וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחד הכוכבים הגדולים בעולם רוצה להופיע באירוויזיון. הסיבה תשבור לכם את הלב

עודכן לאחרונה: 15.1.2023 / 14:43

אגדת הפאנק ג'ון ליידון, סולנה לשעבר של סקס פיסטולס, הודיע שיתמודד עם להקתו PiL על ייצוג אירלנד באירוויזיון עם השיר "הוואי" כי הוא מעוניין להקדישו לאשתו נורה החולה באלצהיימר. "זה שיר על התפוגגות אדם שאני מאוד אוהב מול עיני"

הזמר והיוצר הבריטי ג'ון ליידון, סולן Public Image Limited (PiL) ולשעבר סולן להקת סקס פיסטולס, ואשתו נורה, 2013. Brian Rasic, GettyImages
הזמר והיוצר הבריטי ג'ון ליידון עם אשתו נורה, בטרם אובחנה כחולה באלצהיימר, 2013/GettyImages, Brian Rasic

אגדת הפאנק ג'ון ליידון הודיע לפני מספר ימים כי בכוונתו להתמודד על ייצוג אירלנד באירוויזיון ביחד עם להקתו PiL וכעת הוא חושף כי השיר שעמו הוא רוצה להתמודד, "הוואי", מוקדש לאשתו נורה החולה באלצהיימר. רבים בתעשייה הופתעו מההחלטה להתמודד על ייצוג באירוויזיון גם משום שליידון אינו מזוהה עם אופי האירוויזיון וגם משום שנושא השיר אינו אופייני לתחרות. האירוויזיון יתקיים בחודש מאי בעיר ליברפול שבבריטניה, לאחר שהחליפה את המארחת אוקראינה בעקבות המלחמה עם רוסיה.

הזמר והיוצר הבריטי בן ה-66, שכונה בעבר ג'וני רוטן, הוא אחד האמנים המשפיעים ביותר על תנועת הפאנק ומי שהיה בין השאר סולן להקות סקס פיסטולס וכאמור עדיין סולן Public Image Limited (PiL). בנוסף, הוא מטפל במשרה מלאה באשתו נורה בת ה-80, גרמניה בעלת הוצאה לאור שאובחנה באלצהיימר לפני יותר מארבע שנים.

"הוואי" הוא אחד משישה שירים שיתחרו על ייצוג אירלנד באירוויזיון, כשהנציג ייבחר ב-3 בפברואר. במהלך ריאיון שהעניק, ליידון הביט על מילות השיר (האזינו לשיר - כאן מעל), שכוללות את השורה "Remember me, I remember you" והתמלא בדמעות. "בילינו חופשה נהדרת בהוואי אחרי סיבוב הופעות וזה היה השבוע הכי טוב בחיינו", אמר על נורה, לה הוא נשוי מעל ל-40 שנה. "עכשיו הזכרונות שלה מתפוגגים, ורציתי להחזיר לה משהו כזה. אני נשבר אפילו מהמחשבה על זה". ליידון הוסיף: "זה שיר על התפוגגות אדם שאני מאוד אוהב, ממש מול עיני", אך ציין כי השיר "מוקדש לכל מי שעובר זמנים קשים עם אדם יקר לו. זה גם מסר של תקווה, שבסוף האהבה מנצחת הכל".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
הזמר והיוצר הבריטי ג'ון ליידון, סולן Public Image Limited (PiL) ולשעבר סולן להקת סקס פיסטולס. Emma McIntyre, GettyImages
"השיר 'הוואי' זה גם מסר של תקווה, שבסוף האהבה מנצחת הכל". הזמר והיוצר הבריטי ג'ון ליידון/GettyImages, Emma McIntyre

ליידון זכה להצלחה עם להקת סקס פיסטולס בשנות השבעים, שבה שימש כסולן מ-1975 ועד 1978, ושב אליה מספר פעמים בשנות התשעים ובעשור הראשון של שנות האלפיים. סקס פיסטולס חתומה בין השאר על השירים "God Save the Queen" ו-"Anarchy in the U.K.". בנוסף, הוא משמש כסולן בלהקת הפוסט פאנק האנגלית Public Image Limited אותה ייסד ב-1978. היא פעלה עד 1992 וחידשה את הפעילות ב-2009. אחד מלהיטיה הוא השיר This Is Not A Love Song"".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully