וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ג'וזי כץ: "יצחק קלפטר היה בודד ולא בריא. הוא הלך מוקדם מדי"

עודכן לאחרונה: 12.12.2022 / 13:04

פסטיבל החורף של היכל התרבות ת"א יציין את חגיגות ה-65 להיכל ויפתח עם מופע מחווה לשירי ג'וזי כץ. במסיבת עיתונאים הביעה כץ צער על מות קלפטר: "הוא הלך מוקדם מדי, הוא מאוד יחסר". ארקדי דוכין ביצע גרסת כיסוי ללהיטו "דמיון חופשי". צפו

ארכדי דוכין שר דמיון חופשי של יצחק קלפטר ז"ל/מערכת וואלה!

פסטיבל החורף החמישי של היכל התרבות תל אביב יתקיים ב-8-11 בפברואר 2023 ויפתח את חגיגות ה-65 להיכל. את הפסטיבל יפתח ב-8 בפברואר מופע מחווה חגיגי לשירי ג'וזי כץ, "האהבות שלי" שמו, במלאת 60 שנה לפעילותה המוזיקלית של כץ. ישתתפו בו ברי סחרוף, שלומי שבן, אסף אמדורסקי, קרן אן, מיקה קרני, אלון עדר, אלי מגן, אפרת גוש ויעל קראוס. המופע ינוהל אמנותית על ידי אתי אנטה שגב, ינוהל מוזיקלית על ידי נדב הולנדר ויבוצעו בו שירים של החלונות הגבוהים ושל הטוב הרע והנערה.

במסיבת עיתונאים שנערכה הבוקר (שני) אמרה ג'וזי כץ: "קיבלתי טלפון ממיכאל תפוח, והוא סיפר לי שרוצים לעשות לי מחווה. אז אמרתי לו: 'אין לך טעות במספר? אתה בטוח שאתה מצלצל אליי אז?'. הוא סיפר לי ואני התרגשתי מאוד. ישבנו עם אתי (אנטה) ודיברו על אנשים ונשים שאני מאוד אוהבת. אני מאוד מתרגשת. זה כבוד גדול".

המנהלת האמנותית אתי אנטה הוסיפה: "אני מאוד שמחה ומתרגשת לעשות את האירוע הזה לכבוד ג'וזי. מבחינתי הגברת הראשונה של הרוק הישראלי. היחידה אולי, שהצליחה לעמוד בשורה אחת עם 'האריות' של המוזיקה הישראלית, בתקופה שבה נשים היו פחות במרכז. בכישרון עצום, בחן אין סופי, בסטייל ובלי מאמץ היא הצליחה לבלוט בכל פעם מחדש ולהשאיר חותם בלתי נשכח, שגם היום, 60 שנה אחרי, נשאר כל כך מזוהה ומלא קסם. היא לא תמיד קיבלה את הקרדיט המגיע לה על חלקה ביצירה ובהצלחה של ההרכבים שלקחה בהם חלק, ולכן זה עוד יותר משמח ומרגש אותי לעשות את הערב הזה לכבודה".

ג'וזי כץ מקבלת תקליט מהמהדורה הראשונה של "החלונות הגבוהים", 12 בדצמבר 2022. שגיא בן נון, מערכת וואלה!
ג'וזי כץ מקבלת תקליט מהמהדורה הראשונה של "החלונות הגבוהים"/מערכת וואלה!, שגיא בן נון

בשיחה עם וואלה! תרבות, סיפרה כץ כמה היא נעצבה לשמוע על מותו של המוזיקאי האגדי יצחק קלפטר. "עצוב לנו, פשוט עצוב, היה לי יום מאוד קשה כששמעתי על מותו", אמרה כץ, "הוא יהיה חסר לנו כל כך. הופעתי איתו, הוא ליווה אותי בהופעות, וגם הייתי נפגשת איתו לפעמים במסעדת 'כתר המזרח' שגרתי לידה. איש מקסים, תמים, טוב ועמוק. הוא לא היה בריא. והוא היה די בודד. והוא הלך מוקדם מדי. זה עצוב לי".

ארקדי דוכין התייחס אף הוא למותו של קלפטר כשביצע באירוע גרסת כיסוי ללהיט "דמיון חופשי", שכתב, הלחין וביצע קלפטר, ודוכין הקליט לפני כ-15 שנים לאלבומו "נקודת מבט" (צפו בביצוע גרסת הכיסוי של דוכין במסיבת העיתונאים - מעל). "המעמד הזה, להיכנס לנעליים גדולות של אנשים, זה מביך", אמר דוכין לפני ביצוע השיר. "אבל הסיבה נחוצה כי חייבים לזכור את האנשים בזמן הקצר שאנחנו קיימים. יצא לי לשבת עם יצחק מלא מלא בבית קפה במסריק. הוא לא נהג לדבר הרבה. יום אחד הוא הצביע על איזה עלה, והוא אמר לי: 'ארקדי, כל עלה פה הרבה יותר חכם מאיתנו'. ככה אני זוכר את יצחק. מוזיקאי ענק".

דוכין יעלה בפסטיבל ב-10 בפברואר את המופע "יש בי אהבה" שבו יארח את אורית שחף ותום פטרובר (היהודים) ואת מוש בן ארי. המופע יכלול את שירי האהבה של דוכין מתקופת החברים של נטאשה ומקריירת הסולו.

עוד בוואלה!

יצחק קלפטר נטמן, גידי גוב: "המום מכמות האהבה שזכה לה"

לכתבה המלאה
ארקדי דוכין במסיבת העתונאים של פסטיבל החורף של היכל התרבות, 12 בדצמבר 2022. אסף לב,
ארקדי דוכין במסיבת העתונאים של פסטיבל החורף של היכל התרבות/אסף לב
רננה רז במסיבת העתונאים של פסטיבל החורף של היכל התרבות, 12 בדצמבר 2022. אסף לב,
רננה רז במסיבת העתונאים של פסטיבל החורף של היכל התרבות/אסף לב

עוד בפסטיבל: מירי מסיקה תארח את ריטה, הדג נחש יחגגו 25 שנה ויארחו את טונה, דקלה עם המופע "לא מתנצלת", ריף כהן במופע השקה של "חור בלב", טריו נורית גלרון במופע מיוחד לפסטיבל, רונה קינן במופע להקה חדש בשם "עיר בלי געגוע", ודניאלה ספקטור שתארח את אלון עדר. מופע הנעילה של הפסטיבל יהיה טיפקס שיארחו את שרית חדד.

בפסטיבל ישתתף גם מועדון הג'אז סל בניהולו המוזיקלי של אלי דג'יברי עם חמש הופעות. בשלושת הערבים הראשונים, בתום המופעים, יתקיים ג'ם סשן בהובלת אילן סאלם וחמישייתו, ג'אז ואימפרוביזציה באווירת מועדוני הג'אז בניו יורק. בנוסף, יוצגו סדרת מחול חדש בהובלת רננה רז, וסדרת "מילים ומנגינות" עם יוני רכטר.

פרטים נוספים כאן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully