וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"פוטרתי ללא שימוע": דורין אטיאס תובעת חצי מיליון מגיא פינס

עודכן לאחרונה: 19.12.2022 / 12:00

דורין אטיאס, שהגישה פינת ביקורת אופנה 18 שנה ב"ערב טוב עם גיא פינס", תובעת מההפקה 473 אלף ש"ח בטענה שכעובדת התכנית פוטרה ללא שימוע, שנשללו ממנה פיצויי פיטורים והפקדות פנסיוניות ושנגרמו לה נזקים כספיים על רקע משבר הקורונה. פינס: "כפיות טובה"

דורין אטיאס בסדרה מחוברים/HOT

דורין אטיאס, לשעבר מגישת פינת ביקורת האופנה המוכרת בתכנית "ערב טוב עם גיא פינס", שזוהתה עם התכנית במשך שני עשורים, הגישה ביום חמישי לבית הדין האיזורי לעבודה בתל אביב תביעה על סך 473 אלף ש"ח נגד חברות ההפקות של התכנית, "פינס גלעדי תקשורת" ו"פיימגיים תקשורת". אטיאס טוענת שכעובדת התכנית נשללו ממנה זכויות על רקע דרישת הפקת פינס לעבודה בחשבוניות. היא טוענת כי פוטרה בעיצומו של משבר הקורונה, באפריל 2021, "ללא הודעה מוקדמת, בלי שקוים לה הליך שימוע כדין ובלי ששולמו לה זכויותיה, זאת לאחר כ-18 שנים שבהן ביצעה אטיאס את עבודתה במסירות", וטוענת כי נשללו ממנה זכויות ובהן פיצויי פיטורים, הפקדות פנסיוניות, נזקים ממוניים ולא ממוניים גם על רקע תקופת הקורונה.

אטיאס בת ה-48 החלה בראשית 2003 להגיש פינת ביקורת אופנה בתכנית "ערב טוב עם גיא פינס", ודירוג ה"דרקונים" שיצרה הפך למזוהה עם התכנית. בכתב התביעה, שהגישה עו"ד ורד כינר ממשרד עורכות דין ארנה לין ושות', נכתב כי חברות ההפקה של פינס "החליטו לנצל את חלומה של אטיאס להפוך לדמות משפיעה בעולם האופנה, ואת יכולתן וכוחן להגשים את אותו החלום, על מנת למנוע ממנה את זכויותיה שבדין. הן פעלו בדרכים פסולות, בחוסר תום לב, בתחכום ובמודע כדי להתחמק מחובותיהן לפי דיני העבודה, משל היה ענף הטלוויזיה 'מערב פרוע', ומשל דיני העבודה לא נוגעים להן. בכך, שללו מאטיאס את זכויותיה לפי דין, וגרמו לה לנזקים ממוניים ושאינם ממוניים, וביתר שאת, נוכח ובמהלך תקופת הקורונה".

גיא פינס ודורין אטיאס. ניר פקין, צילום מסך, מערכת וואלה
גיא פינס ודורין אטיאס/מערכת וואלה, ניר פקין, צילום מסך

אטיאס טוענת כי "נושאי הפינה הוכנו בהתבסס על ההעדפות חומרי הגלם שסופקו על ידי חברות פינס, וכך גם 'גבולות הגזרה', לרבות הטלת וטו על התייחסות לתוכניות המשודרות בערוצים המתחרים או דמויות מפתח בעולם האופנה, לעיתים משיקולים לא מקצועיים, כגון ביחס לגורמים שהיה להם סכסוך אישי עם מר פינס".

אטיאס טוענת כי במסגרת עבודתה בהפקת פינס "נאסר עליה באופן רחב וגורף לעסוק בתחום פעילותה (הגשת פינות ותוכניות אופנה, ביקורות אופנה וכיו"ב) בכלי תקשורת אחרים (למשל, הערוץ המתחרה רשת, ואף במדיות אחרות שאינן דיגיטליות כמו בעיתונות הכתובה)", וטענה כי "לא קיבלה כל תמורה מיוחדת בגלל האיסור הגורף על העיסוק בתחום פעילותה". בנוסף, בכתב התביעה מציינת אטיאס כי חברות ההפקה של פינס "התירו למגישים אחרים בתוכנית, שהתקשרו עם חברות פינס כנותני שירותים, לעסוק באופן קבוע בתחום פעילותם בכלי תקשורת מתחרים".

דורין אטיאס בכתבה בחדשות 13. רשת
דורין אטיאס/רשת

עם זאת, אטיאס מציינת בכתב התביעה כי "לעיתים ורק לאחר קבלת אישור מראש ממר פינס, התאפשר לאטיאס לבצע תפקידים אחרים, נקודתיים ותחומים בזמן בתחום פעילותה. כך, למשל, לאטיאס ניתן אישור של מר פינס להנחות את אירועי 'שבוע האופנה' בחודש אפריל 2021, כאשר הוא מדגיש בפניה שאם לא היתה זו תקופת קורונה, שבגללה לא היתה עבודה רבה, הוא לא היה מאשר לה להנחות את האירוע".

אטיאס טוענת כי בזמן הקורונה, בגלל מיעוט באירועים מתוקשרים, ירד משמעותית מספר הפינות שהגישה. לטענתה, "בין מרץ 2020 לאפריל 2021 אטיאס הגישה פינות מעטות, ובחודש אפריל 2021 הן פסקו לחלוטין ביוזמת חברות ההפקה של פינס". לטענתה, הפחתתן של הפינות שלה "פגעה באופן מוחשי בהכנסותיה וביכולתה לפרנס את משפחתה, בפרט נוכח משבר הקורונה". עוד טוענת אטיאס כי בהפקת פינס "היו אדישים למצבה ולא נקפו אצבע בנסיון להקטין את נזקה". בנוסף, היא טוענת שבגלל שסווגה באופן שגוי לכאורה על ידי הפקת פינס כקבלנית עצמאית נשללה ממנה האפשרות לצאת לחל"ת.

עוד בוואלה!

יהודה נהרי דורש מגיא פינס וקשת 1.5 מיליון ש"ח: "הוציאו את דיבתי באינסטגרם"

לכתבה המלאה
גיא פינס. ניר פקין
גיא פינס/ניר פקין

מערכת גיא פינס מסרה בתגובה: "עצוב לנו הן כמערכת ובעיקר כבני אדם על כך שדורין אטיאס יורקת בעזות מצח לבאר ממנה שתתה ושתתה במשך שנים. האמת היא שדורין אטיאס סיימה מיוזמתה את עבודתה בתוכניתנו אחרי שנעתרה להצעת עבודה אחרת שפיתתה אותה בערוץ 13 המתחרה, ולמרות אינספור נסיונות לשכנעה להישאר עמנו, וגרוע מכך - תוך שהיא מסתירה ומכחישה במסכת של שקרים את המגעים איתה מכל מי שחשבו שהם חבריה. אלא מה? כשמצאה את עצמה מובטלת גם בערוץ המתחרה כעבור שבועות ספורים, בחרה כנראה באפשרות פרנסה חדשה - לתבוע מאיתנו פיצויים על יחסי עבודה שהיא עצמה בחרה שלא לנהל איתנו כל השנים - בהיותה עצמאית ובעלת עסק בתחום האופנה אותו ניהלה במקביל בכל אותה תקופה. תביעתה נטולת בסיס משפטי, יותר מזה יתברר בבית המשפט, תחת הסעיף: כפיות טובה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully