וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מחוברים" יורה את כל התחמושת על ההתחלה. הם שכחו שסיפור נבנה לאט?

עודכן לאחרונה: 12.2.2023 / 10:12

"מחוברים" 10 מנסה לספק את הסחורה במהירות מתוך הנחה שלקהל שלה כבר אין סבלנות, ועל הדרך היא מאבדת הרבה מהניואנסים והרגישות שאפיינו אותה בעונות הראשונות. אבל בזכות דמויות כמו בוגנים, בנאי ופלס, נדמה שגם הפעם היא תהיה שווה את הצפייה

קרן פלס מספרת על הכאבים: "משהו מתפשט לכל האף ואחורה, ודופק לי עם פטיש"/מתוך עונת העשור של "מחוברים", באדיבות HOT וקודה תקשורת

הקידום לעונה החדשה של "מחוברים" (HOT) מבשר בחגיגיות שמדובר ב"עונת העשור" ואמנם, הקורונה שיבשה גם לי כמו לרבים אחרים את תחושת הזמן, אך עדיין הרגיש לי לא הגיוני שחלפו רק עשר שנים מאז שחנה רטינוב מחולון התלבטה "האם עדיף להתאהב ולהיפגע או לא להתאהב בכלל?" ונכנסה לנו עמוק ללב (אגב, רטינוב היום נשואה באושר פלוס שניים אם רציתם לקבל תשובה לשאלה). ובאמת, חיפוש קצרצר בגוגל מגלה שעונתה הראשונה של "מחוברים", שודרה ב-2009 מה שאומר שאנחנו אמנם צופים בעונה העשירית של הסדרה אבל עבר כמעט עשור וחצי מאז הפורמט המצליח נכנס לחיינו. לא קריטי אבל בכל זאת - בסדרה שבנויה מאנשים שמדברים את עצמם לדעת, שווה להתייחס לסמנטיקה.

חגיגות ה"עשור" המוגזמות הן אולי הדרך של היוצרים רם לנדס ודורון צברי, ביחד עם במאית העונה הנוכחית תמר ברקאי, להזכיר לקהל "היי, אנחנו זיהינו את הפוטנציאל באנשים שמדברים על עצמם למצלמה הרבה לפני הסטורי", אבל האמת היא שהדיון על מקומה של "מחוברים" בעידן הרשתות החברתיות נהיה כבר מטרחן בפני עצמו. כן, כבר שנים שכל זאטוט עם טלפון נמצא במרחק סרטון מוצלח של 30 שניות מלהפוך לכוכב רשת. צילום עצמי הוא חלק מחיינו לפחות באותה המידה כמו ביטוח לאומי, כך שבסוף הכל חוזר לשאלה החשובה - האם יש לכם סיפור מעניין לספר. ונדמה שבעונתה העשירית - "מחוברים" ניסתה להימנע מהשאלה הזאת ושמה קודם כל דגש על עניין הליהוק.

מחוברים קרן פלס. HOT, צילום מסך
משבר מורכב. קרן פלס/צילום מסך, HOT

לעונה החדשה לוהקו שישה מפורסמים. אם נדבר "גיא פינסית", כמות האיי-ליסטים בחבורה גדולה במיוחד: קרן פלס, אורנה בנאי, יעל שלביה, מיקי בוגנים, הדר מרקס ואורי ששון. שישה אנשים שאין צורך להציג אבל עדיין קשה לדמיין אותם מעבירים ערב יחד בלי המון שתיקות מביכות. כלומר, שתיקות בהנחה שקרן פלס לא תדבר כי על סמך שני הפרקים שנשלחו לביקורת, היא מסוגלת למלא בעצמה שתי עונות של "מחוברים". זה לא רחוק מהמציאות כי מעריצי הפורמט זוכרים שפלס היא בעצם דמות חוזרת שהופיעה גם בעונה הקודמת, אז היא שימשה כבסטי של מיכל אנסקי (על תקן הבסטי של פלס נקבל העונה את מירי מסיקה). למרות שעל המסך היא מפורסמת בגישה החיובית שלה, פלס של העונה מתמודדת עם משבר עמוק ומורכב, נוזלי מוח זלגו לעמוד השדרה שלה והיא סובלת מכאבים עזים שמפריעים לה להופיע, להיות בת זוג ואמא אבל כאמור לא מפריעים לה לדבר.

למרות שאין ביניהם הרבה במשותף, קו העלילה של פלס מייצג את העונה כולה. כמעט לכל ה"מחוברים" יש בעיה גדולה אחת שהם מתמודדים איתה והיא מוצגת לנו ממש עם פתיחת העונה. יעל שלביה, דוגמנית-על והסלב הגדול של הרגע, מתלבטת האם להתחתן עם בן זוגה המיליארדר ברנדון קורף ולעבור לגור איתו בארה"ב או להישאר בארץ קרוב יותר למשפחתה בנהריה. שלביה, שבזמן הצילומים בקושי מלאו לה 21, היא צעירה מבית דתי שהתחנכה באולפנה ופתאום מצאה את עצמה בעולם שכולו גשמיות, עם דירות פאר, מטוסים פרטיים ופפראצי שממתין לה בכל פינה. הבעיה היא שאת השורות האלה לא הוצאתי מהזיכרון שלי על שלביה, היא מדבררת את הסיפור שלה שוב ושוב, כאילו התאמנה לתפקיד שהוא חייה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
מחוברים יעל שלביה. HOT, צילום מסך
מתלבטת. שלביה/צילום מסך, HOT

בינינו, מעטים מאיתנו היו בנעליה היפות של שלביה (אם בכלל), כך שקשה לשפוט אותה על ההתנהלות שמרגישה קצת לא אותנטית אבל השאלה היא האם היא תצליח לחשוף צדדים קצת אחרים בהמשך העונה. בינתיים, קו העלילה בו היא מאוהבת עד מעל לראש בברנדון בפרק אחד, מחליטה לעזוב אותו בהמשך הפרק ואז עוברת להיות בזוגיות עם עומר אדם (שעד לפני שניה הוצג כחבר טוב) וטסה אליו למיאמי, מרגיש כמו סרט טלוויזיה שבוים על ידי יח"צ מיומן ופחות מתאים לסדרה שמתויגת כדוקומנטרית. וכן, עומר אדם סרבן הראיונות המפורסם מופיע כאן כבן זוגה של שלביה. מה אפשר להגיד על הבחור? חביב, שר יפה ולא דברן גדול אלא אם בא לכם לשמוע את המילה "שיואו" נזרקת לחלל המון פעמים ברצף.

כמי שצפה ב"מחוברים" על שלל גלגוליה (הייתי שם גם ב"מחוברים+"), בדרך כלל לוקח לי לא מעט זמן למצוא פייבוריטים. גם כשזה כבר קורה, דעתי עליהם משתנה לא פעם במהלך הצפייה. לדוגמה מיכל אנסקי שהתחילה בתחתית הרשימה שלי בעונה שעברה וסיימה בטופ כאחת הדמויות העגולות, הפגומות והמרתקות ביותר שפגשנו מאז שהסדרה עברה מתיעוד של אנונימיים לתיעוד של סלבס. אבל העונה, כבר בהתחלה יש שתי דמויות שנכנסו לי עמוק ללב - אורנה בנאי ומיקי בוגנים. בנאי, שהפרק הראשון מוקדש לאביה השופט יצחק בנאי המנוח שנפטר מאז צילומי התוכנית, נמצאת על פרשת דרכים עם בת הזוג הצעירה ממני, עדי ("הג'ירפה שלי"). אורנה יצאה מהארון בשנים האחרונות ומדברת על המיניות שלה גם בראיונות לתקשורת וגם במופע הסטנד-אפ המעולה שלה אבל ביחסים שלה מול משפחת בנאי יש עדיין מורכבות מסוימות עם בנות זוג (שווה לחכות למפגש המקסים שלה עם אביתר שנראה כמו קמפיין עתידי לכל ישראל אחים).

לצד זה, העובדה שעדי רוצה לעבור לגור ביחד וילדים משותפים ובנאי לא בטוחה שהיא מוכנה לצעד הזה, הופכת את מערכת היחסים בין השתיים למשהו שמסקרן לראות לאן הוא יתפתח. בנוסף, בנאי היא אישה פוליטית, דעתנית וחריפה כך שמעניין לראות באיזו מידה היא תסכים להיפתח בהמשך הדרך, גם על חשבון אמירות שאולי יפגעו בקריירה שלה.

אורנה בנאי. HOT, צילום מסך
מסקרנת. אורנה בנאי/צילום מסך, HOT

מיקי בוגנים, שבהחלטה עריכתית לא ברורה נכנס לחיינו רק בפרק השני, הוא הבלונד פלטין שזוהר מעל העונה כולה. לבוגנים יש אימפרייה עסקית הכוללת מספרה מצליחה, בית ספר לאיפור ושיער וליין מוצרים שמוכר בכמויות (וסליחה אם שכחתי משהו), אבל הוא עדיין נאבק בדימוי העצמי של אותו הילד מרמלה שנמצא איפשהו על הרצף המגדרי ומחפש למצוא שייכות. בינתיים לא נחשפנו להרבה מהחיים של בוגנים, בעיקר לכלב יעקב ("הכי נקי בעולם"), לשיחה צפופה עם החברה הטובה אופירה אסייג ולחופשה שלו עם עצמו בחגים, אבל בכל רגע שלו על המסך בוגנים משפריץ את מה שחסר לחלק מחבריו לקאסט - אותנטיות. נראה שהוא לא בא עם רשימת נושאים שהוא רוצה לדבר עליהם וקווי עלילה שהוא מתכנן לחשוף בהמשך. הוא מתעד התלבטויות אמיתיות ומשתמש במצלמה כדי להתעמת עם עצמו וזה יפה, מרגש ובעיקר נוגע.

גם שדרנית הרדיו והקריינית, הדר מרקס, נחשפת בגדול על ההתחלה. אולי יותר מדי בגדול. בין אם מדובר בשיחות של אחרי הגירושים מבעלה אלעד והסדרי הראייה על הילדים המשותפים, המאבק שלה במשקל אחרי שירדה עשרות קילוגרמים או הקשיים שבהגשת תוכנית בוקר במשך שנים מה שמונע ממנה להעיר את הילדים שלה לבית הספר, מרקס שמה את הכל על המסך והיא בוכה. הרבה. אין ספק שבחשיפה הזאת יש אומץ אבל משהו במהירות שבה זה קורה מרגיש לעיתים מאולץ וכנראה שנצטרך לבלות איתה עוד כמה פרקים כדי לפצח את הדמות שלה עד הסוף.

מחוברים. רפי דלויה,
משתתפי מחוברים/רפי דלויה

את הג'ודוקא והמדליסט האולימפי, אורי ששון, שמרתי לסוף ולא במקרה. ששון הוא הספורטאי הראשון שלוהק לפורמט וכנראה שיש לכך סיבה. מעבר להיותו בחור חמוד וחיובי, ההתלבטות שלו לגבי עתידו המקצועי (לפרוש או לפרוש, זאת השאלה), לא שונה בהרבה מאינספור כתבות וראיונות איתו שראינו בכלי התקשורת. אם יש ערך מוסף בשיחות מוטיבציה עם המאמן אורן סמדג'ה אני לא מוצא אותו אבל ייתכן ואנשים מהענף ימצאו כאן דברים שאני אולי מפספס.

שני פרקים הם באמת מעט מאוד זמן כדי להכניס אנשים לחיים ואף לגבש עליהם דעה אבל בשעה של חומר מצולם יש משהו 30-40 סטוריז ולכן ארשה לעצמי לפסוק. "מחוברים" 10 מנסה לספק את הסחורה במהירות מתוך הנחה שלקהל שלה כבר אין סבלנות, ועל הדרך היא מאבדת הרבה מהניואנסים והרגישות שאפיינו אותה בעונות הראשונות. אבל בזכות דמויות כמו בוגנים, בנאי ופלס, נדמה שגם הפעם היא תהיה שווה את הצפייה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully