וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החוזה הסתיים: האם תכני HBO יוסרו בקרוב מ-HOT, yes וסלקום TV?

עודכן לאחרונה: 11.12.2022 / 15:40

החוזה של יס, הוט וסלקום טיוי עם HBO מסתיים בסוף 2022, וחלק מהמנויים כבר נתקלו בהודעות על סדרות שמוסרות מהשירות. האם סדרות כמו "יורשים" ו"הלוטוס הלבן" עומדות להיעלם משירותי הטלוויזיה בישראל או שמא צפוי חוזה חדש? כל הפרטים

טריילר "הלוטוס הלבן" עונה 2/HBO

בספטמבר 2016 נפל דבר בשוק רכש הטלוויזיה המקומי: הוט חתמה על חוזה עם HBO. "משחקי הכס", הסדרה הגדולה ביותר של אותה תקופה, ובכלל של העשור הקודם, כבר לא הייתה בלעדית יותר למנויי יס, וכמוה גם "בלש אמיתי", "הנותרים", "Veep" ו"בנות". יחד איתה הגיעו למנויי חברת הכבלים כמה מהסדרות האיכותיות ביותר של תור הזהב הטלוויזיוני, דוגמת "הסופרנוס", "הסמויה", "עמוק באדמה", "אחים לנשק" ורבות אחרות. בהמשך הגיעו סדרות אולטרה-מדוברות חדשות כמו "יורשים", "אופוריה", "הלוטוס הלבן", "ווסטוורלד", "שקרים קטנים גדולים", "בארי", "לא בטוחה" ו"הסודות של איסטאון". באפריל 2017 הצטרפה גם סלקום והוסיפה את תכני ענקית הכבלים האמריקנית לשירות הטלוויזיה שלה. בכל המקרים הללו - יס, הוט וסלקום טיוי - החוזים מסתיימים באותו שלב: 31 בדצמבר 2022.

זה אמנם לא היה הכיוון אי אז ב-2016, אבל סיום החוזה בשלהי 2022 קורה כששוק הטלוויזיה שונה בתכלית. שירותי סטרימינג נוכריים כבר התמקמו בישראל בהצלחה (גם אם מאוד מקרטעת ומבישה, ע"ע דיסני פלוס), ובהתחשב בתוכניות ההתפרסות הגלובלית של וורנר ברדרס דיסקברי, גם אלינו צפוי להגיע HBO מקס בעתיד הלא מאוד רחוק. ובכל זאת, הדברים קצת השתנו. ראשית, המעידה הגדולה של נטפליקס מוקדם יותר השנה השפיעה לא רק עליה עצמה אלא על כל שוק הסטרימינג. בעלי המניות כבר לא מסתכלים על מספר המנויים אלא על הרווח שכל אחד מהם מניב להם. בהתאם, רבות מהחברות הללו השיקו צעדי ייעול דרסטיים שכוללים פיטורים המוניים, העלאות מחירים והשקת שירותים שכוללים פרסומות.


מחפשים המלצות או רוצים להמליץ על סדרות חדשות? רוצים סתם לדבר על טלוויזיה? הצטרפו לקבוצה שלנו בפייסבוק, שידור חופר

יורשים עונה 3 פרק 9. HBO,
סדר יום דורסני. מתוך "יורשים"/HBO

המקרה של וורנר ברדרס דיסקברי הוא אולי הקיצוני מכולם. המיזוג בין שתי החברות הציב בראשה את מנכ"ל דיסקברי, דיוויד זסלב, ואיתו סדר יום חדש בואכה דורסני. זה כלל הסרת תכנים פחות נצפים מ-HBO מקס כדי שלא יצטרכו לשלם עליהם דמי רישוי, ביטול של פרויקטים קיימים יקרים אפילו אם היו ממש לקראת סיום, ובשבוע האחרון הוא אף בוחן מחדש את תנאי הרישוי שוורנר מקנה לנטפליקס בסדרות שהיא מפיקה עבורה, בהן "סנדמן", "מניפסט" ו"את".

בנוסף, בניגוד לטרנד הריכוזי של השנים האחרונות, זסלב כבר פחות מתעניין בבלעדיות. תכנים של וורנר, בכללם של HBO, יכולים להיות זמינים גם בפלטפורמות אחרות. סרטים חדשים עשויים לעשות את דרכם מהקולנוע לשירות סטרימינג אחר כלשהו לפני שיגיעו לבסוף ל-HBO מקס. לכך מצטרפת גם העובדה שהמיזוג יצר עיכוב טכני בהשקת HBO מקס בטריטוריות נוספות ברחבי העולם. נדרשת עבודה נוספת לפני שזה יקרה, בכלל זאת, כנראה, גם שם חדש לשירות עבור שלל המקומות שבהם המותג HBO פחות מוכר (כרגע יש דיבור חזק להסתפק פשוט ב"מקס"). כל אלה הן חדשות טובות עבור החברות המקומיות, לפחות בינתיים.

עוד בוואלה!

סוף סיציליאני: מי ימות בפרק האחרון של "הלוטוס הלבן" עונה 2? כל התיאוריות החמות

לכתבה המלאה
"בית הדרקון" עונה 1 פרק 10. Ollie Upton/HBO,
תמשיך בכל מקרה. "בית הדרקון"/Ollie Upton/HBO

ואכן, בישראל מאשרות יס, הוט וסלקום שנחתם חוזה חדש שישאירו אצלן את תכני HBO החדשים והישנים - זאת למרות שמנויי סלקום טיוי שנכנסו הבוקר לתכנים קלאסיים של HBO כמו "הסופרנוס" או "הפמליה", קיבלו הודעה שהתוכן יוסר ב-31 בדצמבר. מדובר בהודעה אוטומטית שבפועל לא נכונה והוסרה בינתיים, כך נמסר מטעם סלקום טיוי. אף שהחברות לא מתייחסות לתקופת החוזה החדש, מבדיקה של וואלה! תרבות עולה שהוא יימשך לפחות לאורך 2023.

באשר ל-HBO מקס, עדיין אין תאריך יעד רשמי להגעתה לישראל, אולם לוואלה! תרבות נודע כי ב-2024 צפוי HBO מקס להתאחד עם דיסקברי במקומות בעולם שבהם מקס כבר זמין, ובסופה של אותה שנה הוא גם צפוי לעשות עלייה לישראל. עד אז, יש להניח, תכני HBO יוסיפו להיות זמינים גם ביס, הוט וסלקום טיוי. כמו כן יש לציין כי גם במקרה שבו החוזה לא היה מחודש, סדרות רצות כמו "הלוטוס הלבן" ו"יורשים" צפויות להמשיך להיות משודרות בחברות בישראל, ותום החוזה היה משפיע רק על תכנים שכבר הסתיימו לפני שנים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully