וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השחקנית קירסטי אלי ("חופשי על הבר") הלכה לעולמה בגיל 71

עודכן לאחרונה: 6.12.2022 / 12:20

קירסטי אלי, שכיכבה בסדרה "חופשי על הבר" ובסרטי "תראו מי שמדבר", הלכה לעולמה לאחר מאבק קצר במחלת הסרטן. "היה לה לב של זהב", ספד לה טד דנסון שכיכב בצידה

השחקנית קירסטי אלי הלכה לעולמה בגיל 71/רויטרס

השחקנית קירסטי אלי הלכה לעולמה בגיל 71. משפחתה מסרה את ההודעה הבוקר (שלישי שעון ישראל). הכוכבת מתה לאחר מאבק קצר במחלת הסרטן, ושני ילדיה כתבו: "אנחנו עצובים לבשר שאמנו האדירה, הנחושה והאוהבת הלכה לעולמה לאחר מאבק בסרטן שזה עתה התגלה. היא היתה מוקפת במשפחתה הקרובה ונלחמה בעוצמה רבה. איקונית ככל שהיתה על המסך הגדול, היא אפילו היתה מדהימה יותר כאימא וכסבתא".

אלי, שבתחילה שאפה להיות מעצבת פנים, עשתה הסבה מקצועית בתחילת שנות השמונים. ב-1982 ערכה את הופעתה הקולנועית הראשונה ב"זעמו של קאן", אחד הסרטים המוערכים ביותר בסדרת "מסע בין כוכבים". לאחר מכן כיכבה בסדרה "צפון ודרום", והפריצה הגדולה שלה הגיעה ב-1987, כשכיכבה ב"חופשי על הבר", אחת הסדרות האמריקאיות האהובות של אותו עשור. אלי החליפה את שלי לונג, שכיכבה בסדרה בהצלחה רבה אך עזבה אותה לטובת עולם הקולנוע. הקהל עשה בהתחלה פרצוף לנוכח המחליפה, אבל במהרה חיבק את אלי והפך גם אותה לכוכבת. השחקנית הביאה אנרגיות חדשות ואחרות לסדרת הפולחן, וזכתה בגלובוס הזהב ובאמי על הופעתה בה. ב-1994 זכתה באמי גם על תפקידה במיני-סדרה הנשכחת "אימו של דיוויד", בה גילמה אם יחידנית המגדלת ילד אוטיסט, וב-1995 זכתה לכוכב בשדרות הכוכבים של הוליווד.

בזירה הקולנועית, אלי כיכבה בצד ג'ון טרבולטה בסדרת סרטי "תראו מי שמדבר", והופיעה בין השאר אצל וודי אלן ב"לפרק את הארי". עם הזמן הקריירה שלה דעכה, ובשנים האחרונות הופיעה בעיקר בתוכניות ריאליטי, כולל בשתי מהדורות של "רוקדים עם כוכבים", שבאחת מהן סיימה במקום השני; וכן בתוכנית שליוותה את הדיאטה שלה, לאחר שהעלתה במשקל במשך השנים.

השחקנית קירסטי אלי. איימי זוסמן, GettyImages
קירסטי אלי באחת ההופעות הציבוריות האחרונות שלה לפני שלוש שנים/GettyImages, איימי זוסמן

יש לציין כי הקריירה של אלי לא היתה חפה משערוריות. היא היתה חברה בסיינטולוגיה מגיל צעיר. להבדיל, גם היתה מכורה לקוקאין, ובניגוד לרוב עמיתיה, הצביעה בעד טראמפ, הביעה בו תמיכה פומבית ויצאה נגד המתנגדים לתומכיו. בנוסף היא התנגדה לחיסונים המנדטוריים ולכפיית חיסוני הקורונה והמסכות. כל זה לא פגע באהבה כלפיה.

טד דנסון, שכיכב בצד אלי ב"חופשי על הבר", מסר לאתר דדליין הספד מדהים למדי: "טסתי היום ועשיתי משהו שאני כמעט אף פעם לא עושה - צפיתי בפרק ישן של 'חופשי על הבר'. זה היה הפרק שבו טום ברנג'ר מציע נישואין לקירסטי, שמסרבת בעקביות, אפילו שהיא נואשת לומר כן. קירסטי הייתה מבריקה בתפקיד הזה. היא שיחקה אישה על סף התמוטטות עצבים בצורה שהייתה גם מרגשת וגם מצחיקה באופן היסטרי. היא הצחיקה אותי לפני שלושים שנה כשצילמנו את הסצינה הזו, והיא הצחיקה אותי היום באותה מידה. כשירדתי מהמטוס, שמעתי שהיא מתה. אני כל כך עצוב וכל כך מוקיר תודה על כל הפעמים שהיא גרמה לי לצחוק. אני שולח את האהבה שלי לילדיה. כפי שהם יודעים היטב, לאימא שלהם היה לב זהב. היא תחסר לי".

עוד בוואלה!

אפס אפס אפס: "סוסים איטיים" היא דרמת ריגול נהדרת שמלגלגת על דרמות ריגול

לכתבה המלאה

ג'ון טרבולטה, שכיכב בצד אלי בסרטי "תראו מי שמדבר", נפרד ממנה ברשתות החברתיות: "מערכת היחסים עם קירסטי היתה אחת המיוחדות שהיו לי. אני אוהב אותך, קירסטי. אני יודע שעוד ניפגש".

ג'יימי לי קרטיס, שכיכבה בצד אלי בסדרה "מלכות האימה", כתבה כך: "היא היתה קונטרה קומית נפלאה. הסכמנו לא להסכים על הרבה דברים, אבל הכל היה בכבוד הדדי. אלה חדשות עצובות".

ובחזרה לכוכבי "חופשי על הבר". קלסי גרמר מסר ל"וראיטי" בקצרה: "אבל הוא דבר פרטי, ועם זאת אגיד דבר אחד: אהבתי אותה". ריאה פרלמן הרחיבה יותר: "היא הייתה אישה מיוחדת ונפלאה. לשמחת החיים שלה לא היו גבולות. היא אהבה ילדים והילדים שלי אהבו אותה גם. היינו עושים מסיבת פיג'מות אצלה בבית, עם משחקי 'חפש את המטמון' שהיא הכינה. היא הייתה מזמינה את כל הצוות של הסדרה לחגוג אצלה את פסחא ואת ליל כל הקדושים. היא רוצה שכולם ירגישו שייכים. אף פעם לא פגשתי מישהי כמוה. אני כל כך אסירת תודה שהכרתי אותה. אתגעגע אליה מאוד מאוד".

אלי הייתה נשואה פעמיים והתגרשה פעמיים, והותירה אחריה בן, בת ונכד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully