וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"היום לראשונה הסתכלתי בעיניים של האדם שהתנהג אלי כמו חיה, שהעביר אותי מיד ליד כאילו אני צעצוע, שדחף לי סמים כדי שאסתום"

עודכן לאחרונה: 15.11.2022 / 19:11

לאחר העימות שהתקיים במשטרה בין אייל גולן לנ' וט', הטוענות כי פגע בהן מינית, הן אמרו: "הוא העתק מסוכן של אבא שלו. הסתכל עליי מי שהתנהג אלינו כמו חיה ודחף לי סמים. בסוף העימות אמרתי לו: לא פוחדת ממך". אייל גולן: "אין יסוד לטענות שלהן, הן סוחטות אותי". צפו

בווידאו: ט' ונ', שהתלוננו נגד אייל גולן, במסיבת עיתונאים, 15.11.22/מערכת וואלה!

לאחר העימות שהתקיים הבוקר (שלישי) במשטרה בין אייל גולן לנ' וט', הטוענות כי פגע בהן מינית, הנפגעות מסרו הצהרה לתקשורת. זוהי עדותה המלאה של ט', עדות שכל אדם צריך לקרוא:

"בדיוק לפני שנה נכנסנו לתחנת המשטרה במרחב ירקון והגשנו תלונות נגד חברים במנגנון הניצול המיני של אייל גולן. בשנה הזו אנחנו עשינו הכל כדי לשמור על שפיות, כדי להחזיק מעמד, כדי להתמודד עם האשמות. בזמן הזה אייל גולן העלה מופעים, מילא את בלומפילד, עשה מיליונים, מילא דפים בעיתונים. היום הוא סוף סוף הגיע להתמודד עם מה שהוא עשה לי. זאת היתה שנה קשה, אבל לאורך כל השנה הזאת חיבקו אותנו מאות נשים שמאמינות לנו. על כל פעם שהמנגנון של אייל גולן קרא לנו שקרניות היו מאה פעמים שצעקו לעברנו 'אנחנו מאמינות לך'.

"היום בפעם הראשונה הסתכלתי בעיניים של האדם שהתנהג אלי כמו חיה, שהעביר אותי מיד ליד כאילו אני צעצוע, שדחף לי סמים כדי שאסתום את הפה, שאמשיך להיות שפחה. היום בפעם הראשונה הסתכלתי בעיניים של המפלצת הגדולה, ובלי פחד אמרתי לו מה הוא עשה לי. סוף העימות, כשהחוקרת שאלה אותי אם יש לי מה להוסיף, אמרתי לו 'אני לא פוחדת ממך יותר. הדבר שהכי הפתיע אותי בדברים של אייל גולן הוא שהוא חושב שאבא שלו קורבן. אבא שלו אנס אותנו, הביא את החברים המגעילים שלו, שעד היום אני מריחה את הזיעה שלהם, והאפס הזה אומר לי שאבא שלו ישב בכלא סתם?!"

"אני לא יודעת כמה הוא שילם לבהמות עם המגאפון שצעקו לנו מחוץ לתחנה, אבל הם לא מפחידים אותי יותר, ומולם עמדו עשרות נשים וגברים שתמכו בי ועודדו אותי. תודה על זה. זה עוזר ומחזק. היום, בפעם הראשונה אולי בחיים שלו, אייל לא קיבל הנחת סלב. לא מהשוטרים, לא מהחוקרים, לא מהעיתונאים, לא מהמפגינות בחוץ ובטח שלא מאיתנו. היום בפעם הראשונה אייל גולן נחקר כמו חשוד אמיתי".

ט' ונ', שהתלוננו נגד אייל גולן, במסיבת עיתונאים, 15.11.22. ללא, מערכת וואלה!
נ' ו-ט'/מערכת וואלה!, ללא

וזוהי עדותה המלאה של נ' כפי שהובאה היום בערב לאחר העימות:

"היום ראו אותי. היום ראו אותי כבר בשניה שנכנסתי לתחנת המשטרה. עמדתי שם בתחנה ולא הייתי שקופה. היום הסתכלתי לאיש הזה בעיניים ולא האמנתי שהאפס הזה מצליח לנהל מנגנון כזה של הפחדה ושל הסתה. הפחדן הזה שבמקום להכנס מהדלת הראשית שלח כפיל כדי לבלבל את הצלמים. היום ישבתי מולו וראיתי אותו כמו שהוא, העתק של אבא שלו רק הרבה יותר מסוכן. היום ראיתי את אייל ביטון. אייל גולן הגדול שהשתמש בנו, הוא בסך הכל שקרן עלוב שהתמוטט בחקירה. היום החוקרת שישבה מולך אמרה לך בפרצוף שהגיע הזמן שתבין את האחריות שמוטלת עליך. פה לא היו יחצנים, פה לא היה אף אחד שיעוות את המציאות בשבילך, גם המגאפונים ששילמת להם לא נשמעו בחדר החקירה, זה היה רק אתה, אני החוקרת והאמת הפשוטה - אתה אשם. ואתן שבאתן איתי, שהייתן בחוץ, שחיבקתן אותי, ששיתפתן פוסטים, שהעליתן ציוצים, ששלחתן הודעות חמות, שתמכתן בגיוס ההמונים בביאקטיב. זה לא מובן מאליו, בדיוק כמו שלא מובן מאליו היחס של חוקרי המשטרה שהיה מכבד ואנושי. ואת, את שאיזה חלאה הרשה לעצמו לפגוע בך, אל תפחדי, את אף פעם לא תהיי לבד, יש סביבך מאות שיביעו תמיכה, בדיוק כמו בנו, וכמו שמאמינים בנו אנחנו מאמינות בחזרה".

צפו בעדויות של ט' ו-נ' - מעל

הצהרתו של אייל גולן, מוקדם יותר היום

אייל גולן - הצהרה לתקשורת לאחר העימות עם ט' ו-נ'/יח"צ

עו"ד גליה שמילוביץ מצוות המייצגות של נ' ו-ט' אמרה במסיבת העיתונאים בין השאר: "אנחנו מבינות שצוות החקירה והפרקליטות שמלווים את החקירה, מתייחסים בכובד ראש למעמדו של אייל גולן כמושך בחוטים. העימותים של ט' ונ' מול אייל גולן היום איפשרו לגורמי אכיפת החוק להווכח שאייל גולן הוא הלכה למעשה המושך בחוטים במנגנון הניצול המיני. אייל גולן הוא זה שיכול היה למנוע את המעשים החמורים מתוקף מעמדו. הוא זה שמייצר כדבריו בעימות 'אווירת סקס', והוא זה שמייצר את הסיטואציות שבהן נאנסו נערות, תוך שהוא עוטף את המצבים במילים 'תפנקי', 'תכבדי' ועוד. המושך בחוטים נהנה מכך שרבים ורבות רוצים בקרבתו. וכשמדובר בזמר נערץ, זמר השנה, זמר העשור, מי שממלא איצטדיונים ומהווה גאווה עבור רבים, מצופה שיהיה מודע היטב לפערי הכוחות ולכוחו הרב. הסרת האחריות מעליו, השלכתה על כל מי שסביבתו ובעיקר על נערות שצעירות ממנו בעשורים רבים מטרידה מאוד. ניצול הרצון של נערות צעירות לקבל ממנו מילה טובה או לזכות בסלפי לצידו על מנת לבוא על סיפוקו המיני ותוך העברתן מיד ליד בין חבריו - זו כבר עבירת פשע חמורה. עבירה של הבאת אדם לידי מעשה זנות. היום, ט ונ', כל אחת בעימות שלה, חשפו את פרצופו האמיתי של אייל גולן כמי שהיה המושך בחוטים והוא התקשה להתמודד עם שיקוף המציאות שיצר. מהשיחות שקיימנו עם ט' ונ' עולה כי אייל גולן בעימות קשר את עצמו שוב לא רק לאירועים שעלו בתלונות החדשות אלא אף לאירועים שאף נחקרו ב-2013. מכאן אנחנו מסיקות, שלפנינו עוד חקירה ארוכה אשר תביא לחדרי החקירות עדויות ונחקרים נוספים".

מסע"ת | ט ו- נ המתלוננות נגד אייל גולן 15 בנובמבר 2022. שגיא בן נון, מערכת וואלה!
ט' ו-נ' במסיבת העיתונאים/מערכת וואלה!, שגיא בן נון

מוקדם יותר מסר גולן: "זה היה אירוע שחיכיתי לו זמן רב. אחרי תביעה אזרחית חסרת בסיס שהן הגישו נגדי, הן הבינו שאין שום יסוד לטענות שלהן. מדובר בשלל גרסאות שהשתנו עם השנים, כשכל גרסה סותרת את הגרסה האחרת, ולכן הן הגישו תלונה למשטרה, מתוך מחשבה שאני אבהל ואסחט למלא את הדרישות הכספיות שלהן. אני רוצה לומר לכל מי שאוהב אותי ואת היצירה המוזיקלית שלי: קודם כל, תודה רבה על האהבה והתמיכה שלכם. זה נותן לי כוח לעמוד חזק מול הרדיפה הזאת. ודבר נוסף, ברור שאם הייתי משלם כסף שום דבר מהתלונות והתביעות לא היה קיים. אבל לא הסכמתי לכך משום שאני יודע שלא נפל רבב במעשיי".

"אנחנו כולנו תומכים ותומכות בכל מי שחוותה או חווה פגיעה מינית. זה חמור ביותר", הוסיף גולן, "אבל אנחנו לא יכולים להשלים עם נסיון לקחת את הערכים המקודשים של המאבק בהטרדות מיניות ולאפשר לזה להיות כלי בידיים של מי שמפיצים שקרים בוטים, כשהאמת והעובדות מתארות סיפור אחר לגמרי. אני שמח שהייתה לי ההזדמנות להבהיר אחת ולתמיד את העובדות - בעימות שהתקיים היום. מודה לכם מעומק לבי על התמיכה וסומך על גורמי אכיפת החוק שיעשו את מלאכתם בלי להתייחס לרעשי רקע. ובעזרת השם שנפגש תמיד רק בשמחות ונמשיך ליצור ולתרום לתרבות הישראלית היקרה לליבנו".

בווידאו: פרשת אייל גולן/שגיא בן נון

מוקדם יותר היום (שלישי) בתום העימות יצאה ט' מתחנת המשטרה והתקבלה בחום על ידי עשרות המפגינים שבאו לתמוך בנפגעות, ובהם עירד מרציאנו צייגר, מנפגעות אלון קסטיאל והשחקנית דלית קהן שהעידה בתחקיר וואלה! תרבות שחשף את פרשת איבגי. בסביבת ט' היו מרוצים מהעימות ואמרו לוואלה! תרבות: "ט' היתה מצוינת". אחת המפגינות נדחפה על ידי תומכת של אייל גולן - והוגשה נגד הדוחפת תלונה במשטרה.

כאמור מחוץ למשטרה עמדו עשרות מפגינים שקראו קריאות נגד אייל גולן והביעו תמיכה בשתי המתלוננות. בין השאר הם צעקו "אייל גולן תיזהר, נפגעות הן לא הפקר", "ט' ו-נ' אתן לא לבד". מולם ניצבו מפגינים בודדים שהביעו תמיכה בגולן. אשת התקשורת אורלי וילנאי מסרה לוואלה! תרבות: "אחרי שש שנים פתחנו מחדש את הפרשה, אני מאמינה שהפעם יוגש נגדו כתב אישום לאחר שבפעם הקודמת לא הוגש. גולן הביא את הבנות למעשה זנות וזה מה שהמשטרה חוקרת". קומץ המפגינים שתומך בגולן תקף מילולית את וילנאי, שפרסמה תחקיר על הזמר, נצמד אליה וצעק עליה עם מגאפון: "אורלי וגיא הביתה! יא שמאלנית אחושרמוטה!".

אייל גולן הגיע לעימות מוקדם מהרגיל ואף נטען כי השתמש בחברו הטוב כפיר אגסי כ"כפיל".

עוד בוואלה!

עימות ראשון בין אייל גולן למתלוננות מפרשת הקטינות, עשרות הפגינו: "ט' ו-נ' אתן לא לבד"

לכתבה המלאה
המתלוננות נגד אייל גולן נ' וט' מגיעות לעימות ולהפגנה מחוץ  לתחנת המשטרה ביפו, 15 בנובמבר 2022. אימפקט,
המתלוננות נגד אייל גולן נ' וט' מגיעות לעימות/אימפקט

בפברואר 2014 הודיעה הפרקליטות על סגירת התיק נגד אייל גולן מחוסר ראיות. העימות הבוקר התקיים בדיוק שנה לאחר שב-15 בנובמבר 2021 הגישו ט' ו-נ' 11 תלונות חדשות כנגד עשרה מעורבים שלא נחקרו ב-2013 בפרשת הקטינות. התלונות החדשות הובילו לחקירה מחודשת ולפתיחת התיק מחדש. גולן חשוד בקשירת קשר לביצוע פשע, שיבוש הליכי משפט ובריבוי עבירות של הבאת אדם לכדי מעשה זנות. העונש על כך יכול להגיע ל-15 שנות מאסר.

הפגנה מחוץ  לתחנת המשטרה ביפו, בעת עימות בין אייל גולן למתלוננת נ' וט' 15 בנובמבר 2022. שגיא בן נון, מערכת וואלה!
הפגנה מחוץ למשטרה/מערכת וואלה!, שגיא בן נון

עו"ד לאה מילר פורשטט, המייצגת גם היא את הנפגעות, אמרה מוקדם יותר היום: "לפני תשע שנים ט' ונ' לא היו מיוצגות, לא זכו לתמיכה ולא זכו ליחס של נפגעות עבירה מצד היחידה החוקרת. בזמן שחלף מאז הן שיקמו את חייהן, הקימו משפחות ובנו לעצמן מעגלי תמיכה. היום (שלישי) הן יגיעו לעימות חזקות ונחושות לספר את הסיפור שלהן כדי שהצדק יצא לאור. היום ט' ונ' נהנות מגב חזק של תמיכה ציבורית ומליווי משפטי ואסטרטגי, וגם המשטרה והפרקליטות היום משקיעות משאבים ניכרים על מנת לחקור סוף סוף את הפרשה ברצינות. אייל גולן נחקר על ריבוי אירועים של הבאת אדם לידי מעשה זנות. אנחנו מקוות שהחקירה המחודשת תחשוף את האמת".

אייל גולן בתום חיקרה במשרד האוצר, ירושלים. יונתן זינדל, פלאש 90
עו"ד דין של הנפגעות לוואלה! תרבות: "מעץ תפוחים רקוב לא יוצא אננס. עושה רושם שהבן הלך בדרכו של אביו". אייל גולן/פלאש 90, יונתן זינדל

אורית סוליציאנו, מנכ"לית איגוד מרכזי הסיוע לנפגעות תקיפה מינית, מסרה בתגובה: "עשר שנים אחרי החקירה המחפירה בעניינו של אייל גולן, הגיע הרגע לתיקון. עשר שנים ש-ט' ו-נ' סוחבות בכל תא של גופן את הניצול המיני החמור שעברו, את עיוות הדין שנגרם להן ואת ההכפשות השקריות שהטיחו בהן גולן ומקורביו מעל כל במה אפשרית. הזמנים השתנו. חלק ממקורביו של גולן כבר קשרו אותו למעשים, וסופה של שרשרת הניצול שתיחשף במלואה. אנחנו מחזקות את משטרת ישראל על ביצוע צעדי החקירה הנחוצים, וקוראות לה לוודא שהפעם הצדק ייעשה וגם ייראה. התיק בעניינו של גולן נסגר בעבר בגלל כוחו המסנוור של גולן, אבל לא פחות מכך, כי ט' ו-נ' היו נערות שעמדו מול הכוחות האדירים האלו לגמרי לבדן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully