וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מיליוני אנשים ייחשפו אליה היום": המחווה המרגשת של גוגל לרונית אלקבץ

27.11.2022 / 7:01

גוגל הקדישה היום "גוגל דודל" ליוצרת הקולנוע והשחקנית המנוחה רונית אלקבץ לציון 58 שנים להולדתה. הדודל של אלקבץ מחליף את הלוגו של מנוע החיפוש של גוגל כך שכל מי שיבקר באתר בישראל ובצרפת לאורך כל יום ראשון ייחשף לאיור של רונית. אחיה: "היא הייתה מתרגשת מכך"

משדר מיוחד בעקבות מותה של רונית אלקבץ/עריכה: אביב אירגז

גוגל הקדישה היום "גוגל דודל" ליוצרת הקולנוע והשחקנית המנוחה רונית אלקבץ לציון 58 שנים להולדתה. הדודל של אלקבץ מחליף את הלוגו של מנוע החיפוש של גוגל כך שכל מי שיבקר באתר בישראל ובצרפת לאורך כל יום ראשון ייחשף לאיור של רונית ויתוודע לפועלה ולתרומתה לקולנוע.

האיור, שנוצר על ידי האמנית הישראלית מאיה שלייפר, מציג את דמותה של רונית ככוכבת הקולנוע שהיתה לצד עבודתה פורצת הגבולות גם מאחורי המצלמה, כמי שכתבה, ביימה והפיקה את טרילוגיית הסרטים "ולקחת לך אשה", "שבעה" ו"גט - המשפט של ויויאן אמסלם". בין הנשים שהנוצחו באמצעות דודל בעבר ניתן למצוא את האמנית פרידה קאלו, הזמרות אלה פיצג'רלד ואום כולת'ום, המדענית מארי קירי והשחקנית אודרי הפבורון.

רונית אלקבץ גוגל דודל. גוגל,
גוגל דודל המוקדש לאלקבץ/גוגל

בטקסט שנלווה לדודל נכתב: "לטרילוגיה הייתה השפעה אדירה על החברה והקולנוע הישראלית כמי שהביאה למסך ייצוג אותנטי של משפחה מזרחית וכמי שקידמה את מאבקן של נשים עגונות להשיג גט במערכת המשפט הרבנית".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
רונית אלקבץ. GettyImages
רונית אלקבץ/GettyImages

רונית אלקבץ הייתה מועמדת ל-13 פרסי אופיר, לגלובוס הזהב ולעשרות פרסים בפסטיבלים ברחבי העולם. היא גם זכתה באות לגיון הכבוד של ממשלת צרפת, העיטור הגבוה ביותר על תרומתה לתרבות הצרפתית. בשנת 2015 מונתה לנשיאת חבר המושבעים בשבוע המבקרים של פסטיבל קאן.

הבמאי והמפיק שלומי אלקבץ, אחיה של רונית, מסר: "אני חושב שרונית הייתה מתרגשת מהמחווה הזאת בישראל ובצרפת, שתי מדינות שהיא חיה ויצרה בהן. לחשוב שמיליוני אנשים באירופה ובישראל ייזכרו בה ובערכים שלה, או יכירו אותה בפעם הראשונה, זה דבר אדיר".

ברק רגב, מנכ"ל גוגל ישראל, הוסיף: "הדודל שאנחנו מפרסמים היום בישראל ובצרפת הוא תזכורת לתעוזה שלה ולמורשת החשובה שהשאירה מאחוריה כמי שכתבה, ביימה ושיחקה את המאבק של נשים לחירות ושיוויון. הדודלים שלנו נועדו להאיר זרקור על אנשים יוצאי-דופן, וגם לשמח אנשים בעת הביקור שלהם בגוגל ואני בטוח שמיליוני ישראלים וצרפתים ישמחו לחגוג את יום הולדתה של רונית".

היום ישודר הסרט "ז'ה טם רונית אלקבץ" ב- HOT8 וב- HOTVOD

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully