וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יו הדסון, במאי הסרט האייקוני "מרכבות האש", הלך לעולמו בגיל 86

עודכן לאחרונה: 10.2.2023 / 22:11

בהודעה שפרסמו בני משפחתו של הדסון, נמסר כי הוא מת לאחר מחלה קצרה. לבד מסרטו המפורסם, שעסק באתלטים בריטים המתחרים באולימפיאדת 1924, הדסון חתום גם על סרטים כמו "גרייסטוק: האגדה של טרזן מלך הקופים" ו-"חלמתי על אפריקה"

הבמאי יו הדסון, לונדון, 10 ביולי 2012. Stuart Wilson/Getty Images, GettyImages
מת אחרי מחלה קצרה. הדסון/GettyImages, Stuart Wilson/Getty Images

יו הדסון, במאי הסרט המצליח "מרכבות האש", הלך לעולמו בגיל 86 - כך נודע הערב (שישי). בהודעה שפרסמו בני משפחתו, נמסר כי הוא מת לאחר מחלה קצרה.

"מרכבות האש" משנת 1981 תיאר את סיפורם של שני אתלטים בריטיים שמתחרים באולימפיאדת פריז 1924: אריק לידל הנוצרי האדוק והרולד אברהמס היהודי. הסרט, שזכה בפרס אוסקר לסרט הטוב ביותר, ואף נחשב לאחד הסרטים הבריטיים הגדולים בכל הזמנים, זכור גם המוזיקה האייקונית שכתב עבורו המלחין היווני ואנגליס, שהלך אף הוא לעולמו בשנה שעברה. כמו כן, "מרכבות האש" חזר לכותרות בשנים האחרונות כיוון שהוא הסרט האהוב על נשיא ארצות הברית, ג'ו ביידן.

הדסון, שהחל את הקריירה שלו כבמאי פרסומות לפני שעבר אל הקולנוע, ביים כעשרה סרטים לאורך הקריירה שלו, אך לא הצליח לשחזר את הישגיו של "מרכבות האש", בלשון המעטה. בין סרטיו הנוספים: "גרייסטוק: האגדה של טרזן מלך הקופים" שהיה פלופ עצום ו"חלמתי על אפריקה".

הוא הותיר אחריו אשה ובן.

  • עוד באותו נושא:
  • קולנוע

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully