וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרימה קרן: נועה קירל תתחרה באירוויזיון עם השיר "יוניקורן"

עודכן לאחרונה: 17.1.2023 / 17:25

קירל תבצע את השיר על הבמה בליברפול, שם תיערך השנה התחרות במאי. היא חתומה בעצמה על יצירת השיר לצד ינון יהל, מאי ספדיה ודורון מדלי - מי שעמד גם מאחורי השיר "Toy", שאיתו ניצחה נטע ברזילי באירוויזיון. קירל: "השיר הזה מרגש אותי בכל פעם שאני שומעת אותו"

אירוויזיון 2023: נועה קירל מוכרזת רשמית כנציגת ישראל/מערכת וואלה!

השיר "יוניקורן" ייצג את ישראל באירוויזיון 2023, שיתקיים בחודש מאי בליברפול, אנגליה - כך נודע היום (שלישי). את השיר, שתבצע נציגת ישראל לתחרות נועה קירל, יצרו יחד קירל עצמה; ינון יהל, שהפיק את השירים "גולדן בוי" של נדב גדג' ו"פקר ליבי" של עשן אלנה; המוזיקאית מאי ספדיה; וגם דורון מדלי, שכתב בין היתר את השיר "Toy" שאיתו ניצחה נטע ברזילי לפני כמה שנים.

"כתבנו שיר, שאותי אישית מרגש בכל פעם כשאני שרה או שומעת אותו", מסרה קירל.

לפני כחודשיים הכריז איגוד השידור האירופי על שינויים בשיטת ההצבעה בתחרות האירוויזיון. לפי ההחלטה, בחצאי הגמר רק הצופים בבית יכריעו מיהן העולות, ולא תיערך הצבעה של שופטים. לצד זאת, גם צופים ממדינות שאינן משתתפות בתחרות יוכלו להשתתף בהצבעה דרך הרשת.

נועה קירל במסיבת עיתונאים, הכרזה על השתתפותה באירוויזיון 2023. וואלה, צילום מסך
קירל מכריזה על השתתפותה בתחרות, אוגוסט/צילום מסך, וואלה

אחרי התחרות האחרונה, החלטו באיגוד השידור האירופי לבחון את שיטת ההצבעה, וכחלק ממסקנות התהליך הוחלט על הצעדים. במסגרת הרפורמה, הצבעת השופטים תמשיך למלא תפקיד משמעותי - אבל רק בשלב הגמר של התחרות. בכל הנוגע להצבעה משאר מדינות העולם, שתיערך דרך הרשת - היא תשוקלל ויתייחסו אליה כמו לקולות של מדינה נוספת.

עוד בוואלה!

"נועה קירל לא צריכה ממני עצות לאירוויזיון. אולי רק שלא תקשיב לרעשים מבחוץ"

לכתבה המלאה

באוקטובר הודיע האיגוד כי 37 מדינות בלבד ישתתפו באירוויזיון 2023 שיתקיים בחודש מאי בליברפול, אנגליה. זהו מספר המדינות המשתתפות הנמוך ביותר מאז 2014. בכך, למעשה, גדלו סיכוייה של קירל לעלות לגמר.

ועדה מקצועית של תאגיד השידור בחרה בחודש יולי בקירל לייצג את ישראל בתחרות מתוך רשימה סגורה של 78 האמנים המושמעים בישראל או כאלו שבלטו במצעדים של שלוש השנים האחרונות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully