וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוף סיציליאני: מי ימות בפרק האחרון של "הלוטוס הלבן" עונה 2? כל התיאוריות החמות

עודכן לאחרונה: 5.12.2022 / 20:36

פרק אחד בלבד נותר לעונה של סדרת הלהיט, ובשלב הזה כמעט כל הדמויות המרכזיות נמצאות בסכנה לסיים את חייהן מוקדם מהצפוי. מי ישרוד, מי ינקום ומי יחזור הביתה בשלום? התיאוריות שלנו. ספוילרים כמובן

טריילר "הלוטוס הלבן" עונה 2/HBO

אחרי שישה פרקים של בניית מתחים ויריבויות על רקע הפסטורליה של סיציליה, תגיע העונה השנייה של "הלוטוס הלבן" לסיומה בשבוע הבא. כצפוי מסדרה שמשחקת עם הראש של צופיה, התיאוריות לגבי זהות הדמויות שלא ישרדו את העונה הזו השתנו מפרק לפרק. רגע לפני שנקבל את התשובות, אלו התיאוריות והסיכויים של כל אחת מהדמויות לסיים את החוויה האיטלקית שלה בתוך שקית שחורה. ספוילרים כבדים לעונה עד כה, פרק 6.


מחפשים המלצות או רוצים להמליץ על סדרות חדשות? רוצים סתם לדבר על טלוויזיה? הצטרפו לקבוצה שלנו בפייסבוק, שידור חופר, או פשוט בואו לדבר על הפרק.

את האלימנציה שלנו נתחיל במי שבוודאות ישרדו את העונה הזו. דפני (מייגן פיי) היא זו שמגלה את הגופות בסצנת הפתיחה של העונה, מה שכמובן מוציא אותה מהרשימה. בזמן שצוותי המשטרה מושים את הגופות מהים, רוקו מעדכן את ולנטינה ש"מספר אורחים נהרגו" - עדכון שמוציא את כל עובדי המלון מכלל סכנה. העדכון הזה גם מלמד אותנו שההרג לא היה כירורגי: משהו השתבש או שהיו כאן מספר מטרות שהתקבצו באופן נוח במיוחד למקום אחד.

"הלוטוס הלבן" עונה 2 פרק 6. Fabio Lovino/HBO,
נוקמת? אוברי פלאזה בתפקיד הרפר, "הלוטוס הלבן" עונה 2/Fabio Lovino/HBO

מרובע האוהבים ייגמר בדם

הפרק השישי הפך את היוצרות במערכת היחסים הרעועה גם כך בין הרפר (אוברי פלאזה) ואית'ן (וויל שארפ). אם עד כה הראשונה הייתה החשדנית, הרי שהפלירטוט המאוד מכוון שלה עם קמרון (ת'יאו ג'יימס) העיר את כל השדים הפרנואידים בבן זוגה האדיש. מתחת לפני השטח רוחשות גם תחושות הקנאה/זכרונות העבר ביחסים עם קמרון עצמו - מי שתמיד הרגיש נעלה עליו. והנה, דווקא כשאית'ן סוף סוף אוחז בהישג מכירת החברה שמציב אותו בצד המנצח של התחרות עם שותפו לקולג', הלה מצליח לפתות גם את אשתו.

אית'ן לא רואה בהרפר מושא תשוקה, העונה לא משאירה מקום לספק בעניין הזה. אבל מה שהפרק החמישי מגלה לנו הוא שעבורו הרפר היא לא המקום הנוח והמוכר, אלא סוג של גביע. אחת מההצלחות הבודדות בחיים אפורים. העובדה שאישה כמו הרפר בחרה דווקא בו. התגובה הקשה כלפי קמרון והרפר היא גם על האובדן של ה"הישג" הזה, וייתכן שתסתיים בנקמה כפולה שלו בשניהם. אופציה נוספת היא שהמסע הזה ישתבש ואית'ן עצמו יאבד את חייו במהלכו. זה גם מגובה ברמז ויזואלי אחד לפחות שקיבלנו מוקדם יותר: בפרק השלישי של העונה, כשאית'ן וקמרון שחו בבריכה עם לוצ'יה ומיה, אית'ן הלא מרוצה צלל בהילוך איטי מאיים אל מתחת למים, ומשם עברנו אל הגלים הגדולים והשחורים בים, אימג' שנראה מאוד מבשר רעות.

עוד בוואלה!

ריפליי: "הלוטוס הלבן" לא משנה הרבה מהנוסחה המנצחת של העונה הראשונה - ובצדק

לכתבה המלאה
"הלוטוס הלבן" עונה 2 פרק 6. Stefano Delia/HBO,
הרמזים נראים קודרים. וויל שארפ בתפקיד אית'ן, "הלוטוס הלבן" עונה 2/Stefano Delia/HBO

אולם הצלע המעניינת באמת במרובע הזה היא דווקא מי שנראית תמימה מכולן לכאורה. דפני היא לא רק הנחמדה הנצחית לכולם, אלא גם זו שמוצאת את הגופות. כל אלה אמורים להרחיק אותה אוטומטית מחשד, אבל אלו דווקא המאפיינים של רוצח מוצלח. אנחנו יודעים שהיא נטרה לקמרון על בגידותיו, עד כדי רמיזה עבה לכך שניהלה רומן עם המאמן שלה שהוביל גם לילד מחוץ לנישואים. על כל אלה היא התוודתה בפני הרפר בסוג של "אל תתרגזי, תנקמי" במהלך הלילה שבילו יחד. האם היא מסוגלת לעשות את הצעד הנוסף ולהרוג את שניהם כנקמה כשתגלה שבגדו יחד?

לכאורה, התגובה של דפני לגילוי הגופות היא יותר של בהלה ופחות של הלם - רגש הגיוני הרבה יותר, אם היה מדובר בבן זוגה או בהרפר ואית'ן. זה יכול כמובן להצביע על כך שמדובר באנשים שלא הייתה במגע עימם (לוצ'יה ומיה, בני משפחת דה גראסו, פורשיה וטניה), אבל זו גם יכולה להיות הדרך שלה להרחיק את עצמה מהמעשה. הפלאש פורוורד בתחילת הפרק הראשון לא מראה לנו את פניה של דפני כשהיא עומדת על החוף בעוד הגופות מוצאות החוצה. גבר שעומד לצדה נראה מנחם אותה. האם ייתכן שהיא ואית'ן עשו יד אחת?

ובמקביל צריך גם לומר שזוהי האופציה הסבירה מכולן, מה שהופך אותה לפחות ריאלית על פניה. סדרות כמו "הלוטוס הלבן" אוהבות להפנות אותנו לכיוון אחד, רק כדי להפתיע בצד אחר. עצם העובדה שהעונה הזו התעסקה כל כך הרבה במרובע הזה, דווקא מרחיקה את האפשרות שהוא גם זה שיסתיים במוות. בנוסף, הגופה שדפני מאתרת במים נראית חלקה וחיוורת במקצת, עובדה שמקטינה את הסיכוי שמדובר בגופות של גברים.

"הלוטוס הלבן" עונה 2 פרק 6. Fabio Lovino/HBO,
האם מי שמצאה את הגופות היא זו שהביאה למותן? מייגן פיי בתפקיד דפני לצד ת'יאו ג'יימס, "הלוטוס הלבן" עונה 2/Fabio Lovino/HBO

החלומות של טניה ופורשיה על חיים טובים יותר יסתיימו בטרגדיה

מכל דמויות האורחים בעונה הזו של "הלוטוס הלבן", פורשיה (היילי לו ריצ'רדסון) היא הקורבן הקלאסי של תפיסת העולם שלה. מייק ווייט (יוצר הסדרה ומי שביים את כל פרקיה) משחק בה על שוב ושוב על הנטייה של העשירים והמוצלחים לא לשלם על פשעיהם, והעובדה שדווקא האנשים הקטנים סביבם הם מי ש"נשארים עם החשבון" בסוף הדרך. בעונה הראשונה ארמנד היה הקורבן של הדרמה, אבל גם דמויות אחרות שנותרו בחיים (קאי, לאני, האץ', פאולה) משלמות בדרכים שונות בגלל הקרבה שלהן אל העושר הגדול.

פורשיה חולקת את אותם מאפיינים: היא נגררת בעל כורחה אחרי אישה בעלת ממון, חולמת על עתיד ורוד והפנטזיה שלה מתפוצצת לאט לאט מול עיניה. אמנם גם לוצ'יה ומיה חולקות את המאפיינים האלה, אבל הן תושבות מקומיות. סיום הפרק השישי אימת את מה שטניה (ג'ניפר קולידג') ניסתה לרמוז לה בסרבול בשיחה שלהן: ג'ק הוא לא אחיינו של קוונטין. אלא שכאן הדברים מתחילים להסתבך. תיאוריה מרתקת שצצה בשבועיים האחרונים ברדיט וגם בקבוצת "שידור חופר" שלנו, הופכת את הסיטואציה שבה פורשיה מוצאת את עצמה לסכנה ברורה ומיידית.

"הלוטוס הלבן" עונה 2 פרק 6. HBO, צילום מסך
קאובויז. "הלוטוס הלבן" עונה 2/צילום מסך, HBO

אחרי שהתרגשה עד מאוד ב"מאדאם באטרפליי" - אופרה שהגיבורה שלה מתאבדת בסופה, גורל שמגדת העתידות ייעדה גם לטניה מוקדם יותר העונה - יושבים קוונטין (טום הולנדר) וטניה לשיחה על אהבה. קוונטין מתוודה בפניה שהיה מאוהב פעם אחת בלבד בחייו - בקאובוי אמריקאי. עוד לפני הפרק השישי חשדו צופי הסדרה שהקאובוי המדובר הוא לא אחר מאשר גרג (ג'ון גרייס), הגבר שטניה עוזרת להציל את חייו ומתארסת לו, רק כדי לגלות שהוא לא מעוניין בה במהלך החופשה החלומית של השניים. כבר בפרק הראשון לעונה טניה סיפרה לו שחלמה עליו, אבל היו לו עיניים רעות, של כריש. התיאוריה הזו מתחזקת מאוד בפרק החדש: מעט לפני שהמאהב הסיציליאני מגיע לשכב איתה, טניה מבחינה בחדר בתמונה ישנה של קוונטין הצעיר עם גבר שנראה כמו לא אחר מאשר בעלה בצעירותו, שניהם בכובעי בוקרים.

מלכתחילה לא היה שום דבר הסבר הגיוני לקשר בין גרג וטניה. היא יותר מדי בהכל, הוא מינימליסטי וקצר רוח. אלא אם כן הקשר כולו נועד כדי שגרג יוכל להניח את ידיו על הממון האדיר של יורשת המיליונים. בתחילת העונה הוזכר הסכם טרום הנישואים של השניים, שלא מותיר לגרג דבר במקרה של גירושין. הפרק השישי לימד אותנו שמרבית הונו של קוונטין בוזבז על ראוותנות ושייתכן כי הקשר שלו למאפיה המקומית אמיתי והדוק. חיבור האינטרסים הזה עשוי להוביל לשותפות שתוביל למותה של טניה ולהעברת הונה אל גרג. מכיוון שגרג לא יכול היה לעשות את המעשה בעצמו, הוא נעזר בקוונטין שזקוק לכסף נואשות.

"הלוטוס הלבן" עונה 2 פרק 6. Fabio Lovino/HBO,
מפוקפק. טום הולנדר בתפקיד קוונטין, "הלוטוס הלבן" עונה 2/Fabio Lovino/HBO

התיאוריה הזו גם מתיישבת עם הכעס של גרג על נוכחותה של פורשיה בחופשה. מה שנראה בהתחלה כסנוביות ותו לא, עשוי להסתבר כמורכב הרבה יותר. גרג מבין שמכיוון שפורשיה עלולה להיחשף למזימה, הוא יצטרך להרוג אותה גם כן. ג'ק, שאנחנו כבר יודעים שאינו אחיין, נשכר על ידי קוונטין אחרי סיפור חיים קשה. מלבד השירותים שהוא מספק עבורו, הוא שימש כפיתוי גם עבור פורשיה בניסיון להרחיק אותה ולשמור על חייה. קוונטין עצמו מביט על השניים מתרחקים בסיפוק בתחילת הפרק, כשהם נכנסים אל הרכב שלו. אנחנו כבר יודעים שאופיו השיכור של ג'ק לא אפשר לו למלא את הבקשה הזו, וכך פורשיה חוזרת אל הווילה בעיצומו של מה שעלולים להיות הרגעים האחרונים של טניה.

ישנו גם הסבר נוסף, פחות קטלני למזימה של קוונטין וגרג. בסצנה שבה המאהב של טניה פושט את בגדיו ואוחז בפניה, נראה מאחוריו הבזק אדום של מצלמה בהקלטה. ומכיוון שקוונטין הוא זה שהגה ותכנן את כל הפיתוי הזה מראש וידע איפה יתרחש, סביר להניח שהוא גם עומד מאחורי הצילום שלו. במקרה כזה, בגידתה המתועדת של טניה תאפשר לגרג לסיים את נישואיהם, ולזכות בכסף שלא היה מגיע לו במקרה של גירושים.

"הלוטוס הלבן" עונה 2. Fabio Lovino/HBO,
האם זה פחות קטלני מכפי שנדמה? "הלוטוס הלבן" עונה 2/Fabio Lovino/HBO

שירת הברבור של מיה ולוצ'יה

זה יהיה אכזרי, מאוד מאוד אכזרי, מצדה של "הלוטוס הלבן" לחסל את שתי הדמויות הכי כיפיות של העונה, אבל אי אפשר להכחיש את הסכנה המוחשית שבה הן ניצבות. בתור התחלה צריך לציין שמיה ולוצ'יה נחשבות לאורחות, בגלל שדומיניק דה גראסו רשם אותן באופן רשמי כדיירות בחדרו ובחדר של אביו.

השתיים מעורבות בלא פחות משלושה סקנדלים שונים: המפגש עם אית'ן וקמרון שגרם לפרנויה בין הזוגות להגיע לדרגת רתיחה; המפגש עם דומיניק דה גראסו ומערכת היחסים עם אלבי, שעלולה להסתבך משמעותית אם סודו של האב יתגלה. לכך צריך להוסיף גם את הלילה שבילתה מיה עם ולנטינה, שסוד זהותה המינית עדיין לא נחשף ברבים. ומלכתחילה, ולנטינה לא רצתה בנוכחותן של השתיים במלון. במילים אחרות: יש לא מעט אנשים שיעדיפו להשתיק את השתיים לנצח מאשר להסתכן בחשיפת סודותיהם.

הבחירה בהן כקורבנות תתיישב בדיוק עם הקו של העונה הקודמת, שבה הגיבורים המקומיים החלשים שילמו את המחיר. המראה שלהן מתאים הרבה יותר לצבע ומראה הגופה שראינו במים בפרק הראשון, וכך כמובן גם המאפיין של שתיהן: צעירות עם חלומות גדולים, שמקוות כי הקושי הנוכחי הוא רק שלב זמני בדרכן למעלה. לכל הסכנות האחרות צריך להוסיף גם את הסרסור של לוצ'יה, שנראה מאיים במיוחד עם צוותו כשהם דולקים אחרי רכבים של בני משפחת דה גראסו.

"הלוטוס הלבן" עונה 2 פרק 6. Fabio Lovino/HBO,
ה' שמור עליהן. סימונה טבסקו וביאטריס גראנו, "הלוטוס הלבן" עונה 2/Fabio Lovino/HBO

תיאוריית הרצח שהסתבך

כל אחת מהאפשרויות שתיארנו עד כה, אם תתממש, תהיה תוצאה של תכנון וביצוע מושלם. אלא ש"הלוטוס הלבן" היא לא הסדרה שבה תכנונים מוקפדים באים לידי הגשמה. בסבירות לא קטנה, פתרון החידה יכול להיות דווקא סיבוך שמוביל להרג לא מתוכנן. מישהו שהיה במקום הלא נכון בזמן הלא נכון. למשבצת הזאת נופלים גרג, קוונטין וג'ק, אבל גם בני משפחת דה גראסו, שלפחות על פניו לא נראים כבעלי סיכון גבוה למות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully