היא עם דני קושמרו ו"אולפן שישי", שמפריטים סוגיות בעלות משמעות לכדי שיחות ברזיה עם ידוענים - "שיחת דסק" קוראים לזה שם.

הומופוביה היא נושא רציני מכדי לפטור אותו בשיחה משועשעת על שולחנות חדר החדשות. אבל "אולפן שישי" לא מתעניינת בשיחות עומק, בירור עובדות או קשת של דעות - היא מתעניינת במפורסמים שיביעו את דעתם, ואם אפשר בחיוך. זאת עיתונות אינסטגרם של משפיענים, שאמורה להקליל נושאים רציניים ולעטוף אותה בארומה של סחבקיות מדומיינת. השיחה עם אבקסיס היא בסך הכול עוד ביטוי לדילול השיח, להתאהבות של עורכי החדשות באושיות טוויטר, ולהפיכה של החדשות לבידור. לא פלא שבהמשך התכנית - וגם אצל המתחרים ב-13 - הבטיחו שוב כתבות עם הקוסמים שניסו לחזות את תוצאות הבחירות. אין מה לדאוג, אף יונה לא יצאה מהכובע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully