וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הקומדיה שלי היא מאה אחוז כאב. כאב כל כך אבסורדי שהוא נהיה מצחיק"

עודכן לאחרונה: 19.12.2022 / 0:34

אחרי "מי שמע על חווה ונאווה" ו"המפקדת", טליה ברטפלד משלימה שלושער ומככבת גם ב"חאנשי" (HOT), הסדרה המקומית החמה של החורף. בריאיון לוואלה! תרבות היא מסבירה למה חשוב לה לספר לקהל שהיא "לסבית" ו"מכוערת", ולמה היא מיואשת מהממשלה החדשה אבל לא מתעמתת איתה

טריילר לסדרה "חאנשי"/HOT

גונזלו ראמוס כבש שלושער לפורטוגל בשמינית הגמר מול שוויץ לפני שבועיים, ואז בא אמבפה והשכיח אותו כשכבש אתמול שלושער משלו במעמד חשוב הרבה יותר - גמר המונדיאל. ומה באשר לטלוויזיה הישראלית? טליה ברטפלד היא השחקנית היחידה שהבקיעה בה שלושער השנה, כשהופיעה בשלוש מהסדרות המדוברות של העונה.

זה התחיל עם "מי שמע על חווה ונאווה" ועם "המפקדת", ונמשך לפני כשבועיים עם "חאנשי". הסדרה הלוהטת עלתה ב-HOT לפני כשבועיים, ומיד הפכה לאחת הסדרות הישראליות החמות של החורף של החורף. נוסף לביקורות המשתפכות בתקשורת המקומית, השבוע נודע גם היא תוצג בחודש הבא בפסטיבל סאנדנס, במסגרת יוקרתית שיהיו בו רק שלוש סדרות נוספות מרחבי העולם.

את הסדרה יצרה עליזה חנוביץ', שגם מככבת בה כחרדית מברוקלין המגיעה לארץ. במסגרת ההרפתקאות שלה, היא מתארחת אצל משפחה חרדית, בה את האימא מגלמת לא אחרת מאשר ליהיא גרינר, ואת בתה - טליה ברטפלד. "ליהיא האישה הכי מצחיקה בעולם. היא חנקה את כולם בכל רגע נתון. היא גם קראה לי 'זונה', כי בתחילת הסדרה הייתי יום אחרי פרידה, ושבועיים אחר כך כבר סיפרתי לה שאני יוצאת עם מישהי אחרת. זה היה כיף", אומרת ברטפלד בריאיון לוואלה! תרבות.

"בעליזה התאהבתי קשות מהשנייה שראיתי אותה. כל פעם שאני עומדת לידה, אני מדברת כמו טיפשה ומגמגמת ואומרת רק שטויות. הייתי רוצה שהיא תשחק בכל הסדרות ותכתוב לפחות תשעים אחוז מהן".

הדמות שלך אומרת בפרק "אנחנו כבר לא חיים בימי הביניים". לאור כל מה שמתרחש עכשיו בארץ, המשפט הזה עדיין נראה לך נכון?

"כן כי עדיין יש אינסטלציה ומתקלחים. בשאר המישורים כל פעם קורה משהו מייאש נוסף שמחזיר אותנו אחורה. אין לי כוח שיתחילו לשרוף לסביות בל''ג בעומר, אבל לדעתי לשם זה הולך".

טליה ברטפלד. עמית נעים,
שלושער טלוויזיוני. טליה ברטפלד/עמית נעים

נוסף לתפקידי המשחק, ברטפלד היא כמובן גם אושיית מדיה חברתית וסטנדאפיסטית משגשגת. המופע שלה, "ילדה רעה של טיקטוק", יעלה בשבוע הבא וגם באמצע ינואר בצוותא, ושתי ההופעות מלאות עד אפס מקום. "זה מרגש רצח וזאת ההרגשה הכי טובה בעולם, זה כמו ההפך של 'הקיץ של אביה' וזה נדיר", היא אומרת על כך. "אני מתכננת להמשיך להופיע עד שאמצא משהו אחר שאני טובה בו, אז מי שלא מצאו מקום עכשיו יוכלו לקנות כרטיס להופעות הבאות".

באתר הרשמי של המופע יש תקציר של שורה - "אני גם לסבית ואומרת את זה מספר פעמים בהופעה מי שמפריע לו לא לבוא". כמה פעמים בדיוק את אומרת את זה?

"כתבתי את המשפט בצחוק כמובן, אבל מאחורי הצחוק היה לי באמת איזה פחד וצורך להבהיר מה אנשים הולכים לראות. פתאום פחדתי שאנשים שלא עוקבים אחריי ולא מכירים אותי פשוט ירכשו כרטיסים, והתוכן של המופע לא יעבור להם בגרון. זה כנראה עדיין משהו שקצת מפחיד אותי לדבר עליו - אז כמגננה, אני עושה את זה בצורה הכי מוחצנת".

בעידן שכולו הגדרות, איך בדיוק את מגדירה "לסבית" לעומת הגדרות אחרות, וממתי זו ההגדרה שאת משתמשת בה ושלמה איתה?

"אני מגדירה לסבית כבת שאוהבת להיות עם בנות ולא עם בנים. אני משתמשת בהגדרה העצמית הזאת מגיל 15, אבל התחלתי לומר אותה בקול רם ולהרגיש נוח איתה בערך בגיל 19".

אם תראי בקהל מישהו מ"עוצמה יהודית" או מישהו שהצביע להם, מה תגידי לו?

"אני שונאת עימותים. אני רוצה שכל מי שמגיע להופעה שלי יבוא רק כי הוא אוהב אותי ורוצה לצחוק. ממש לא מעניין אותי להתעמת על הבמה עם מישהו שהדעות שלו שונות משלי".

עוד בוואלה!

חאנשי היא חרדית חרמנית שעושה עלייה. הסיפור הזה עמוק מכפי שנדמה

לכתבה המלאה
מתוך "חאנשי". באדיבות HOT וקסטינה תקשורת,
"היא חנקה את כולם בכל רגע נתון". טליה ברטפלד עם ליהיא גרינר ב"חאנשי"/באדיבות HOT וקסטינה תקשורת

קשה להאמין, אבל בכל זאת יש סדרה אחרת שברטפלד לא הופיעה בה - "חזרות".

"אני נשרפת כל יום מחדש שלא שיחקתי בה, אבל אין מה לעשות", היא אומרת. "אני מעריצה את נועה קולר עוד לפני הסדרה הזו - עוד מימי 'לעבור את הקיר' ו'להעיר את הדב'. כש'חזרות' יצאה, ההערצה יצאה משליטה. עשיתי על נועה סרטונים, ניסיתי להביא אותה לסדנה בצבא, הדפסתי אותה על המגן של הטלפון שלי, התנהגתי כמו מטורפת. משום מה, זה לא הרתיע אותה".

אז ברטפלד לא הופיעה ב"חזרות" וגם לא תופיע בעתיד, כי לסדרה כבר לא תהיה עונה שנייה, אבל בכל זאת היא זכתה לשתף פעולה עם קולר, שלקחה על עצמה להיות עורכת התוכן במופע של הקומיקאית הצעירה.

"בפעם הראשונה שנפגשנו, בדיוק הייתי אחרי פרידה, והיא נתנה לי עצות מצוינות", נזכרת ברטפלד. "לאחר מכן הזדמן לנו להיפגש עוד כמה פעמים, וכשהתחלתי לעבוד על ההופעה חיפשתי במאים. הצעתי את זה לאהרן גבע ומיקי טריאסט, שביימו את 'חאנשי', אבל הם היו עסוקים בעריכות ונטשו אותי. התחלתי לעבוד לבד והבנתי שאני לא צריכה בימוי - אני צריכה סדר ועריכה.

"התקשרתי לנועה ופחות או יותר הכרחתי אותה לעשות את זה. פגישת העבודה הראשונה היתה מושלמת ועזרה לי להבין מה בדיוק אני רוצה ומה הכיוון של ההופעה. מכאן והלאה, נועה נפגשה איתי כמעט כל שבוע. אני עדיין לא מבינה מה היה האינטרס שלה לעזור לי כל כך. היא פשוט הבן אדם הכי טוב ונדיב בעולם ואני חייבת לה את החיים שלי. ה-DNA של ההופעה לא היה אותו דבר בלעדיה, היא נתנה לי אומץ לספר על הבמה דברים שלפסיכולוגית שלי לא סיפרתי".

טליה ברטפלד. עמית נעים,
"כש'חזרות' יצאה, גם ההערצה שלי לנועה קולר יצאה משליטה". טליה ברטפלד/עמית נעים

לא רק מול נועה ומול הפסיכולוגית שלך. גם בראיונות איתך את מדברת בכנות ובפתיחות. כך למשל בריאיון לעמיתי זוהר אורבך ב"מאקו" הצהרת שאת "מכוערת" האם כשאת אומרת דברים כאלה בנונשלנטיות, זה בכל זאת גם קצת מכאיב לך?

"כן, זה מכאיב לי. אבל זאת האמת - ככה אני מרגישה. אני לא מתעסקת בזה יותר מדי ואני גם לא עושה דברים אקטיביים כדי לשפר את המראה שלי, אבל אני לא אוהבת אותו. אני חושבת שההצלחה מאזנת את הדימוי הנמוך שלי. היא מבהירה שיש על הכף דברים שאני כן טובה בהם, אז אין סיבה לחשוב בכפייתיות על זה שאין לי צוואר".

האם פרסום והצלחה הם מטבעות שמרימים לאגו, מאזנים את הדימוי החיצוני הנמוך ואולי גם עוזרים למצוא זוגיות?

"כן, זה עוזר - במיוחד כלסבית. זו קהילה קטנה, וכשאת מוכרת ומוצהרת כלסבית יותר בנות רוצות לצאת איתך, זה מה שהיה לי לפחות. בכל מקרה אני בזוגיות עכשיו, ובטוחה שאתחתן עם הבת הזאת ושנעשה ילדים הכי מצחיקים ונדירים בעולם, אז כל זה לא רלוונטי לי".

קראתי לא מזמן שוב את הספר של סת' רוגן והוא כותב שם בהקשר לסטנדאפ ש"קומדיה זה כאב". את מסכימה? ואם כן, באיזו מידה קומדיה עוזרת לך להתמודד עם כאב והאם לדעתך היא בסופו של דבר פתרון יעיל?

"לא יודעת להעיד באופן כללי - יש גם קומדיה שלא באה מכאב ומצחיקה אותי. הקומדיה שלי היא מאה אחוז כאב - כאב שנראה לי כל כך אבסורדי, שהוא כבר נהיה מצחיק. אני לא חושבת שקומדיה היא פתרון יעיל. אני לא מנסה לפתור כאב, אבל אני חושבת שקומדיה היא דרך מעולה לחוות אותו. הרבה יותר קל להתמודד עם דברים כשמשתפים אותם, והרבה יותר כיף לשתף כשזה על במה מול 400 איש שקנו כרטיסים כדי לשמוע איך אנסו אותך ולצחוק מזה".

חוץ מזה שהמופעים שלכן סולד-אאוט, מה עוד משותף לך ולטיילור סוויפט? זו לא שאלה רטורית, אני באמת רוצה לדעת.

"שתינו אוהבות בעולם לעשות עסקים וכספים ושתינו בנות".

טליה ברטפלד. עמית נעים,
ההפך מ"הקיץ של אביה". טליה ברטפלד בהופעה/עמית נעים

ברוך השם יש לך כבר לא מעט מעריצים ומעריצות. מי המעריצה הכי מפורסמת? מי המעריצה הכי מפתיעה?

"המעריצה הכי מפורסמת היא אמא שלי שמאוהבת בי. בחולון כולם מכירים אותה, וקוסמטיקאיות בכל הארץ מכירות אותה, אז היא נחשבת מפורסמת. אני מעריצה את קרן פלס מגיל 13. אם מגוללים הרבה אחורה באינסטגרם שלי, אפשר לראות את כל התמונות שלה שהעליתי בחטיבה, אז כשהיא הגיעה להופעה שלי, זה היה הזוי מבחינתי".

בלי ספוילרים, מה מה את יכולה לגלות לנו לגבי הדמות שלך בפרקים של "חאנשי" שעוד לא שודרו?

"היא אוהבת לרקוד בבית כנסת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully