וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכוח עובר לצופים: שינויים דרמטיים בשיטת ההצבעה באירוויזיון

עודכן לאחרונה: 14.3.2023 / 10:33

לידיעת הקוראת נועה קירל: לפי הודעת איגוד השידור האירופי, המדינות שיעלו מחצאי הגמר ייקבעו אך ורק על ידי הצופים בבית, ולא תיערך בשלב הזה הצבעה של השופטים. בנוסף, גם צופים ממדינות שאינן משתתפות בתחרות יוכלו להשתתף בהצבעה. כל הפרטים

אירוויזיון 2023: נועה קירל מוכרזת רשמית כנציגת ישראל/מערכת וואלה!

איגוד השידור האירופי הכריז היום (שלישי) על שינויים בשיטת ההצבעה בתחרות האירוויזיון. לפי ההחלטה, בחצאי הגמר רק הצופים בבית יכריעו מיהן העולות, ולא תיערך הצבעה של שופטים. לצד זאת, גם צופים ממדינות שאינן משתתפות בתחרות יוכלו להשתתף בהצבעה דרך הרשת.

אחרי התחרות האחרונה, החלטו באיגוד השידור האירופי לבחון את שיטת ההצבעה, וכחלק ממסקנות התהליך הוחלט על הצעדים. במסגרת הרפורמה, הצבעת השופטים תמשיך למלא תפקיד משמעותי - אבל רק בשלב הגמר של התחרות. בכל הנוגע להצבעה משאר מדינות העולם, שתיערך דרך הרשת - היא תשוקלל ויתייחסו אליה כמו לקולות של מדינה נוספת.

אירוויזיון 2023: נועה קירל מוכרזת רשמית כנציגת ישראל. -, אתר רשמי
קירל במסיבת העיתונאים שבה הוכרזה רשמית כנציגת ישראל, אוגוסט/אתר רשמי, -

לפני כחודש הודיע האיגוד כי 37 מדינות בלבד ישתתפו באירוויזיון 2023 שיתקיים בחודש מאי בליברפול, אנגליה. זהו מספר המדינות המשתתפות הנמוך ביותר מאז 2014. בכך, למעשה, גדלו סיכוייה של קירל לעלות לגמר.

ועדה מקצועית של תאגיד השידור בחרה בחודש יולי בקירל לייצג את ישראל בתחרות מתוך רשימה סגורה של 78 האמנים המושמעים בישראל או כאלו שבלטו במצעדים של שלוש השנים האחרונות. לאחר מכן, פורסם לראשונה בוואלה! תרבות כי לקירל תהיה שליטה מלאה על בחירת השיר. היא זאת שתבחר את הכותב והמלחין, התאגיד יתבקש לאשר זאת, אבל באופן תקדימי הבחירה היא בידי המבצעת בלבד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully