וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אליאב זוהר במסר לאבא מיקי: "אסור שבישראל יופלו אנשים על רקע נטייה מינית"

עודכן לאחרונה: 26.12.2022 / 19:54

אליאב זוהר, זוכה "הכוכב הבא", כתב כי "אסור חלילה שנגיע למצב בו אדם בישראל יופלה לרעה על רקע אמונתו או נטייתו המינית", ופנה לאביו ח"כ מיקי זוהר מהליכוד: "אבא, סומכים עליכם". זאת לאחר הסערה שפרצה מאמירותיהם הגזעניות של חברי הכנסת מהציונות הדתית סטרוק ורוטמן

אליאב זוהר הכוכב הבא. קשת 12, צילום מסך
אליאב זוהר/צילום מסך, קשת 12

אליאב זוהר, זוכה העונה התשיעית של "הכוכב הבא" ובנו של ח"כ מיקי זוהר כתב בטוויטר כי "אסור חלילה שנגיע למצב בו אדם בישראל יופלה לרעה על רקע אמונתו או נטייתו המינית". אליאב הוסיף ופנה לאביו, המיועד להתמנות כשר בממשלה הנכנסת ועל פי פרסומים ייתכן וימונה לשר התרבות והספורט: "אבא, סומכים עליכם". הזמר והמוזיקאי בן ה-22 כתב את הדברים לאחר הסערה שפרצה מאמירותיהם הגזעניות של חברי הכנסת מהציונות הדתית החברה בקואליציה הנכנסת, אורית סטרוק שאמרה כי אין לכפות על רופא להעניק טיפול שעומד בניגוד לאמונתו הדתית, ושמחה רוטמן שאמר שאפשר לסרב לארח הומואים.

"אני לא אוהב לדבר על פוליטיקה אבל יש משהו שיושב לי על הלב שחשוב לי לומר", כתב אליאב. "אסור חלילה שנגיע למצב בו אדם בישראל יופלה לרעה על רקע אמונתו או נטייתו המינית. אני בטוח שגם הממשלה החדשה תשמור על החופש של כולנו. אבא, סומכים עליכם. 'להיות עם חופשי בארצנו'".

ח"כ מיקי זוהר כתב בתגובה לבנו: "אליאב בני היקר, אתה מכיר אותי מספיק כדי לדעת שנשמור על החופש של כל אזרחי ישראל".

לפני כשבועיים הגישה סטרוק עם חברי מפלגתה, הציונות הדתית, הצעה לתיקון החוק לאיסור אפליה, לפיה אפליה לא תיחשב אפליה אסורה "אם הדבר נעשה לשם מניעת פגיעה באמנותו הדתית של העוסק או באמנותו הדתית של חלק מציבור לקוחותיו". בעקבות הצעת החוק אמרה סטרוק אתמול (ראשון) בריאיון לכאן ב' "בוא נלך שנייה לרופא שצריך ךץץ טיפול, כזה או אחר, לא משנה, שעומד בניגוד לאמונתו הדתית, כל עוד יש מספיק רופאים אחרים שיכולים לתת את השירות הזה, אין לכפות עליו".

בהסכם שעליו הוחלט בשבוע שעבר בין הליכוד ליהדות התורה נקבע כי בתי עסק פרטיים יוכלו לסרב לתת שירות או למכור מוצר בשל אמונתו הדתית של המוכר. חבר מפלגתה של סטרוק, ח"כ שמחה רוטמן, התייחס גם הוא אתמול בריאיון לכאן ב' להצעה לתיקון החוק לאיסור אפליה. כשנשאל אם בעל מלון דתי יוכל לא לארח קבוצה של הומואים, השיב רוטמן: "אם הדבר מנוגד לאמונתך והדבר הזה פוגע ברגשותיך הדתיים וזה המלון הפרטי שלך, התשובה היא שכן, זה החוק". רוטמן הוסיף כי הצעת החוק קובעת כי"כשיש מניעה דתית של האדם מלבצע פעולה מסוימת, יהיה מותר לו לא לתת שירות ולא להכריח אותו לעשות משהו שמנוגד לאמונתו".

דבריהם של חברי הכנסת מהציונות הדתית עוררו סערה גדולה. ראש הממשלה יאיר לפיד אמר בהתייחס לדברי סטרוק ורוטמן כי "נתניהו חלש ומוביל אותנו למדינת הלכה חשוכה. הוא אפילו לא מגנה את האמירות החשוכות האלה כי הוא לא מסוגל". זעם רב התעורר גם בקרב אנשי מחנה הימין. בעקבות הסערה, יו"ר הליכוד, בנימין נתניהו, התייחס לדבריה של סטרוק ואמר כי הדברים "אינם מקובלים עליי ועל חבריי בליכוד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully