וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מטיילור סוויפט ועד פונטיינז די.סי: 12 אלבומי האינדי והרוק שהכי אהבנו השנה

14.12.2022 / 0:00

בתוך שלל המוזיקה המעולה שיצאה השנה, מני אבירם בוחר את 12 האלבומים שהכי עשו לו את זה בשנת 2022 - מ-MorMor ועד Alvvays, מ-Yeah Yeah Yeahs ועד מגי רוג'רס

טיילור סוויפט/עדן סניגו

2022 היתה בעצם שנת הפוסט קורונה האמיתית בכל מה שקשור לביטוי של כל משמעויות המגפה ביצירות מוזיקליות. גלי ההדף, הפנמת האפקט המצטבר, הצלקות הנפשיות שכנראה אף פעם לא באמת יגלידו, כל אלה חלחלו לאינסוף (מילולית - כמות המוזיקה שיוצאת באופן סדיר היא בעלת ממדים שאין אפשרות להכיל) האלבומים והשירים שפיארו את השנה החולפת.

כמו החיים הכאוטיים והאקלקטיים שהפכו לשגרה של רובנו, כך גם הרשימה הזו, של האלבומים שהכי אהבתי ב-2022, היא כאוטית ואקלקטית. היא חוצת ז'אנרים וחפה משאלות של גבוה-נמוך והגדרות. הכל הולך. אבל אם אני כן צריך להצביע על מוטיב משמעותי שהבנתי כשבחרתי את עשרות השירים שאותם שמעתי הכי הרבה ב-12 החודשים החולפים, ומתוכם את האלבומים, הוא יהיה זה: הדומיננטיות העוצמתית של היצירה הנשית בכלל ושל הרוקנרול הנשי בפרט בתפריט המוזיקלי שלי. לראשונה מאז שאני בוחר את אלבומי השנה שלי, יש ברשימה רוב למוזיקאיות. זו תופעה שמתעצמת, והשורה התחתונה פשוטה: מאז תחילתו של העשור הן פשוט עושות מוזיקה מעניינת, משמעותית, חכמה ואפקטיבית יותר מהקולגות הגברים שלהן. וזה משמח וכיף.

אז הנה 12 אלבומי השנה שלי, ואלוהים וספוטיפיי רק יודעים כמה אחרים היו יכולים להיות כאן אילו רק הייתי מודע להם ו/או מצליח להקשיב להם.

והנה גם 70 שירי השנה שלי בספוטיפיי או באפל מיוזיק.

12. Taylor Swift - Midnights

האלבום העשירי של סוויפט הוא לא האלבום הכי גדול שלה, אבל עדיין כזה שגם גדל עליך מהאזנה להאזנה וגם כולל מספיק שירים - יש כאן חזרה לעולמות הסינת'-פופ בהפקתו של ג'ק אנטונוף המוכשר - שאתה מוצא את עצמך שר לעצמך ללא הכנה מוקדמת ככה באיזה בוקר רנדומלי. אני מת עליה ועל הכתיבה שלה, עולם האינדי מת עליה והיא תמיד אחת הזמרות שאני מקשיב להן הכי הרבה לאורך כל השנה.

עוד בוואלה!

28,350 דולר לכרטיס: הביקוש להופעות של טיילור סוויפט שובר שיאים, וכולם כועסים

לכתבה המלאה

11. MorMor - Semblance

אלבום שהגיע לקראת סוף השנה ואני מוצא את עצמי מבלה איתו לא מעט. סת' ניקוויסט עושה פופ יפהפה, עדין ברובו, שעוסק בתמות כמו בדידות ושאלות של הערכה עצמית. יש כאן רמזים לפרינס, גם לפיוצ'ר איילנדס ופרנק אושן, ולמרות שהאלבום לא אחיד ברמתו, יש כאן כמה שירים שימשיכו איתי הלאה.

10. Alvvays - Blue Rev

האלבום השלישי של ההרכב מטורונטו הוא סערת אינדי-פופ עם שפיצים, אסופת מלנכוליה מרימה שמותאמת לכאן ולעכשיו ומופקת בחכמה על ידי שון אברט, שכבר הפיק בחכמה לדה וור און דראגז והקילרז.

9. Phoenix - Alpha Zulu

קאמבק מפואר של ההרכב הצרפתי הוותיק שחזר עם האלבום הכי כיפי של השנה, חגיגת להיטים אינטליגנטית שמכבדת גם את הראש, גם את הלב וגם את הרגליים, עם נגיעות סטרוקסיות.

8. Wet Leg - Wet Leg

אזהרת הייפ: ווט לג הן אחד השמות הכי חמים שהוליד השנה יקום האינדי. הסטר צ'יימברז וריהאן טיסדייל הן חברות מהאי ווייט, ואם הייתי בת 28 אלבום הבכורה שלהן הוא כל מה שהייתי מקשיבה לו. שירים חכמים, מצחיקים וגם מרגשים על בנים, דייטים, שברונות לב ומסיבות מיותרות.

7. Wild Pink - ILYSM

הגם שאלבומים של שעה זה קונספט בעייתי בעידן הזה, למי יש זמן וסבלנות למערכת יחסים מחייבת כזו, ג'ון רוס והרכבו וויילד פינק יצרו שעה של אינדי עדין וסנטימנטלי, שנוגע בשאלות קיומיות של חיים ומוות וגם מציע אופטימיות ואהבה עצמית. יש כאן תצוגה מרשימה של יכולות, הופעות אורח שוות והצעה לאינטימיות. תקבלו אותה.

6. Muna - Muna

השלישיה הקווירית מקליפורניה, שחתומה בלייבל של פיבי ברידג'רז, נעה בין המנוני דאנס לשירי קאנטרי, והיא הרבה יותר אפלה ועמוקה מהביטים המעולים שלה. זה מה שאמריקה צריכה עכשיו, נשים שלא רואות אף אחד ממטר ושרות מה שבא להן. חפשו את הקליפים המהממים לשירים שלהן.

5. Porridge Radio - Waterslide, Diving Board, Ladder to the Sky

אחד מהאלבומים היפים של השנה, לא מעט בזכות הקול יוצא הדופן והטקסטים של דיינה מרגולין. הרביעייה מברייטון עושה רוק שהוא גם עכור וגם צלול, גם רועש וגם מלודי, גם אינטנסיבי וגם עדין. מת על האלבום הזה.

4. Yeah Yeah Yeahs - Cool it Down

תואר קאמבק השנה הולך ליה יה יז, שחזרו אחרי כמעט עשור של דממה עם אלבום שמזכיר למה הם הרכב באמת חשוב בהיסטוריה המוזיקלית של שנות האלפיים בכלל, ושל העיר ניו יורק בפרט. בוגר בקטע טוב, חכם, מסעיר לפרקים, מידבק. איזה וואו קארן או ואיזה שיר זה "Spitting Off the Edge of the World". זו לא נוסטלגיה, זה ההווה לפרצוף.

3. Totally Enormous Extinct Dinosaurs - When the Lights Go

אחד משלושת האלבומים שהכי ביליתי איתם השנה והכי רחוק מרוקנרול שאפשר: אורלנדו היגינבוטום עושה מוזיקת דאנס רגשית, רגשנית, יפהפייה, אסתטית, אפקטיבית. אלבום אדיר, ודוגמה ליצירה בת שעה שכן באה טוב.

2. Maggie Rogers - Surrender

האמריקאית בת ה-28 היא כותבת מחוננת ופצצת כשרון, ובאלבומה השני היא הפגיזה עם יצירת אינדי-פופ שקשה שלא להיכנע לה ולשירים כמו "Horses" ו-"Anywhere With You". כנות, אינטליגנציה, נוסטלגיה, הווה ועתיד מבריק: אלבום הרוק הנשי של השנה.

1. Fontaines D.C.- Skinty Fia

שני האלבומים הראשונים של פונטיינז די.סי האירים כיכבו אצלי בסיכומי השנה של 2019 ו-2020, אבל זה האלבום השלישי שלהם שכבש הרבה יותר לבבות. קצת הסמיתס, קצת סטון רוזס, קצת הקיור, קצת נירוונה, אווירה ומלנכוליה וחוכמה איריות, עם זמר אדיר בשם גריאן צ'אטן, שמגיע עם כל האטיטיוד הנדרש.

seperator

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully