וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אני אדם עם מגבלה, והעולם לא עושה חיים קלים לאנשים כמוני"

עודכן לאחרונה: 29.11.2022 / 7:43

ווריק דיוויס חוזר לתפקיד המיתולוגי כאיכר נמוך הקומה ב"ווילו", סדרה חדשה בדיסני פלוס המבוססת על סרט הפולחן "ווילו והנסיכה". בריאיון לרגל עלייתה, הוא מסביר למה מעולם לא הרים ידיים, אפילו שהעולם לא עושה חיים קלים לאנשים בגובה שלו

טריילר הסדרה "ווילו והנסיכה"/דיסני פלוס

ווריק דיוויס מתנשא לגובה של מטר ושבעה סנטימטרים, אבל את מה שהוא עשה בקריירה שלו, מיליון שחקנים גבוהים ממנו לא עשו יחד. בארבעים שנות קריירה, הוא היה שותף לשתיים מסדרות הסרטים המצליחות בהיסטוריה, "מלחמת הכוכבים" ו"הארי פוטר", וגם לסדרות סרטי "נרניה" ו"לפרקון".

נוסף לכך, דיוויס כיכב גם בסרטים אחרים. בראשם - "ווילו והנסיכה", שיצא ב-1988, התברג במקום ה-12 בטבלת שוברי הקופות של אותה שנה, וזכה עם הזמן למעמד חצי-פולחני. היה ברור שמתישהו יגיע המשך שלו, וזה אכן קורה עכשיו. כרוח הימים, ההמשכון אינו סרט קולנוע. מדובר בסדרה שעונתה הראשונה תעלה בדיסני פלוס ברביעי 30.11.

כזכור, הסרט המקורי מתרחש בממלכה שמתחוללת בה מלחמה בין הטוב לרע. המלכה המרושעת שומעת שלפי הנבואה, תינוקת שזה עתה נולדה תהפוך לנסיכה ותביא למפלתה, ומנסה לשים עליה את ציפורניה. שוחרי טובתה של התינוקת מניחים אותה על רפסודה מאולתרת וכמו את משה רבנו, שולחים אותה במורד הנהר, עד שהיא מגיעה לכפר של נמוכי קומה. כאן נכנס לתמונה ווילו, איכר נמוך קומה הפורש עליה את חסותו.

ווריק דייוויס. ג'ף ספייסר, GettyImages
"'ווילו והנסיכה" הוא חלק בלתי נפרד מהילדות של הרבה אנשים. ווריק דיוויס בהקרנת בכורה של "ווילו"/GettyImages, ג'ף ספייסר

ווילו חוזר גם לסדרה, שוב בגילומו של דיוויס, ושוב לתוך מלחמה בין טוב ורע. יותר מזה אי אפשר להגיד, כי התפניות העלילתיות מתחילות כבר בפרק הראשון. נאמר רק שכרוח הימים, יש בסדרה הרבה יותר גיוון מגדרי ואתני וגם דמויות להט"ביות, וגם שהכל קורה בעוצמות גדולות ודרמטיות יותר מאשר בסרט. מעל הכל, ניכרת בסדרה ההשפעה של "משחקי הכס" ו"בית הדרקון", ולעתים היא דומה להן יותר מאשר לקלאסיקה הקולנועית שהיוותה לה השראה.

הבדל נוסף - ווילו הפעם מבוגר יותר, כי כך גם דיוויס בחיים. הוא היה בן 18 בלבד כשהסרט המקורי יצא לאקרנים, וכיום הוא כבר בן 52. "אני זקן יותר, אבל גם חכם יותר", אומר השחקן הבריטי בשיחת זום עם כמה עיתונאים מרחבי אירופה, בהם גם אני. "אני לא מנסה להילחם בזקנה, ולא מנסה להיראות נערי. צברתי הרבה ניסיון, ואני מנסה להשתמש בו כדי להוסיף נפח ומשקל לדמות. בסרט המקורי, ווילו היה אופטימי. בסדרה, קורים לו דברים מאתגרים שכמותם לא חווה, והם מעמידים במבחן את האופטימיות הזו".

בטח כבר נמאס לך לשמוע אנשים אומרים שהם גדלו על "ווילו והנסיכה".

"זה נכון, הרבה אנשים אמרו לי את זה. הסרט הוא חלק בלתי נפרד מהילדות של הרבה אנשים, ולכן הסדרה היתה חייבת לשמור נאמנות לקסם ולהומור שלה. בו בזמן, היינו צריכים גם לקרב אליה קהל חדש, שלא מכיר את הסרט. אני חושב שעשינו את זה בהצלחה, אבל כמובן שרק התגובות של הציבור יגידו אם אני צודק".

עוד בוואלה!

"מילה שלה" הוא סיפור על אישה שהיא גאווה לעם היהודי, וגבר שהוא בושה לעם היהודי

לכתבה המלאה
מתוך הסדרה "ווילו והנסיכה". דיסני פלוס,
מעורר השראה. ווריק דיוויס ב"ווילו"/דיסני פלוס

קצרה היריעה מלפרט את פועלו המלא של דיוויס, שצמיחתו נעצרה בילדותו בגלל פגם גנטי. בעמוד הטוויטר הרשמי שלו הוא מגדיר את עצמו כ"שחקן, מגיש טלוויזיה, מפיק, במאי, בן זוג ואבא, ובמקרה גם נמוך". נוסף לכך, הכוכב גם עומד בראש Little People UK, ארגון התומך באנשים במצב דומה לשלו.

בעבר, דיוויס אמר שהוא מתלבט אם להגדיר את מה שיש לו כ"Disability" ("מגבלה"), אבל לפחות בשיחה עמי, הוא משתמש במונח הזה. "אני אדם עם מגבלה, ואני מדבר בשם כל האנשים עם מגבלות כשאני אומר שהעולם הזה לא עושה לנו חיים קלים", מצהיר השחקן. "בכל יום, אנחנו נתקלים במשהו שלא עובד בשבילנו. אני לא רואה בדברים האלה מכשול. אני רואה בדברים האלה אתגר, ואתגר זה משהו שאפשר להתגבר עליו עם כוח רצון, החלטיות ומחשבה".

מה מבחינתך הדבר הכי מאתגר בחייך?

"האתגרים הכי גדולים הם פיזיים. העולם הוא מקום גדול מבחינתי, וככל שאני מבוגר יותר, ככה קשה לי יותר. תמיד הייתי צריך לעמוד על שרפרף כדי להגיע לדברים, וכיום זה קשה לי יותר מאשר בעבר. כל החיים התמודדתי עם אתגרים, ואני אוהב אתגרים".

כשפרצת עם "ווילו והנסיכה", לא היתה מדיה חברתית. כיום כמעט כל כוכב פעיל ברשתות, וכך גם אתה. מה התחושות שלך לגבי זה?

"הבעיה במדיה החברתית היא שאנשים שופטים אותך שם גם אם לא ביקשת - וזה קשה. זה קשה לי, ובטח שזה קשה לאנשים צעירים שרק מתחילים את דרכם בעולם".

ב"ווילו והנסיכה" היית ילד פלא, כאן עבדת עם הרבה שחקנים ושחקניות בתחילת שנות העשרים לחיים, כלומר שני דורות מתחתיך. מה ההתרשמות שלך מהדור הצעיר?

"מה שאני אוהב בדור הזה זה שהם מעריכים את עצם העובדה שהם חיים, מעריכים את זה שהם בריאים, ומעריכים את זה שש להם עתיד. נעורים זה משהו שחייבים להוקיר, כי זה משהו שאתה מאבד ולא מקבל בחזרה. בסדרה, ווילו יודע שהנעורים שלו חלפו ולא ישובו, וזה מה שמעצב את האישיות ואת הגישה שלו לחיים".

מתוך הסדרה "ווילו והנסיכה". דיסני פלוס,
מהשבוע בדיסני פלוס. מתוך "ווילו"/דיסני פלוס

את הסיפור של "ווילו והנסיכה" הגה ג'ורג' לוקאס עוד ב-1972. חמש שנים לאחר מכן ביים את "מלחמת הכוכבים" וב-1983 פגש לראשונה את דיוויס בצילומי הפרק השלישי בסדרה, "שובו של הג'דיי", בו השחקן הופיע בתפקיד קטן בגיל 13. החיבור הזה המשיך ב"ווילו והנסיכה", אותו ביים רון הווארד, שחתום כמפיק על הגרסה הטלוויזיונית.

מי שפיתח את הסדרה הטרייה הוא ג'ון קסדן, שאביו לורנס השתתף בכתיבת כמה סרטים בסדרת "מלחמת הכוכבים". האב והבן שיתפו פעולה יחדיו לפני כמה שנים ב"סולו: סיפור מלחמת הכוכבים", אותו הווארד ביים.

"אבא שלי לא כתב את 'מלחמת הכוכבים' הראשון. הוא הצטרף לסדרה בסרט השני, 'האימפריה מכה שנית', אבל היה לו מספיק ביטחון עצמי בכתיבה שלו כדי להשתלב במורשת המפוארת. מאבא שלי למדתי עד כמה חשוב להאמין בעצמך", אומר קסדן. "כמעט כל מי שכותב כיום בטלוויזיה מתבסס על סיפורים ודמויות שהגו אחרים, אז אני לא יוצא דופן. כשניגשתי לפרויקט, ידעתי שזה אתגר גדול, כי 'ווילו' הוא מותג אהוב שלא אני המצאתי, אבל ידעתי גם שאם אהיה בטוח בעצמי כמו אבא שלי - אוכל לעמוד באתגר הזה".

ג'ון קסדן. ג'ף ספייסר, GettyImages
"הזהות היהודית עיצבה את האישיות שלי ואת הסדרה". היוצר ג'ון קסדן בהקרנת הבכורה של "ווילו"/GettyImages, ג'ף ספייסר

שני ההורים שלך יהודים. עד כמה הזהות הזו משפיעה עליך כשאתה כותב סדרה כמו "ווילו", שעוסקת בין השאר באחר, במיעוטים וברדיפה?

"זו שאלה טובה. גדלתי בבית יהודי ליברלי וזה מה שעיצב את האישיות שלי, ואת החשיבות שאני מייחס לערך קבלת האחר. זה משהו שירשתי מההורים שלי והם מצידם ירשו מההורים שלהם".

"ההורים שלי תמיד היו גאים בזהות שלהם ובמורשת שלהם, אבל בצד זאת תמיד שאלו שאלות לגבי האמונה שלהם, וגם הדמויות ב'ווילו' כל הזמן מנסות להבין במה הן מאמינות ובמה לא. העיסוק באמונה מגיע מהבית שבו גדלתי, אז השאלה שלך במקום".


אבא שלך היה חלק מהדור שהמציא את הוליווד מחדש, אבל אתם כבר לא מנסים לעשות זאת - אתם פשוט מעבירים אותה לטלוויזיה.

"סרטים נושאים היום נטל - הם חייבים להפציץ בסוף השבוע הראשון. 'ווילו' הוא סרט אהוב, אבל לא ברמה של 'מלחמת הכוכבים' או 'אינדיאנה ג'ונס', והיה ברור שיהיה לו קשה למלא אולמות כבר בימים הראשונים להקרנתו, אז ברור גם שטלוויזיה היא המקום המתאים בשבילו. אני חושב שזה מעבר טבעי, כי גם בסרט המקורי יש קצב קומי שמתכתב עם הטלוויזיה - ובוב דולמן, שכתב את התסריט של הסרט, הגיע מהטלוויזיה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully