וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פתחו יומנים: נועה קירל בחצי הגמר הראשון של האירוויזיון

עודכן לאחרונה: 31.1.2023 / 21:49

מוכנים לזה? סמנו את ה-9 במאי ביומנים, אז תעלה נועה קירל ותבצע את השיר Unicorn בחלקו השני של חצי הגמר הראשון של האירוויזיון בליברפול. מה זה אומר על הסיכויים שלה לעלות לגמר? לפחות לפי ניסיון העבר של ישראל - אלה חדשות ממש טובות

אירוויזיון 2023: נועה קירל מוכרזת רשמית כנציגת ישראל/מערכת וואלה!

נועה קירל תבצע את השיר Unicorn בחלקו השני של חצי הגמר הראשון שייערך בתאריך 9 במאי 2023 בליברפול שבבריטניה, כך נקבע הערב (שלישי) בהגרלת חצאי הגמר לקראת אירוויזיון 2023.

המדינות שיתחרו בישראל בחצי הגמר בסדר אקראי הן: סרביה, לטביה, אירלנד, נורווגיה, פורטוגל, קרואטיה, מלטה, שוודיה, מולדובה, שוויץ, ישראל, הולנד, פינלנד, אזרבייג'ן, וצ'כיה, ובסך הכל 15 מדינות בחצי הגמר הזה. נועה קירל, שמעתה תכונה בכתבות רבות בכל כלי התקשורת "נועה שלנו", תצטרך לסיים בין עשר המדינות הראשונות כדי להחזיר את ישראל למקום הראוי - גמר האירוויזיון שייערך במוצאי שבת 13 במאי 2023.

נועה קירל MTV. באדיבות MTV ישראל, Getty Images,
קירל/באדיבות MTV ישראל, Getty Images

16 המדינות שיתחרו בחצי הגמר השני ולא צריכות להדאיג את קירל בשלב הזה הן: ארמניה, קפריסין, רומניה, דנמרק, בלגיה, איסלנד, יוון, אסטוניה, אלבניה, אוסטרליה, אוסטריה, ליטא, סן מרינו, סלובניה, גאורגיה, ופולין.

כמיטב המסורת, איטליה, בריטניה המארחת, גרמניה, ספרד וצרפת מעפילות היישר לגמר ולא יתמודדו בחצאי הגמר. אוקראינה, שזכתה באירוויזיון 2022 אך בגלל המלחמה על אדמתה לא תוכל לארח את האירוויזיון, תשתתף אוטומטית בגמר גם היא. בחצי הגמר הראשון יצביעו גם הצופים מגרמניה, צרפת ואיטליה, ובחצי הגמר השני יצביעו הצופים מאוקראינה, ספרד, ובריטניה. בסך הכל ישתתפו 37 מדינות בלבד באירוויזיון 2023, שנחשב לאחד הקטנים ביותר בשנים האחרונות. אם תוכניתו של שר התקשורת קרעי בנוגע לתאגיד תתממש, ייתכן שבשנה הבאה תשתתף אפילו מדינה אחת פחות.

עוד בוואלה!

"נועה קירל לא צריכה ממני עצות לאירוויזיון. אולי רק שלא תקשיב לרעשים מבחוץ"

לכתבה המלאה

האם ההגרלה טובה לישראל?

מי שעוקב אחרינו כאן בוואלה! תרבות כבר משנת 2015, יודע עד כמה אנחנו אוהבים לצלול לסטטיסטיקות כשאנחנו מסקרים את היריבות הרעות של ישראל. לכך כמובן נגיע בהמשך העונה, אבל הפעם בדקנו מה הסטטיסטיקה אומרת על השיבוץ של ישראל. שיטת שני חצאי הגמר התחילה בשנת 2008. בין 2008 ל-2022 ישראל השתתפה ב-13 חצאי גמר מתוך 14 שהתקיימו, ונזכיר שב-2019 שלחנו את קובי מרימי להתרסק היישר בגמר, הודות לזכייה של נטע ברזילי. ב-2020 לא התקיימה הגרלה כלל, משום שהאירוויזיון כולו בוטל בגלל הקורונה.

הסטטיסטיקה הכללית לגמרי לטובתנו: מתוך 13 חצאי גמר עלינו לגמר שמונה פעמים, 61.5%, ממש נושקים לשני שלישים. בין השנים 2011 ל-2014 היה לנו רצף של ארבעה כישלונות ולאחר מכן רצף הצלחות שנקטע בשנה שעברה עם השיר I.M שאין שום סיבה להמשיך ולהתעכב עליו. כאמור, ישראל הוגרלה להשתתף בחלק השני של חצי הגמר הראשון ולכן בדקנו מה הסיכויים שלנו להגיע לגמר מהשיבוץ הספציפי הזה.

מחצי הגמר הראשון ישראל עלתה עד היום ארבע פעמים, בשנים 2008, 2009, 2018 שאז גם ניצחנו באירוויזיון כולו, ו-2021. בחצי הגמר הזה נכשלנו רק פעם אחת ב-2012 עם איזבו שנתנו הופעה מאכזבת בלשון המעטה. המשמעות היא שמחצי הגמר שבו שובצה נועה קירל, ישראל העפילה לגמר ב-80% מהמקרים!

ב-13 חצאי הגמר שבהם השתתפנו בתקופה שאנחנו סוקרים, ישראל הוגרלה שבע פעמים לחלקו השני של חצי הגמר שבו השתתפה, ורשמנו ארבע עליות לגמר מהשיבוץ הזה. גם אם יש לכם רק שלוש יחידות בגרות במתמטיקה, אתם יכולים לחשב לבד שהמשמעות היא שלא עלינו שלוש פעמים משיבוץ דומה בשנים קודמות. מכל הניתוחים הסטטיסטיים יש לנו מסקנה אחת: עם שיר מצוין, בימוי סוחף, וביצוע מעולה - ממש לא משנה לנו השיבוץ. כשאנחנו יודעים מה היכולות של נועה קירל ושל הצוות שמקיף אותה, יש לנו תחושה טובה בנוגע להעפלה לגמר אירוויזיון 2023.

United by Music

כבר ביום שני חשפו באיגוד השידור האירופאי וב-BBC את הסלוגן החדש שילווה את אירוויזיון 2023. הסלוגן, "מאוחדים על ידי מוזיקה" - United by Music, ועל פי ההפקה הוא מתאר את השותפות הייחודית בין ליברפול ובריטניה שנבחרו לארח את התחרות לבין אוקראינה המנצחת, כדי להביא את האירוויזיון לקהל ברחבי העולם, ואת כוחה של המוזיקה בקירוב בין קהילות. תחרות האירוויזיון נוצרה כדי לאחד את אירופה השסועה שאחרי מלחמת העולם השנייה, וכעת שוב יש מלחמה רצחנית על אדמת אירופה.

לוגו התחרות עוצב בהשראת דגלי אוקראינה ובריטניה בצבעוניות עזה שנועדה לשקף את האופי השמח והמגוון של האירוויזיון. הלבבות מדגימים את החוויה התרבותית המשותפת של יותר מ-160 מיליון צופים, עם "מיליוני לבבות פועמים כאחד".

ממש כמו בכל שנה, גם הפעם נהיה שם, ואנחנו כבר לא יכולים לחכות להעביר לכם דיווחים חיים היישר מליברפול.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully