וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי שמחתה נגד הפלישה: מניז'ה, נציגת רוסיה לשעבר לאירוויזיון, תופיע בישראל

עודכן לאחרונה: 22.1.2023 / 17:26

הופעותיה של הזמרת והיוצרת, שהגיעה עד לגמר התחרות שבה השתתפה גם עדן אלנה, הוחרמו ברוסיה מאחר שהביעה התנגדות חריפה לפלישה לאוקראינה. בעוד כחודשיים היא תופיע במועדון בארבי בתל אביב, חלק מסיבוב ההופעות "Uncancelled Tour"

הזמרת מניז'ה. Egor Shabanov,
מגיעה לישראל. הזמרת מניז'ה/Egor Shabanov

הזמרת והיוצרת הטג'יקית-רוסיה מניז'ה, הנציגה האחרונה של רוסיה באירוויזיון שבהמשך הוחרמה על ידי הקרמלין מפני שהתנגדה לפלישה לאוקראינה, תופיע בפעם הראשונה בישראל. ההופעה תיערך במועדון בארבי בתל אביב ב-16 במרץ, תחת הכותרת "Uncancelled Tour" - כחלק מסיבוב ההופעות שלה שהחל בסתיו האחרון, לאחר שהופעותיה נאסרו ברוסיה.

אמנית האינדי-ארט-פופ מניז'ה דאלרובנה חמרוייבה, 31, פועלת תחת שמה הפרטי מניז'ה (Manizha). כזכור, במרץ 2021 היא ייצגה את רוסיה באירוויזיון שהתקיים ברוטרדם, הולנד, עם השיר "Russian Woman", שנכתב על ידי הישראלים אורי קפלן ואורי אבני. בכך הפכה מניז'ה למעשה לנציגה האחרונה של רוסיה לתחרות, מאחר שמוסקבה סולקה ממנה בעקבות פלישתה לאוקראינה. היא עלתה לגמר התחרות ובו הגיעה למקום התשיעי. נציגת ישראל באותה תחרות, עדן אלנה, הגיעה עם שירה "Set Me Free" למקום ה-17.

מיד לאחר פלישת רוסיה לאוקראינה בפברואר 2022, הביעה מניז'ה התנגדות לפלישה באינסטגרם תוך ההתייחסות לשורשים האוקראיניים של ארוסה. במרץ, פחות מחודש לאחר הפלישה ובתגובה אליה, היא אף הוציאה את שיר המחאה "Soldier". המחאה שלה נגד הפלישה, ואמירתה שהמלחמה נעשית "בניגוד לרצון העם הרוסי", הובילו להחרמת הופעותיה במדינה ולתגובות נאצה ברשתות החברתיות.

עוד בוואלה!

הרימה קרן: נועה קירל תתחרה באירוויזיון עם השיר "יוניקורן"

לכתבה המלאה

"מניז'ה, שגרה ברוסיה והיא ממוצא טג'יקי, עוסקת ותומכת בזכויות אדם, בזכויות להט"ב ואפילו הקימה עם אמא שלה קרן לפליטים", אמר לוואלה! תרבות מפיק המופע ויקטור לוין, מחברת "אוריס מדיה". "כמובן שמבחינתה זה היה מאוד טבעי לצאת נגד מה שקורה ברוסיה. לכן אסרו על ההופעות שלה שם. כמו הרבה אמנים אחרים היא עזבה את רוסיה, גם במחיר של אובדן כסף מהופעות במדינה. כסף זה לא הכל בחיים, בשביל אמנים כאלה יותר חשוב להביע את העמדה שלהם ולצאת נגד המלחמה. היא הייתה באירוויזיון ולכן היא מוכרת גם לקהל שאינו דובר רוסית. מניז'ה היא אמנית קצת אחרת".

מחיר הכרטיסים למופע נע בין 175 ל-220 שקלים. ניתן לרכוש אותם כאן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully