וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מחויבים לחופש האמנות": תיאטרון ביפו הקרין אמש את הסרט שבו "צה"ל רוצח משפחה פלסטינית"

עודכן לאחרונה: 1.12.2022 / 14:38

עשרות בני אדם הגיעו אמש (רביעי) לתיאטרון אלסראיא שביפו כדי לצפות בהקרנה של הסרט השנוי במחלוקת "פארחה", שבו מוצגים לפי הדיווחים חיילי צה"ל כמי שרוצחים משפחה פלסטינית. מנכ"ל התיאטרון: "התגובה שלנו להסתה ולעיוות היא לאפשר את הקרנת הסרט"

הטריילר לסרט "פארחה"/TaleBox / Picture Tree International

עשרות בני אדם הגיעו אמש (רביעי) לתיאטרון אלסראיא שביפו כדי לצפות בהקרנה של הסרט השנוי במחלוקת "פארחה". בסרט של הבמאית דארין ג' סלאם מוצגים על פי דיווחים חיילי צה"ל כשהם רוצחים משפחה פלסטינית במהלך מלחמת העצמאות. בעקבות זאת, קרא שר התרבות חילי טרופר לשלול את תקציבו של התיאטרון שמקבל תמיכה מהמדינה ובתגובה הודיע שר האוצר אביגדור ליברמן כי הנחה את צוותו לעשות כן.

מחמוד אבו ערישה, מנכ"ל תיאטרון אלסראיא, אמר לפני ההקרנה: "התגובה שלנו להסתה ולעיוות היא לאפשר את הקרנת הסרט בזמן ובלוח הזמנים. כמוסד תרבות אנו מחויבים להגן על חופש האמנות, כל אמנות באשר היא". מחוץ להקרנה הפגינו מספר בודד של אנשים.

הסרט הירדני "פארחה" עלה היום בנטפליקס. הוא מתרחש בשנת 1948 בפלסטין והוא עוסק בנערה פלסטינית בת 14 שאבא שלה נועל אותה במחסן כדי לשמור עליה מפני תקיפות צה"ל בכפר. הסרט כולל בין השאר, על פי הדיווחים, סצנה שבה חיילי צה"ל מוציאים להורג משפחה עם תינוק. "פארחה" גם נבחר לייצג את ירדן באוסקר השנה.

הקרנה של הסרט פארחה תיאטרון אלסראיא. יח"צ,
ההקרנה אמש בתיאטרון ביפו/יח"צ

"ההחלטה של תיאטרון נתמך בישראל להקרין סרט שעל פי הדיווחים כולל עלילות שווא כלפי חיילי צה"ל ומתאר טבח של משפחה תוך השוואה להתנהגות הנאצים בשואה, היא מקוממת במיוחד", מסר אמש טרופר. "העובדה שתיאטרון ישראלי נותן במה לשקרים ולעלילות היא חרפה. אני קורא להנהלת התיאטרון לחזור בה מההחלטה להקרין סרט זה. כמו כן, אני פונה לשר האוצר אביגדור ליברמן, אשר הסמכות נתונה בידו, לבחון את סוגיית תיקצוב מוסד זה, לאור בחירתו להקרין סרט זה".

בעקבות הדברים, שר האוצר אביגדור ליברמן הנחה את הדרג המקצועי לפעול לשלילת התקציב לתיאטרון. "הזוי מבחינתי שחברת נטפליקס בחרה להעלות אצלה סרט שכל מטרתו הוא לייצר מצג שווא מסית נגד חיילי צה"ל, אך בחירה של מוסד תרבות מתוקצב על ידי מדינת ישראל להקרין את הסרט הנ"ל היא כבר החלטה בלתי מתקבלת על הדעת שדורשת לנקוט את כלל הצעדים האפשריים, לרבות שלילת תקציבים מאותו מוסד וזאת במטרה אולי עוד למנוע את הקרנת הסרט המזעזע הנ"ל או סרטים דומים בעתיד. מדינת ישראל היא מקום להצגת יצירות ישראליות ובינלאומיות, אך בטח לא מקום להכפיש את חיילי צה"ל וכוחות הביטחון שפועלים לילות כימים כדי להגן ולשמור על כלל האזרחים והתושבים שחיים בה".

בגל"צ פורסם הבוקר כי לא טרופר ולא אף גורם מקצועי צפה בסרט לפני הקריאה לבחון את שלילת התקציב.

  • עוד באותו נושא:
  • נטפליקס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully