וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כוכבי "רומיאו ויוליה" תובעים על סצנת העירום ש"נכפתה עליהם כשהיו קטינים"

5.1.2023 / 0:23

אוליביה האסי ולאונרד ויטינג, כוכבי הסרט "רומיאו ויוליה" משנת 1968, טוענים בתביעה חדשה שהצטלמו בעירום לסרט כי הרגישו שלא הותירו להם ברירה אחרת - ושהצילומים השאירו בהם טראומה שליוותה אותם במשך עשרות שנים ופגעה להם בקריירה

הטריילר לסרט "רומיאו ויוליה" משנת 1968/Paramount Pictures

כוכבי הסרט "רומיאו ויוליה" משנת 1968 טוענים בתביעה חדשה שהם סבלו מ"התעללות מינית, הטרדה מינית והונאה" על רקע סצינת עירום ש"נכפה" עליהם להשתתף בה בסרט כשהיו בני נוער. אוליביה האסי ולאונרד ויטינג היו מתחת לגיל 18 כשצולמו לשובר הקופות של פרנקו זפירלי, שזכה במספר מועמדויות לאוסקר - כמו גם בפרסי האוסקר לצילום הטוב ביותר ועיצוב התלבושות הטוב ביותר.

האסי בת ה-71 וויטינג בן ה-72 הגישו את התביעה לבית המשפט העליון של מחוז לוס אנג'לס - בה הם מאשימים את חברת סרטי פרמאונט בניצול מיני ובהפצה של "סרט עירום של קטינים". הם דורשים פיצויים של יותר מ-500 מיליון דולר על הנזק שנגרם להם.

כך הם נראו אז:

לאונרד ויטינג ואוליביה האסי בסרט "רומיאו ויוליה" של הבמאי פרנקו זפירלי משנת 1968. Larry Ellis/Express, GettyImages
לאונרד ויטינג ואוליביה האסי בסרט "רומיאו ויוליה" של הבמאי פרנקו זפירלי משנת 1968/GettyImages, Larry Ellis/Express

וככה הם נראים היום:

לאונרד ויטינג ואוליביה האסי כוכבי הסרט "רומיאו ויוליה" של הבמאי פרנקו זפירלי משנת 1968. Tommaso Bodd, GettyImages
לאונרד ויטינג ואוליביה האסי כוכבי הסרט "רומיאו ויוליה", כיום בשנות ה-70 לחייהם/GettyImages, Tommaso Bodd

הסרט "רומיאו ויוליה", עיבוד לדרמה השייקספירית באותו השם, עוקב אחר שני אוהבים צעירים ממשפחות מסוכסכות. הבמאי האיטלקי פרנקו זפירלי מיקם אותם בהקשר אקטואלי והתאים את הטרגדיה משלהי המאה ה-16 לדור ילדי הפרחים של סוף הסיקסטיז. לשם כך, הוא הדגיש את סוגיית פערי הדורות, הציג מיניות חופשית וחושנית ונתן את התפקידים הראשיים לשני שחקנים ושהצליחו לעורר הזדהות בקהל היעד ולבטא את הרוח המרדנית של הצופים.

אבל לפי טענת כוכבי הסרט, לכאורה הובטח להם שלא יצטרכו להצטלם בעירום - אלא רק עם בגדים תחתונים בצבע עור - אולם בימים האחרונים על הסט דווח כי זפירלי דחק בהם לצלם סצנה עם איפור גוף בלבד, תוך שהוא מבטיח להם שהמצלמה תתמקם בצורה שלא תציג עירום.

עם זאת, כך טוענים השחקנים, הם צולמו בעירום ללא ידיעתם - תוך הפרה של חוקי קליפורניה והחוק הפדרלי נגד ניצול מגונה של ילדים, לפי כתב התביעה. זפירלי אמר להם שהם חייבים להצטלם בעירום "אחרת הסרט יכשל והקריירה שלהם תיהרס", נכתב בתביעה, "השחקנים האמינו שאין להם ברירה אלא להצטלם בעירום באיפור הגוף הנדרש".

לאונרד ויטינג ואוליביה האסי בסרט "רומיאו ויוליה" של הבמאי פרנקו זפירלי משנת 1968. Paramount Pictures, Giphy
מתוך סצינת העירום שלכאורה נכפתה עליהם/Giphy, Paramount Pictures

הישבן החשוף של ויטינג והחזה החשוף של האסי מוצגים בקצרה במהלך הסצנה שצולמה בחדר השינה. בזמן הצילומים, אוליביה האסי הייתה בת 15 ולאונרד ויטינג בן 16. לטענתם הם "סבלו מעוגמת נפש ומצוקה רגשית במשך עשרות שנים", לפי Variety - וכי כל אחד מהם המשיך אחר כך לקריירה ש"לא שיקפה את הצלחת הסרט". השניים הוסיפו כי בהתחשב בסבלם ובהכנסות שהביא הסרט מאז יציאתו לאקרנים, הם זכאים לפיצויים של יותר מ-500 מיליון דולר.

התביעה הוגשה על פי חוק קליפורניה המשהה באופן זמני את תקופת ההתיישנות על התעללות מינית בילדים, מה שהוביל לשורה של תביעות חדשות ולהחייאת תביעות רבות אחרות שנדחו בעבר. התביעה של האסי וויטינג הגיעה ביום שישי, קצת לפני המועד האחרון של ה-31 בדצמבר.

הם לא לבד
ברוק שילדס: כפו עליי להתאהב ולהיות ערומה עם כוכב "הלגונה הכחולה" כשהייתי בת 14

זו הסצינה המדוברת:

טוני מרינוצי, מנהל העסקים של השניים, אמר ל-Variety שהשחקנים הוטעו על ידי זפירלי, שהלך לעולמו ב-2019. "מה שאמרו להם ומה שקרה בפועל היו שני דברים שונים", אמר, "הם סמכו על פרנקו. בגיל 16, כשחקנים, הם סמכו עליו שהוא לא יפר את האמון שהיה להם בו. פרנקו היה חבר שלהם ולמען האמת, בגיל 16, מה הם כבר היו עושים? אין אפשרויות. לא היה אז #MeToo".

עורך הדין שלהם, סולומון גרזן, אמר כי תיעוד כזה של קטינים "אינו חוקי ואסור להציגו". הוא אמר: "אלה היו ילדים נאיביים צעירים מאוד בשנות ה-60 שלא הבינו מה עומד לקרות להם. פתאום הם נהפכו למפורסמים ברמה שלא ציפו לה - ובנוסף הם עברו התעללות בצורה שלא ידעו כיצד להתמודד איתה".

בראיונות קודמים האסי דווקא הגנה על סצינת העירום בסרט - כולל בראיון ל-Variety ב-2018 שנערך לרגל 50 שנה לסרט, בו הצדיקה את הבימוי של זפירלי שנחשב בעבר לטאבו. ואמרה: "אף אחד בגילי לא עשה את זה קודם", היא אמרה, "זה היה נחוץ לסרט".

פרמאונט עד כה לא הגיבה לפרסומים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully