וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"גיבור תרבות ענק": דויד ברוזה גילה על הבמה שקלפטר מת - וספד לו בדמעות

עודכן לאחרונה: 8.12.2022 / 22:03

המוזיקאי דויד ברוזה גילה על מותו של המוזיקאי יצחק קלפטר בזמן שהופיע בערב מחווה שהתקיים לכבודו בתיאטרון הבימה שבתל אביב. הוא סיפר כי הוא זה שהחליף את קלפטר ב"שיחות סלון"

דויד ברוזה סופד ליצחק קלפטר/צילום: מוטי קמחי

המוזיקאי דויד ברוזה גילה על מותו של המוזיקאי יצחק קלפטר בזמן שהופיע בערב מחווה שהתקיים (חמישי) לכבודו בתיאטרון הבימה שבתל אביב. בקול שבור ובדמעות סיפר ברוזה כי הוא זה שהחליף את קלפטר במופע "שיחות סלון" בסוף שנות השבעים. עוד אמר כי השיר ששר בתחילת הערב, עוד בטרם נודע לו על מותו של המוזיקאי האגדי, נכתב לו על ידי קלפטר - "שיר אהבה בדואי" - ב-1978.

"הלך מאיתנו גיבור תרבות ענק", אמר למנחה הערב יואב גינאי. אירוע המחווה לברוזה שיתקיים שוב מחר ב-11 בבוקר בהבימה יוקדש ליצחק קלפטר ורבים משיריו יבוצעו על ידי משתתפי המופע.

יצחק קלפטר. משה שי, עיבוד תמונה
קלפטר/עיבוד תמונה, משה שי

היום כאמור הלך לעולמו קלפטר בגיל 72. קלפטר, מבכירי נגני הגיטרה בישראל, ניגן בכמה מהלהקות הישראליות החשובות אי פעם, כמו כוורת, אחרית הימים, צליל מכוון והצ'רצ'ילים; יצר אלבומים יחד עם אריק איינשטיין, והיה אחראי לכמה מקטעי הסולו הגדולים בתולדות המוזיקה הישראלית.

בין השירים המזוהים עמו אפשר למנות את "לוקח ת'זמן", "צליל מכוון", "האהבה שלי היא לא האהבה שלו", "שיר אהבה בדואי", "דמיון חופשי", "אני אוהב שוקולד" ו-"טמבל"; את קטעי הסולו בשירים כמו "שיר סתיו" של אריק לביא ו"העץ הוא גבוה" של אחרית הימים; והלחנים שהעניק לאריק איינשטיין כמו "השיכור", "יושב על הגדר", "שביר", "בוקר טוב אמיר" ועוד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully