וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיאטרון ביפו יציג את הסרט שבו "צה"ל רוצח משפחה פלסטינית". ליברמן: נשלול את תקציבו

עודכן לאחרונה: 30.11.2022 / 11:30

הסרט "פארחה", שמייצג את ישראל באוסקר ומחר אף יעלה בנטפליקס, יוקרן הערב בתיאטרון "אלסראיא" ביפו. בעקבות זאת, שר התרבות קרא להפסיק את התמיכה הציבורית במוסד, ושר האוצר החל לקדם זאת. "העובדה שתיאטרון ישראלי נותן במה לשקרים ולעלילות היא חרפה"

הסרט פארחה. TaleBox / Picture Tree International,
"פארחה"/TaleBox / Picture Tree International

תיאטרון "אלסראיא" ביפו צפוי להציג הערב (רביעי) את הסרט הירדני מעורר הסערה "פארחה" של הבמאית דארין ג' סלאם, שבו על פי דיווחים מוצגים חיילי צה"ל רוצחים משפחה פלסטינית במהלך מלחמת העצמאות. בעקבות זאת, קראו שר התרבות חילי טרופר ושר האוצר אביגדור ליברמן לשלול את תקציבו של התיאטרון, שמקבל תמיכה מהמדינה.

הסרט הירדני "פארחה" יעלה ביום חמישי בנטפליקס. הוא מתרחש בשנת 1948 בפלסטין והוא עוסק בנערה פלסטינית בת 14 שאבא שלה נועל אותה במחסן כדי לשמור עליה מפני תקיפות צה"ל בכפר. הסרט כולל בין השאר, על פי הדיווחים, סצנה שבה חיילי צה"ל מוציאים להורג משפחה עם תינוק. "פארחה" גם נבחר לייצג את ירדן באוסקר השנה.

"ההחלטה של תיאטרון נתמך בישראל להקרין סרט שעל פי הדיווחים כולל עלילות שווא כלפי חיילי צה"ל ומתאר טבח של משפחה תוך השוואה להתנהגות הנאצים בשואה, היא מקוממת במיוחד", מסר טרופר. "העובדה שתיאטרון ישראלי נותן במה לשקרים ולעלילות היא חרפה. אני קורא להנהלת התיאטרון לחזור בה מההחלטה להקרין סרט זה. כמו כן, אני פונה לשר האוצר אביגדור ליברמן, אשר הסמכות נתונה בידו, לבחון את סוגיית תיקצוב מוסד זה, לאור בחירתו להקרין סרט זה".

בעקבות הדברים, שר האוצר אביגדור ליברמן הנחה את הדרג המקצועי לפעול לשלילת התקציב לתיאטרון. "הזוי מבחינתי שחברת נטפליקס בחרה להעלות אצלה סרט שכל מטרתו הוא לייצר מצג שווא מסית נגד חיילי צה"ל, אך בחירה של מוסד תרבות מתוקצב על ידי מדינת ישראל להקרין את הסרט הנ"ל היא כבר החלטה בלתי מתקבלת על הדעת שדורשת לנקוט את כלל הצעדים האפשריים, לרבות שלילת תקציבים מאותו מוסד וזאת במטרה אולי עוד למנוע את הקרנת הסרט המזעזע הנ"ל או סרטים דומים בעתיד. מדינת ישראל היא מקום להצגת יצירות ישראליות ובינלאומיות, אך בטח לא מקום להכפיש את חיילי צה"ל וכוחות הביטחון שפועלים לילות כימים כדי להגן ולשמור על כלל האזרחים והתושבים שחיים בה".

עוד בוואלה!

סרט שבו חיילי צה"ל רוצחים משפחה פלסטינית יעלה השבוע בנטפליקס

לכתבה המלאה

הסרט הוקרן במספר פסטיבלים ברחבי העולם, ביניהם בפסטיבל טורונטו. הבמאית סיפרה על הבמה שם שהסרט שלה מבוסס על סיפורים אמיתיים ששמעה. "שמעתי על ילדה פלסטינית שנכלאה בחדר כדי להגן על חייה. היא חלקה את הסיפור הזה גם עם נערה סורית שגדלה והתחתנה, והיא חלקה את הסיפור הזה עם הבת שלה, שזו אני. מאז לא הפסקתי לחשוב על הנערה הזו". בטריילר לסרט נכתב כי הוא מבוסס על סיפורים אמיתיים.

על בחירתה ליצור את הסרט, שנבחר לייצג את ירדן בהתמודדות על האוסקר לסרט הבינלאומי, הוסיפה: "הרבה במאים מדברים על פלסטין, אבל הרגשתי שאין שום דבר על המקור לכל מה שקורה היום, שזה 1948. הרגשתי שקטסטרופת הנכבה היא אירוע חשוב שמתעלמים ממנו, ושחסר בקולנוע הערבי. סרטים דוקומנטריים יש, אבל אין עלילתיים, שהם הסרטים שמעוררים ומעבירים יותר רגשות".

בנטפליקס בחרו שלא להגיב על ההחלטה לשדרו החל ממחר.

  • עוד באותו נושא:
  • נטפליקס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully