וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"עדיף שהפנים שלנו בעולם יהיו ניב סולטן ולא גלית דיסטל"

עודכן לאחרונה: 25.1.2023 / 17:49

כנס מחאה נגד סגירת תאגיד כאן כלל מונולוג נוקב של רשף לוי, שהבהיר את חשיבות שידור ציבורי נקי מאינטרסים מסחריים ("נסו להציע לקשת סדרה על ילד ששתה יותר מדי קולה וחטף סכרת") וניבא איך יראה אם ישלטו בו פוליטיקאים ("יעלו בו סדרות כמו כשיוסי המיר את ג'אגר"). צפו

רשף לוי בכנס החירום להצלת תאגיד השידור הציבורי, צוותא, 25 בינואר 2023/סטילס: נדב מרגלית, וידאו: דותן גואטה

כאלף יוצרים ועובדי תעשיית הטלוויזיה הגיעו הבוקר (רביעי) לכנס מחאה באולמות צוותא בתל אביב נגד תוכניתו של שר התקשורת שלמה קרעי לקצץ באופן נרחב את תקציב תאגיד השידור הציבורי כאן, בסכום שמוערך במאות מיליוני שקלים. בסיום הכנס, יצאו המוחים לצעדת מחאה לכיוון לקרית הממשלה, ובין היתר חסמו את התנועה ברחוב קפלן בעיר. אחד הרגעים העוצמתיים ביותר בכנס, היה נאומו של היוצר והשחקן רשף לוי, שהסדרה שהיה שותף ביצירתה, בכתיבתה וכיכב בה "קרתגו" עלתה באחרונה בתאגיד כאן.

לוי דיבר בין השאר על חשיבות השידור הציבורי שדואג לאיכות ולא מונע ממסחריות ומאינטרסים פוליטיים, הבהיר מה ההבדל בינו לבין שאר גופי השידור ("התעשייה שלנו נשלטת על ידי חברת קוקה קולה ומיליארדרים. תנסו להציע לקשת סדרה על ילד ששתה יותר מדי קולה וחטף סכרת סוג 2"), הדגיש כמה התאגיד עושה שם טוב לישראל בעולם ("עדיף שהפנים שלנו יהיו שחקנית מעולה כמו ניב סולטן ולא שרת ההסברה החדשה של ישראל") ושילב סאטירה חזקה - איך לדעתו ייראה התאגיד אם ישלטו בו הפוליטיקאים ("יעלו בו סדרות כמו 'כשיוסי המיר את ג'אגר' ו'הרופא הטוב - ברוך גולדשטיין'). בסיום דבריו אמר לוי: "אני בטוח שהעם לא ייתן להישג המפואר ביותר והמוצלח ביותר של ביבי נתניהו - הקמת התאגיד - ליפול".

הנה הדברים המלאים שאמר (צפו מעל בגרסת הוידאו):

רשף לוי. ראובן קסטרו
רשף לוי/ראובן קסטרו

"בכל העולם, בכל מדינה מתורבתת, מתקיים שידור ציבורי שדואג לייצר תוכן איכותי. זה קורה באנגליה עם ה-BBC, זה קורה בצרפת, זה קורה בגרמניה, זה קורה בכל מקום נורמלי. וזה לא שהמדינות האלה מרחמות על היוצרים שלהם. הן עושות את זה כי הן כולן מפחדות מהקולוניאליזם התרבותי האמריקאי. אם לא נפיק סדרות ישראליות כל מה שהילדים שלנו יראו יהיה חומרים אמריקאים. נקלל באנגלית, נחלום באנגלית, גיבורי התרבות שלנו יהיה איש העכביש, איש הנמלה, הענק הירוק וזברה מדברת במבטא אפרו אמריקאי מהברונקס. תוך זמן קצר כולנו נפתח את הדבר הזה שהכי מפחיד את השלטון שלנו - לכולנו תהיה זהות לא יהודית. נתחיל לחגוג Thanksgiving וכריסמס. אפילו האמריקאים מבינים את המגבלות של השוק החופשי וגם להם יש ערות שידור ציבורי, גם ברדיו וגם בטלוויזיה".

"התרבות שלנו זה הדבר שמגדיר אותנו יותר מכל דבר אחר, והדרמה והקומדיה הטלוויזיונית זה גולת הכותרת של התרבות. היא נחשפת למיליוני בני אדם. גם לחרדים יש טלפון לא כשר בבית והם רואים בשירותים את הסדרות של התאגיד. זאת האמת וזה מקסים. הבת של האדמו"ר מקוצק מתה על זהבה מ'קופה ראשית'. ינקי דרעי רואה 'הבורר' וזה מזכיר לו את אבא. סדרות לא אמורות לפאר את השלטון או את השופטים או את חיילי צה"ל. סדרות אמורות לבדר, להצחיק, לעניין, להיות מרגשות, לגרום לנו לחשוב. זה מה שהסדרות הטובות עושות. לא שלי - של אחרים. אני ניסיתי - חגי לוי הצליח סחטיין עליו, באמת. לוי זה לוי".

כנס החירום להצלת תאגיד השידור הציבורי, צוותא, 25 בינואר 2023. נדב מרגלית,
כנס החירום להצלת תאגיד השידור הציבורי, צוותא, 25 בינואר 2023/נדב מרגלית

"הסדרות הישראליות מופצות בכל העולם ומשפרות את מעמדה של ישראל. אנשים שרואים את 'טהרן' באפל TV - רואים את ישראל החכמה, המעניינת, המתוחכמת. עדיף שהפנים שלנו יהיו שחקנית מעולה כמו ניב סולטן ולא שרת ההסברה החדשה של ישראל, שמסבירה מעולה לכל מי שכבר מסכים איתה. וכל מי שלא מסכים איתה זז בכסא שלו באי נוחות, זאת האמת".

"התעשייה שלנו נשלטת על ידי חברת קוקה קולה, מיליארדר בשם לן בלווטניק, מיליארדר בשם מירילשווילי ומיליארדר בשם פטריק דרהי. כל אחד שולט בתוכן שהוא מייצר, לחלקם יש גם אג'נדה. תנסו להציע לקשת סדרה על ילד ששתה יותר מדי קולה וחטף סכרת סוג 2 ועכשיו מנסה להיגמל מסוכר עם סמו בתפקיד הראשי. בוא נראה אם זה יצליח לכם".

"אף גוף תקשורת ישראלי לא הפיק דרמה ללא הרגולציה, שמכריחה אותם לעשות את זה. גם ככה השלטון הקודם והנוכחי התרשל והם שיחררו מהפקות מקור את סלקום ופרטנר שזה אם כל חטאת. זה אחד הדברים שהכי פגעו בנו. התאגיד שהוקם בעצם הציל את התעשייה מהשמדה מוחלטת. התאגיד שאין עליו שליטה של פוליטיקאים יוצר בשנים האחרונות את הסדרות הישראליות החשובות והגדולות ביותר. מי שמנסה לחסל אותם לא אכפת לו מהתרבות הישראלית. הם אומרים שהם רוצים לייצר קרן שתייצר סדרות. הסדרות האלה ייוצרו על ידי מקורבים לשלטון. זה מה שהם אמרו גם בשיחות פרטיות. זה מה שהם אומרים בתקשורת. זו תהיה שחיתות כמו שהיה בימי מפא"י, רק מי שמקורב לשלטון מקבל תקציבים".

עוד בוואלה!

תעשיית הטלוויזיה בכנס חירום: "האיום על התאגיד הוא מלחמה נגד הציבור"

לכתבה המלאה
רשף לוי בסדרה "קרתגו". באדיבות כאן 11,
רשף לוי בסדרה "קרתגו"/באדיבות כאן 11

"ואם אתם סקרנים לדעת איך תראה הדרמה של האנשים של ערוץ 14, שיזכה במכרז באופן מפתיע בקרוב, הגיעו אליי כמה מהתסריטים והסינופסיסים:"

"הסדרה 'כשיוסי המיר את ג'אגר' - על טיפול המרה מוצלח שעובר אסי עזר שהופך להיות מול המצלמות מאייקון גיי לגבר מסוקס וסטרייט; הסדרה 'סיפורו של אלוף' על רחבעם זאב גנדי - סיפורו של אנס חביב, תסריט ובימוי חנן גולדבלט; הסדרה 'משה דיין - שודדי הקאריביים' - דיין מוצג כאב השנה ושודד עתיקות עם רטייה. בפרק הראשון הוא ואסי דיין לא רואים עין בעין; 'הרופא הטוב - ברוך גולדשטיין' - עלייתו, מקרים רפואיים נדירים שהוא טיפל בהם, עד הסוף המרגש שבו הוא נהרג באמצע פיגוע שבו הוא יורה באנשים חפים מפשע. תסריט ובימוי: הצל; 'טהרן' - עונה 4, תצולם כמובן בתל אביב כי ממילא כל הנשים יהיו עם רעלות בעוד שנתיים".

"אחרי שהשלטון יתחלף בבחירות הבאות, אם זה יקרה, כשהשמאל יעלה לשלטון וישלוט בתקציבים, גם אז הסדרות יוכתבו על ידי פוליטיקאים: מרב מיכאלי תתן אור ירוק לסדרה 'HE, SHE, IT' - שבה כל הדמויות מדברות אחת לשנייה בכל צורות ההטייה בעברית; הסרט 'ג'נין ג'נין' יורחב לסדרה; 'נאכבה 2' - הפעם מגרשים את היהודים; 'קארפול קריוקי עם טלי פאחימה' - מסיעה בנ"נ את זכריא זביידי ושרים שירים של מחבלים".

"בכל פעם כשפוליטיקאים מתערבים בתוכן של אמנים קורים רק דברים רעים. זה לא משנה אם זה שמאל, ימין, דתיים או טבעונים. תנו לתרבות להתנהל, להצליח ולהיכשל בידיים של אמנים, ששים את החיים שלהם, את הלב שלהם ואת הדם שלהם על המסך. ככה זה צריך להיות".

"אני בטוח שהעם לא ייתן להישג המפואר ביותר והמוצלח ביותר של ביבי נתניהו - הקמת התאגיד - ליפול".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully