וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ולנטיין דיי: חמישה סרטים רומנטיים שכדאי לראות בנטפליקס

עודכן לאחרונה: 14.2.2023 / 15:09

הלהיט הישראלי, הסרטים שמזכיר את הימים היפים של אדי מרפי ואשטון קוצ'ר, הקלאסיקה שאין צורך להציג והסרט המפתיע. חמש המלצות צפייה ליום האהבה

טריילר הסרט "ספיידרמן: אין דרך הביתה"/פורום פילם

מה התוכניות ליום האהבה? נקווה שהן קשורות למאבק על חשיבות הדמוקרטיה, שהיא ערך עליון גם ואולי בעיקר ביום כזה. אם לא, נקווה שמדובר בארוחת ערב רומנטית עם יקיר לבכם.ן. אבל גם אם האופציה הזאת לא על השולחן, הנה חמישה סרטים רומנטיים שכדאי לראות דווקא בנטפליקס.

ולמה דווקא המלצות צפייה ביתית? כי בקולנוע, כידוע, כבר כמעט לא מפיצים סרטים רומנטיים, למעט יוצאי דופן כמו "בחורים טובים" ו"כרטיס לגן עדן". הסרט הרומנטי הבולט היחיד כרגע על המסכים הוא "אולי חתונה", ולא מדובר בלהיט מופתי שניקח עליו אחריות.

אז על מה נמליץ בנטפליקס? נתחיל קודם כל הסרטים ש*לא* נמליץ עליהם, אפילו שהם חמים מן התנור. לא נמליץ על "אצלך או אצלי?" בכיכובם של ריס וויתרספון ואשטון קוצ'ר, שחוסר הכימיה ביניהם כבר פרנס לא מעט ממים בשבוע האחרון. זה סרט תמוה, שאפשר לצלוח אותו רק בתנאי שמכסים את העיניים ואוטמים את האוזניים. אצלך או אצלי? בשום מקום.

לא נמליץ גם על "איזה אנשים", סרט קשה לצפייה ונטול רומנטיקה גם כן, שנוסף לכל גובל באנטישמיות. ביום האהבה, בטח שאין סיבה לראות סרטים מלאי שנאה.

לכן, צללנו לקטלוג של נטפליקס ודלינו ממנו חמישה סרטים טריים פחות. מעניין אגב לציין שאם כותבים "סרטים רומנטיים" בשורת החיפוש של שירות הסטרימינג, מקבלים גם את סרטי השואה "נער קריאה" ו"הנער בפיג'מת הפסים". האלגוריתם עובד!

מתוך הסרט "איזה אנשים". נטפליקס,
לא. מתוך "איזה אנשים"/נטפליקס

קשר לא מחייב

מי שבכל זאת צפה ב"אצלך או אצלי" ודאי נדהם מן האיכות המחרידה באופן יוצא דופן של הסרט, ומכך שאשטון קוצ'ר דומה כיום לגיל תמרי. מי שרוצה להיזכר בימים יפים יותר של השחקן, מוזמן לצפות מחדש בקומדיה הרומנטית הזו, שיצאה לפני כעשור.

קוצ'ר כיכב בה בצד נטלי פורטמן כצמד יזיזים - נושא שהיה חדש יחסית בקולנוע המסחרי של אותה תקופה. באותו זמן יצא גם "רק ידידים" בכיכובם של מילה קוניס וג'סטין טימברלייק, הזמין גם הוא בנטפליקס, שיודעים כי אין כמו הנושא הזה כדי לשמח את הקהל. ואם אתם מחפשים אטרקציה נוספת בזמן הצפייה, הביטו בפורטמן ונסו לדמיין מה היא חושבת על הממשלה הנוכחית ועל הרפורמה המשפטית.

עוד בוואלה!

"לא חלמתי שהדמות הזו תהפוך לאייקון כל כך גדול. יה בייבי! זה מחמם את לבי"

לכתבה המלאה
קשר לא מחייב. נטפליקס,
ימים יפים. מתוך "קשר לא מחייב"/נטפליקס

מגלה את אמריקה

לאשטון קוצ'ר היו ימים יפים יותר וגם לאדי מרפי, שהתפקיד שלו ב"איזה אנשים" הוא עוד אחד מן הפגמים של הסרט. ב"מגלה את אמריקה", לעומת זאת, אין קלקולים - זו דוגמה לסרט מושלם.

מרפי, כזכור, היה אז בשיאו, וגילם בן מלוכה אפריקאי המגיע לניו יורק כדי לברוח מכלוב הזהב שלו, מתחיל לעבוד במזללת מזון מהיר ומתאהב בצעירה מקומית, שאינה מודעת לכך כי הצפרדע הוא בעצם נסיך. התוצאה היא בית ספר לכתיבה, למשחק ולסטייל. לא פלא כי "מגלה את אמריקה" הפך לאחד הלהיטים הגדולים של שלהי שנות השמונים, וצפיות חוזרות בו מגלות כי לא התיישן.

מתוך "מגלה את אמריקה". נטפליקס,
מושלם. מתוך "מגלה את אמריקה"/נטפליקס

לעבור את הקיר

נטפליקס החלה לאחרונה לצרף לקטלוג שלה סרטים תוצרת הארץ, וביניהם שניים של רמה בורשטיין - "למלא את החלל" ו"לעבור את הקיר". שניהם עוסקים בנישואים בחברה החרדית, ושניהם נהיו להיטים - "לעבור את הקיר" גם היה בסיס להפקה בימתית שעדיין מוצגת בהצלחה (כולל היום בערב, בתיאטרון בית ליסין).

שניהם מצוינים, אבל "לעבור את הקיר" מומלץ יותר בערב המסוים הזה, פשוט כי הוא מעט קליל יותר. בין שאר מעלותיו, זה גם היה סרט הפריצה של נועה קולר, בתפקיד חוזרת בתשובה המתכננת את החתונה שלה לפרטי פרטים אף שעדיין חסר לה חתן, אבל היא מאמינה בכל לבה שגם זה יגיע. מכן והלאה הסרט מתפתח בצורה מקסימה ומעוררת השראה, המוכיחה כי יום האהבה האמיתי הוא לא בוולנטיין, אלא בנר השמיני של חנוכה.

לעבור את הקיר. סשה תמרין, באדיבות המצולמים
מרומם נפש. מתוך "לעבור את הקיר"/באדיבות המצולמים, סשה תמרין

נוטינג היל

אחד מקווי העלילה של "לעבור את הקיר" מתאר כיצד הגיבורה, בחורה מן היישוב, מתחילה לנהל קשר מפתיע עם אחד מן האלילים המוזיקליים הגדולים והנאים במדינה, בגילומו של עוז זהבי. הסיפור הזה הזכיר קצת את עלילת "נוטינג היל", שנראה גם כי רגע השיא שלו היה השראה לרגע השיא של "בחורים טובים", הלהיט המקומי הגדול של השנה.

בקיצור: המורשת של "נוטינג היל" ממשיכה לככב בקולנוע הבינלאומי והמקומי, וזו עוד סיבה להמליץ על הסרט הזה, שלמעשה לא צריך להמליץ עליו ובטח שלא צריך להציג אותו. אם בחג המולד צופים ב"איזה חיים נפלאים" ובערב פסח ב"עשרת הדיברות", אז בוולנטיין צופים ב"נוטינג היל".

ג'וליה רוברטס, נוטינג היל. Giphy
ג'וליה רוברטס, נוטינג היל/Giphy

ספיידרמן: אין דרך הביתה

ונסיים בנקודת ההתחלה. אמרנו שכמעט כבר לא מפיצים בקולנוע סרטים רומנטיים, וזה נכון. "מגלה את אמריקה", למשל, היה כנראה עולה כיום ישירות בסטרימינג, כפי שקרה להמשכון המחריד שלו. יוצא הדופן היחיד לכלל הזה הוא סרטי קומיקס עתירי אפקטים, שהם למעשה קומדיות רומנטיות בתחפושת.

"ונום 2" היה כזה בדרכו המעוותת, וגם "ספיידרמן: אין דרך הביתה" כזה. הרי המנוע המרכזי של הסרט הוא הקשר בין פיטר פרקר/איש העכביש בגילומו של טום הולנדר ויקירת לבו אמ.ג'יי בגילומה של זנדאיה, והתוצאה הסופית דומה הרבה יותר ל"שמש נצחית בראש צלול" מאשר לכל סרט קומיקס אחר.

הכימיה בין הולנד וזנדאיה כל כך חזקה, שלא מפתיע כי הם הפכו לזוג בעקבות הופעתם בסדרת הסרטים הזו. יום אהבה שמח להם ולכל מי שצופה בהם ומקנא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully