וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראינו ועפנו: המחזמר "מטילדה" מגיע לראשונה מלונדון לישראל

עידו ישעיהו, לונדון

עודכן לאחרונה: 5.2.2023 / 12:11

המחזמר האולטרה-מצליח יגיע בקרוב מהווסט אנד בלונדון אל המשכן לאמנויות הבמה בתל אביב, ויש סיבות טובות להתרגש. מדובר בעיבוד נפלא לספרו של רואלד דאל, שממזג בין האפלוליות של המקור לבין הומור שנון ושירים בלתי נשכחים. כל הפרטים

פרומו למחזמר הבימתי "מטילדה"/Official London Theatre

המחזמר עטור השבחים והפרסים "מטילדה", המבוסס על ספרו של רואלד דאל, עושה את דרכו לישראל. ההצגה, שהפכה ללהיט ענק בווסט אנד בלונדון וגם זכתה לעיבוד בברודוויי, תגיע לעשרה מופעים בלבד באוגוסט הקרוב, בהפקת משה יוסף. כמי שכבר ראו אותו בגרסתו הבימתית, אנחנו יכולים להבטיח לכם שיש סיבה להתרגש.

המחזמר עוקב אחר ילדה קטנה ויוצאת דופן. בביתה היא נאלצת לספוג את העלבונות של אמה שמעולם לא רצתה בה ושל אביה שחפץ בבן ומתייחס אליה כאל כזה. בבית הספר היא מתמודדת עם מיס טרנצ'בול, מנהלת מפלצתית ששונאת ילדים ושמה לה למטרה למרר את חייה. אבל מטילדה לא נותנת לסלידה של הגורמים שאמורים לטפח אותה למנוע ממנה להיות גורם חיובי כלפי חבריה ומכריה. חמושה באהבת ספר, דמיון חי ומוח מיוחד, וכן בטיפוחן של הספרנית והמורה שלה, מטילדה מעזה לנקוט עמדה עצמאית ולשנות את גורל חייה.

ההצגה עלתה בלונדון לראשונה בנובמבר 2011 והפכה להצלחת ענק. בשנה שלאחר מכן גרפה מספר שיא של זכיות בפרס אוליביה עד אז - שבעה בסך הכל, כולל למחזמר הטוב ביותר. ב-2013 היא חצתה את התעלה והגיעה אל ברודוויי, ואז גם גרפה חמישה פרסי טוני. כמתבקש, היא גם זכתה לעיבוד קולנועי שעלה ממש לאחרונה בנטפליקס.

המחזמר "מטילדה". GWB Entertainment,
גאונות. "מטילדה"/GWB Entertainment

צפייה במחזמר בווסט אנד שבלונדון מבהירה את הסיבות להצלחה העצומה. מיזוג בין הסיפור העז והאפל של דאל לבין ההומור המשונן של דניס קלי, שעיבד את הספר לבמה, ושל טים מינצ'ין, האמון על המוזיקה. יש שאר רוח בשירים של "מטילדה". שילוב בין האיכות של פזמונים שאת רבים מהם תמצאו את עצמכם מזמזמים כבר ביציאה מהתיאטרון אחרי האזנה אחת בלבד, לבין תחושה של גאונות מרוממת נפש.

זה ניכר אולי יותר מכל ב"שיר בית הספר", ההיכרות הראשונה של מטילדה עם תלמידי המקום החדש שאליו הגיעה כדי ללמוד. רק כאשר הילדים שרים את המילים בפעם השנייה מתברר לפתע שיש לליריקה חוקיות אלפאביתית מעוררת השתאות. סחרחרת הלהיטים רק הולכת וגוברת מאז. "ברוס", שיר העידוד של הילדים כלפי הילד האומלל שהמנהלת מאלצת אותו לאכול עוגה שלמה. "When I Grow Up", שבמהלכו הילדים מרחפים בנדנדות מעל היושבים במושבים הראשונים. "Revolting Children", המנון ההתקוממות הקליימקטי שבמסגרתו הילדים לוקחים את כינוי הגנאי של טרנצ'בול ותובעים עליו חזקה. כולם סוחפים ונחקקים בזיכרון ובלב מהרגע הראשון.

הקאסט של הילדים בהצגה מתחלף בקביעות, מטבע הדברים. בכל רגע נתון יש מספר ילדים שמגלמים כל אחד מהתפקידים, כולל את זה של מטילדה. אם לשפוט על פי ההצגה שראינו - משלחת עיתונאים מישראל - לאחרונה בלונדון באחד מערבי ינואר הקרים, אי אפשר לעמוד בפניהם. הקאסט הצעיר כובש ומוכשר כל כך, והמבוגרים שלצדם מצוינים ולפעמים אפילו גונבים את ההצגה. בפרט בולט הגבר שמגלם את מיס טרנצ'בול, והופך אותה לקריקטורה מצחיקה שמפרקת ממנה את הרשעות הגדולה, או לפחות מסייע לאזן אותה.

כולם מפיחים חיים בסיפור שעל הבמה, ולפעמים גם יורדים אל בין המושבים של הקהל. רגע מפתח שכזה הוא זה שבו המנהלת משליכה את אחת הילדות מצמותיה אל האופק, והילדים מצליחים לתפוס אותה מתקרת האולם (אל דאגה, זו רק בובה בדמותה). באופן כללי, "מטילדה" עושה עבודה משכנעת ומקורית עם האפקטים המיוחדים שנדרשים לסיפור.

עוד בוואלה!

"מטילדה" של נטפליקס מזכיר שלפעמים מפלצות יכולות להיות הכי אנושיות

לכתבה המלאה
המחזמר "מטילדה". GWB Entertainment,
נדנדות מעל הקהל. "מטילדה"/GWB Entertainment

אל ישראל, יש לציין, צפויה להגיע ההפקה המלאה מהווסט אנד בלונדון, ולא הקאסט הנפרד שעושה סיבוב הופעות בעולם. כמובן, ההפקה כוללת גם את התפאורות והתלבושות שעוצבו על ידי רוב האוול, הכוריאוגרפיה של פיטר דרלינג, התאורה של יו ואנסטון (שלושתם זכו בפרסי הטוני על עבודתם), ובלווי תזמורת בניצוחו של כריסטופר נייטינג'ייל. המחזמר יוצג באנגלית וילווה בכתוביות בעברית, וזה יקרה החל מה-7 באוגוסט 2023 במשכן לאמנויות הבמה בתל אביב.

מכירת הכרטיסים מתחילה היום (ראשון) עם מחירים שינועו בין 199 ל-499 שקלים עם הנחות לכרטיסי אשראי ומועדונים שונים. ניתן לרכוש כאן.

seperator

הכותב היה אורח של ההפקה בלונדון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully