וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מברוזה ועד צפון קוריאה: פסטיבל "סולידריות לקולנוע וזכויות אדם" חוגג עשור

עודכן לאחרונה: 24.11.2022 / 13:04

פסטיבל הסרטים ייערך בתחילת דצמבר בסינמטק תל אביב, ויכלול בין היתר מחוות לבמאים אודי אלוני ויולי כהן וסרטים עלילתיים ותיעודיים על מאבקם של בני אדם לחופש וכבוד, מפועלי קבלן ועד גיבורי תרבות. כל הפרטים

מתוך הסרט "התיק נגד אניה". באדיבות פסטיבל סולידריות לקולנוע וזכויות אדם,
יפתח את הפסטיבל. מתוך "התיק נגד אניה"/באדיבות פסטיבל סולידריות לקולנוע וזכויות אדם

פסטיבל "סולידריות לקולנוע וזכויות אדם" יחגוג בתחילת חודש דצמבר בסינמטק תל אביב עשור להיווסדו בשלל אירועי קולנוע המוקדשים, רובם ככולם, לתיעוד וייצוג מאבקם של בני אדם בכוחות המנסים לגזול מהם את זכויותיהם. בין היתר, יציג הפסטיבל, שייערך בעשרת הימים הראשונים של חודש דצמבר, מחוות לבמאים הישראלים אודי אלוני ויולי כהן, ויערוך רטרוספקטיבה לסרטים נבחרים שלהם.

בפסטיבל גם יוקרנו בבכורה גם כמה יצירות ישראליות. בין אלה ניתן למצוא את הסרט העלילתי "גרגרי חול" של גיתית ויהל כבירי, בהשתתפות קאסט שכולל שמות כמו שני כהן, יוסי מרשק, אורי פפר ולוסי אהריש, המתחקה אחרי משפחה מדימונה עם הורים קשי יום, ובמיוחד בבנה הרגיש, שמתחיל לפרסם בשם בדוי סיפורים על משפחתו, מה שמטלטל בתורו את בני המשפחה; הסרט התיעודי "כמיהה" של ד"ר מלכה שבתאי, שמתעד את מסעה אל קהילה יהודית עתיקה בצפון אתיופיה; והדוקו "מקום בטוח" של נעמי ביגלאייזן, על בית ספר יסודי בשכונת התקווה שכל תלמידי הם ילדי פליטים ומהגרי עבודה, ועל הדרך של תלמידי אחת הכיתות לבטא את חייהם בסרט דרמה קצר. זאת תהיה גם הזדמנות לצפות על מסך גדול בסרט "מזרח ירושלים, מערב ירושלים", על המפגשים המוזיקליים והאנושיים של דיויד ברוזה עם מוזיקאים פלסטינים ואמריקנים בשייח ג'ראח. הקרנה חגיגית של הסרט, שזמין גם בנטפליקס, תיערך בנוכחות ברוזה עצמו.

מתוך הסרט "קפרניק ואמריקה". באדיבות פסטיבל סולידריות לקולנוע וזכויות אדם,
גיבור תרבות. מתוך "קפרניק באמריקה"/באדיבות פסטיבל סולידריות לקולנוע וזכויות אדם

התחרות העלילתית הבינלאומית תכלול שישה סרטים. ביניהם ניתן למצוא את "אירופה" הגרמני-צרפתי, שבמרכזו מהגרת מאלג'יריה שחיה בעיירה קטנה בצרפת ונאבקת נגד גירושה מהמדינה; "חנות נוחות" הרוסי-סלובני-טורקי, שעוסק במהגרת עבודה אוזבקית שעובדת, כפי שניתן להבין מהשם, בחנות נוחות ברוסיה, במציאות של ניצול, ללא שכר הוגן או אפשרויות אחרות, ובניסיון שלה להיחלץ מהמצב הזה; ו"פריז היא בהארלם" האמריקני, על אוסף דמויות שמוצאות את עצמן בבר בלילה גורלי אחד בשכונה הניו יורקית, ברקע חוק מיושן וגזעני שעדיין מאיים על חיי הפנאי של שחורים.

עוד יתחרו במסגרת הזו "גיבור מעמד הפועלים" הסרבי, שעוסק באחורי הקלעים המלוכלכים של ענף הנדל"ן, ומתאר את ההתנגשות בין חברה נכלולית ותאבת בצע לבין פועלי הבניין - עובדים לא חוקיים ומשוללי זכויות - ואת הדילמה של אישה אחת שניצבת באמצע הקונפליקט; "קלונדייק", שנבחר כנציג אוקראינה לאוסקר, שמתרחש לאחר הפלישה הרוסית לקרים ולמחוזות נוספים במזרח המדינה ב-2014, ומתמקד בזוג תושבים מכפר שלכוד בעין הסערה, ונדרשים להכריע אם להתפנות או להצטרף לכוחות הפרו-רוסיים, כשסימני שאלה כבדים מרחפים על עתידם כתוצאה מהקונפליקט; ו"סמרט" השוויצרי, על מהגרת אריתראית שעובדת בבית חולים בשוויץ, והאשמות מצד עמיתיה מכריחות אותה להילחם על משפחתה ועתידה, וגם להתמודד עם עברה.

מתוך הסרט "ליירה". באדיבות פסטיבל סולידריות לקולנוע וזכויות אדם,
הקדישה את חייה לתיעוד הסכסוך בצפון אירלנד, ונרצחה. מתוך "ליירה"/באדיבות פסטיבל סולידריות לקולנוע וזכויות אדם

גם התחרות התיעודית תכלול שישה סרטים, בהם גם "התיק של אניה", שאף יפתח את הפסטיבל. את הסרט יצרה הבמאית אנה שישובה, שנמלטה השנה לישראל יחד עם בני משפחתה, והוא עוסק בנערה תמימה שהחלה לשוחח ברשת עם נערים בני גילה, כשבעקבות הסתננות של סוכן חרש לצ'אט שלהם מוצאים את עצמם בני החבורה במעצר ומתמודדים עם האשמות חמורות, משל היו מתנגדי משטר חתרניים.

לצד "התיק של אניה" יוקרנו גם "ליירה", שמוקדש לעיתונאית החוקרת ליירה מקי מבלפסט, שהקדישה את חייה לתיעוד ההשלכות של הסכסוך המדמם בצפון אירלנד והפשעים שנעשו במסגרתו, ונרצחה בשנת 2019 בידי קיצונים שהתנגדו להסכם ששם קץ לסכסוך בין הצדדים; "סאנסו ואני" שבו מתאר הבמאי רודריגו רייס את הקשר בינו ובין נער אמריקני שנידון למאסר עולם בשל חברותו בכנופיה שביצעה רצח מזעזע, ותוהה על הנסיבות שהובילו אותו אל הנתיב הזה; "הטיסה האחרונה הביתה", שבו הבמאית אונדי טימונר מתעדת את תהליך הפרידה שלה ושל משפחתה מאביה, שאחרי התמודדות עם מחלה קשה מחליט לסיים את חייו; "דליקדו", המתאר את הניסיונות העיקשים של תושבי האי הפיליפיני פלאוון להחזיר למקום הקסום תקווה ואופק לעתיד טוב יותר; ו"אביב נצחי" הקנדי, החוזר אל הפעולה המתריסה שגרמה לממשלת סין לרדוף את מתרגלי הפאלון גונג, ואל סיפורם של שניים מחברי הקבוצה, שנמלטו מסין וחיים בגלות.

עוד בוואלה!

"מילה שלה" הוא סיפור על אישה שהיא גאווה לעם היהודי, וגבר שהוא בושה לעם היהודי

לכתבה המלאה
מתוך הסרט "נשיונל ווייק". Robin Muir, באדיבות פסטיבל סולידריות לקולנוע וזכויות אדם,
להקה חתרנית במשטר האפרטהייד. מתוך "נשיונל ווייק"/Robin Muir, באדיבות פסטיבל סולידריות לקולנוע וזכויות אדם

בנוסף, הפסטיבל יציג כמה סרטים על גיבורי תרבות וספורט, בהקשרים המשיקים לנושא הפסטיבל. בין הסרטים הללו ניתן למצוא את "נשיונל וייק", העוסק בלהקת פאנק-רוק חתרנית באותו השם שפעלה בשנות ה-70 תחת משטר האפרטהייד בדרום אפריקה, ובה יצרו יחד צעיר יהודי ושני אחים שחורים; "קפרניק ואמריקה", העוסק בשחקן הפוטבול קולין קפרניק שסירב לעמוד בזמן ההמנון האמריקני כמחאה על היחס לשחורים בארצות הברית; "הצדעה" שעוסק באתלטים האמריקנים טומי סמית' וג'ון קרלוס, שהניפו את אגרופיהם בזמן חלוקת המדליות במקצה הריצה שבו ניצחו, ושילמו על כך מחיר כבד; ו"המשחק של חייהם", על נבחרת קוריאה הצפונית והמסע המופלא שלה במונדיאל 1966, שהסתיים רק ברבע הגמר.

לרכישת כרטיסים ולמידע נוסף היכנסו לאתר הפסטיבל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully