וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תעשיית הטלוויזיה בכנס חירום: "האיום על התאגיד הוא מלחמה נגד הציבור"

עודכן לאחרונה: 25.1.2023 / 16:53

מאות אמנים, יוצרים, אנשי הפקה וטכנאים מחו בתל אביב נגד תוכנית שר התקשורת לקצץ באופן נרחב בתקציב התאגיד: "את העגלה המלאה אפשר לקיים רק בשידור ציבורי, נקי מהשפעות מסחריות ופוליטיות. הציבור איתנו". בסיום הכנס החלה צעדת מחאה, והמפגינים חסמו את רחוב קפלן בעיר

היוצרים נגד סגירת התאגיד/פורום היוצרים והמפיקים

מאות יוצרים ועובדי תעשיית הטלוויזיה הגיעו הבוקר (רביעי) לכנס מחאה בתל אביב נגד תוכניתו של שר התקשורת שלמה קרעי לקצץ באופן נרחב את תקציב תאגיד השידור הציבורי כאן, בסכום שמוערך במאות מיליוני שקלים. המוחים מדגישים את החשיבות בשידור ציבורי, וטוענים, בין היתר, כי המהלך יביא לפגיעה בפרנסת אלפי משפחות.

בסיום הכנס, יצאו המוחים לצעדת מחאה לכיוון לקרית הממשלה, ובין היתר חסמו את התנועה ברחוב קפלן בעיר.

עוד בנושא
רשף לוי: "עדיף שהפנים שלנו בעולם יהיו ניב סולטן ולא גלית דיסטל"
מפגן כוח חוצה תקשורת מול קרעי: "עצור את תכניתך להרוס את תאגיד השידור"
גולן יוכפז נגד HOT: "מנסים לפגוע בתאגיד, כדי שבעלי הבית יוכלו להרוויח עוד כמה שקלים"
בתאגיד נערכים למלחמה: אסיפות חירום, הפגנות ופנייה לנשיא המדינה

כנס החירום להצלת תאגיד השידור הציבורי, צוותא, 25 בינואר 2023. נדב מרגלית,
"כולנו כאן". כנס המחאה, הבוקר/נדב מרגלית

כנס המחאה נערך באולם צוותא בתל אביב, ומנחים אותו השחקנים יניב ביטון וקרן מור. בין היתר הגיעו לכנס ליאור רז, תיקי דיין, ריקי בליך, רשף לוי, יניב ביטון, נועה קולר, אגם בוחבוט, לירן עצמור, המפיקה טמירה ירדני, אבי ניר מנכ"ל קבוצת קשת, דב נבון, נלי תגר, דנה מודן, אסף אמיר, אריק קנלר, אסף הראל, דב חנין ואחרים. על שלטי מחאה באולם ומחוצה לו נכתב בין השאר "כולנו כאן", "שידור ציבורי = שידור דמוקרטי" ו"ברוכים הבאים לצפון קוריאה".

"כולנו כאן היום כי אנחנו במלחמה. האיום בסגירת המלחמה הוא איום במלחמה בציבור כולו", אמרה בכינוס חגית בן יעקב, יו"ר הפורום הדוקומנטרי. "את העגלה המלאה אפשר לקיים רק בשידור ציבורי, נקי מהשפעות מסחריות ופוליטיות. הציבור איתנו. מימין ומשמאל. מרכז ופריפריה. לא נוותר עד שננצח".

עוד בוואלה!

תאגיד השידור, יומן מלחמה: האם זה יהיה הסדין האדום מול הממשלה?

לכתבה המלאה

טמירה ירדני, מהמפיקות הבכירות בישראל, האשימה את הפוליטיקאים שתומכים ביוזמה בניתוק. "אין ספק שנשבר פה שיא חדש של אטימות, ניתוק מהעם, ניתוק מהתרבות והאמנות. אנחנו היוצרים הפכנו לאויבי העם. לסגור את התאגיד זה להוציא אלפי משפחות לעוני", אמרה ירדני. "אנחנו כאן להציל את עולם התרבות מקריסה. סגירת ערוץ טלוויזיה פוגעת בכולם. אדוני ראש הממשלה ושר התקשורת - שימו את האגו בצד. בואו לדבר איתנו".

אור וינר, חבר אקט, איגוד עובדי תעשיית הטלוויזיה והקולנוע, ייצג בכנס את עובדי התעשייה שנותרים בדרך כלל שמאחורי הקלעים. "אנחנו, עובדות ועובדי מקצועות הסט, השותפים 'השקופים', שבמקרה הטוב השמות שלהם רצים בתחתית המסך בסוף כל פרק משודר, כולנו שמנו לב שבשנים האחרונות העבודה אצלנו גדלה, תודות לתאגיד השידור הציבורי", אמר. "מה שבאמת חשוב לנו הוא להתפרנס בכבוד ולקחת חלק בלהפוך את החזון והיצירה לתכניות המקסימות והאיכותיות שהציבור הישראלי כל כך אוהב ושזוכות לכבוד בכל העולם. אנחנו לא פוליטיקאים. אנחנו אנשי עבודה ויצירה, אבל ברור לנו שאם יפגעו בשידור הציבורי - זה יפגע בנו. השידור הציבורי מצויין, צריך לחזק אותו, לא להרוס אותו".

מאיר שטרית, אח של ניסים שטרית שהסרט "רב הנסתר" עסק ברציחתו, בכנס מחאה של תעשיית הטלוויזיה נגד קיצוץ בתקציב תאגיד השידור הציבורי כאן, אולם צוותא בתל אביב, 25 בינואר 2023. תאגיד כאן,
מאיר שטרית, אח של ניסים שטרית שהסרט "רב הנסתר" בתאגיד עסק ברציחתו, בכנס החירום, הבוקר/תאגיד כאן

צעדת המחאה, היום

מחאת תעשיית הטלוויזיה נגד פגיעה בתאיגד השידור הציבורי, תל אביב, 25 בינואר 2023/שגיא בן נון

הבמאי החרדי אורי גרודר נאם גם הוא על הבמה. "שלפו אותי מצילומים של העונה השלישית של 'עוד ניפגש'. הסדרה שלנו לא תיתכן בשום ערוץ אחר חוץ מאשר בערוץ ציבורי. זו סדרה שעושה שלום בין בני אדם, מחברת בין מגזרים ומשפחות", אמר גרודר. "אם לא התאגיד, איפה אפשר היה ליצור כזה תוכן - גם יהודי, גם ערכי, גם משהו שמחבר את עם ישראל, זאת המטרה שלנו בשביל זה אנחנו כאן, לעשות חיבורים בעם ישראל על המסך הקטן וגם בדיגיטל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully