וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מגושמת ומפוזרת": בעולם לא עפו על החידוש של "בשבילה גיבורים עפים"

עודכן לאחרונה: 24.11.2022 / 11:40

"אקו3", שיצר התסריטאי מארק בול בהשראת הסדרה הישראלית, עלתה באפל טיוי פלוס ברקע ביקורות פושרות למדי. "היא הסחת דעה מספיק טובה בזמן שהצופים מחכים שיגיעו סדרות יותר טובות", כתבו בניו יורק פוסט

פרומו "בשבילה גיבורים עפים"/קשת 12

הסדרה "אקו3", העיבוד האמריקני של אפל טיוי פלוס לסדרה הישראלית "בשבילה גיבורים עפים" שיצר זוכה האוסקר מארק בול ("מטען הכאב"), עלתה לאוויר - וזכתה לביקורות פושרות למדי.

המותחן עמוס האקשן מתרחש בדרום אמריקה ועוקב אחר אמבר צ'סבורו, מדענית צעירה ומבריקה שהיא הלב הרגשי של משפחה אמריקנית קטנה. כאשר אמבר נעדרת לאורך גבול קולומביה-ונצואלה, אחיה ובעלה - שני גברים עם ניסיון צבאי רב ועבר מסובך - נאבקים למצוא אותה. מככבים מיקיל האוסמן (דאריו נהאריס מ"משחקי הכס"), לוק אוונס ("היפה והחיה") וג'סיקה קולינס (המוכרת מתפקידים קטנים בסרטים כמו "כוננות עם שחר" וסדרות קצרות ימים כמו "מהפכה").

בגרדיאן העניקו לסדרה שלושה כוכבים, ותיארו בסרקזם את הסדרה כ"שילוב של צייד הצבאים, אחים לנשק ואיסט אנדרס". בביקורת, שרובה הוקדש לתיאור נפתולי העלילה, מחו על "הקולוניאליזם התרבותי" של התסריט, "שממנו אנחנו אמורים להזדהות עם הדרמות הפסיכולוגיות של הגיבורים המערביים כשהם מתמודדים מול אחרים".

גם בניו יורק פוסט לא נפלו מהרגליים, ותלו את הפגמים בסדרה בחוסר הניסיון של בול, תסריטאי קולנוע מוערך, בתחום הטלוויזיה. "זה נראה ככה. ההתקדמות מרגישה מגושמת לעתים קרובות והפוקוס מפוזר. הכישורים של בול מתאימים יותר לסרט בן שעתיים מאשר לסדרה בת עשרה פרקים", נכתב בביקורת שעלתה באתר, שגם העירה כי אפילו שהסדרה עוסקת בניגודים שונים בין שני הגיבורים, אמריקה והעולם ובתמות של התמכרות וסחר בסמים ואופיה של המלחמה - "היא לא מציגה שום תובנה משמעותית על אף אחד מהנושאים האלה לפני שהיא מכחכחת בגרונה ועוברת לסצינת האקשן הבאה".

לצד זאת, באתר ציינו כי בכל זאת "יש עדיין הרבה מה לאהוב" בסדרה, וציינו את המשחק "הסולידי", בעיקר של לוק אוונס; את תחושת המתח והדחיפות של העלילה; ואת האקשן. "אם אתם מחפשים מותחן צבאי, 'ג'ק ריצ'ר' יותר כיפי. 'אקו 3' היא הסחת דעה מספיק טובה בזמן שהצופים מחכים שיגיעו סדרות יותר טובות".

עוד בוואלה!

"אנדור" לא דומה לכמעט שום יצירת "מלחמת כוכבים" אחרת. לא בטוח שזה מספיק

לכתבה המלאה

ב-AV CLUB נתנו לסדרה ציון C+, וקבעו כי אף שמדובר ב"סדרה אמביציוזית, רב-לשונית, שמנסה לשלב אלמנטים של מותחן פעולה עם אלמנטים של מותחני אקשן לצד דרמות צבאיות, פוליטיות והישרדותיות", הרי ש"בסופו של דבר, ולמרבה התסכול, המכלול של הסדרה קטן מסך חלקיה".

בביקורת ציינו כי החוזקה הגדולה ביותר של הסדרה היא ביכולתה "ליצור קטעי אקשן שגורמים לך להרגיש שאתה ממש בתוך אזור לחימה פעיל או שכונה מסוכנת", והחמיאו גם לאוונס ולקולינס, אבל העירו על בניית הדמויות הראשיות, וגם הדגישו כי "לא נראה שיש חקירה מעמיקה במיוחד של אבל או של פוסט טראומה" לעומת "בשבילה גיבורים עפים" הישראלית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully