וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דנה אינטרנשיונל: "היו לי הרבה אהבות בחיים וזה לא הסתדר. אז החלטתי שאני מוותרת"

עודכן לאחרונה: 14.2.2023 / 22:01

הדיווה השיקה את הדוקו-ריאליטי "דנה קמה", וסיפרה איך הקורונה דחפה אותה להשתתף בסדרה כזו ("ישבתי שנתיים בלי לעשות כלום"), על האמונה בכוחה של קהילת הלהט"ב בישראל ("יהיה קשה להחזיר אותנו אחורה") וגם על הטעויות הגדולות ("אני קצרת רוח. לפעמים אני בלתי נסבלת")

ריאיון עם דנה אינטרנשיונל/וואלה

25 שנה לאחר זכייתה באירוויזיון עם השיר "דיווה", וחצי שנה בדיוק לאחר מותו של מלחין השיר צביקה פיק, הזמרת דנה אינטרנשיונל הציגה היום (שלישי) את סדרת הדוקו ריאליטי המסקרנת "דנה קמה", בה היא תככב בקרוב ב-yes וב-STINGTV.

"דנה קמה" היא התשובה של yes ל"מחוברים" של המתחרה HOT, ובה דנה אינטרנשיונל תספק הצצה אינטימית לחייה. במרכזה נמצאת מערכת היחסים בין הזמרת למנהלה שי כרם, שהוא האדם הקרוב אליה ביותר, ויחד אחרי שנתיים של קורונה הם יוצאים לכבוש יחד את הבמות ואת העולם. נראה גם רגעים אינטימיים עם אמה, שהסתתרה מאור הזרקורים עד כה, ארוחות עם האחים ושיחות עם חברות קרובות. "טדי הפקות" עומדת מאחורי הסדרה, שערך יונתן קוניאק וביים אילן עבודי.

לרגל האירוע, האייקון התרבותי, השגרירה שלנו בעולם ומי שמהווה סמל של קהילת הלהט"ב הישראלית, קיימה סבב ראיונות לכלי תקשורת בארץ ובעולם, כולל אפילו ראיון לאיראן אינטרנשיונל.

"מה שגרם לי להסכים הפעם להשתתף בסדרת ריאליטי זה הקורונה. הישיבה שנתיים בבית, בלי לעשות כלום", אומרת דנה בריאיון לוואלה! תרבות. "החלטתי שיש לי חובות לצאת ולעשות פרויקט גדול".

דנה אינטרנשיונל, מתוך הסדרה "דנה קמה, של yes. פיני סילוק,
פעם דיווה, תמיד דיווה. דנה אינטרנשיונל/פיני סילוק

עשיית הריאליטי על חייך נובעת רק מתוך רצון לעשות את זה או גם מתוך תחושה שצריך לעשות את זה כדי "לתחזק את הקריירה"?

"לא עשיתי את זה בגלל ש'צריך לתחזק את הקריירה'. אני לא רואה בסדרות ריאליטי תיחזוק של קריירה. להפך, אני ראיתי בזה דבר שזר לקריירה, שאולי הוא לא כדאי. אבל שכנעו אותי שזה פורמט חדש. שי כרם המנהל שלי הסביר לי מה הולך להיות וזה קנה לי את הלב".

בסדרה תיחשף לראשונה המשפחה שלך, בין השאר בחלק שמתעד את מופע המחווה שנערך לך במלאת 30 שנה לאיגי בשנה שעברה. שם, אמא שלך, בת גלים, ראתה אותך בפעם הראשונה על הבמה באופן פומבי, וגם נחשפה לראשונה בתקשורת, בוואלה! תרבות. עד כמה זה ריגש אותך? ולמה לקח לזה כל כך הרבה זמן עד שהיא צפתה בך בפעם הראשונה על במה פומבית?

"זה ריגש אותי ברמה שאתה לא יכול לדמיין, כי בשבילי היא אמא שלי ואני לא מצפה ממנה לבוא לאירועים או להיות נוכחת או לעשות דברים מהסוג הזה. לא בזה נמדדים היחסים בינינו. בבית, עם הג'חנון, בשבת, הצחוקים, הסתלבט, הוויכוחים הפוליטיים, שם אני אוהבת את אמא שלי".

באיזה שלב אמא שלך קיבלה אותך בתור מי שאת? ועד כמה התרגשת כשהיא קראה לך לראשונה "בינתי"?

"נראה לי שמהר מאוד היא קיבלה אותי. היא קראה לי לראשונה 'בינתי' לפני המון שנים. הורים יודעים מגיל צעיר. לא מדברים על זה ולא מזכירים את זה אבל זה דבר שהוא גלוי לעין. ופשוט בוחרים לא לדבר על זה, לא להזכיר את זה. לא הייתי צריכה לצאת מהארון ממש. למה היא לא הגיעה להופעה פומבית שלי עד לאחרונה? כי לא הזמנתי. לא עניין אותי. לא יודעת, אין לי תשובה לזה".

ריאיון עם דנה אינטרנשיונל. וואלה, מערכת וואלה!
לא מתאהבת. דנה אינטרנשיונל/מערכת וואלה!, וואלה

אנחנו מקיימים את הריאיון הזה בחג האהבה. את אומרת בסדרה: "אני ויתרתי על אהבה, אני נהנית מחיי מתירנות מינית, אני ישנה בלילה עם הכלבים שלי". את שלמה במאה אחוז עם זה?

"הכלבים הם המאהבים שלי. אני במאה אחוז שלמה עם זה. כשאני מסתכלת ימינה ושמאלה, על יחסים שעולים על שרטון, על זוגות שלא מצליחים, על גירושים, אז אני שמחה בחלקי. חוץ מזה שאהבתי הרבה. היו לי הרבה אהבות בחיים. וזה לא הסתדר בכל פעם מחדש מסיבה אחרת. אז החלטתי שאני מוותרת. אבל זה לא שאני מוותרת וקובעת לעצמי יותר אני לא מתאהבת. אם זה קורה - זה קורה. זה פשוט לא קרה. עוד לא מצאתי את הבנאדם שיעשה לי את זה, שיהיה את הקליק שגורם להתאהבות. אני לא מתאהבת".

מנהלה של דנה, שי כרם, שמלווה אותה כבר עשורים, נוכח מאוד בסדרה. "מבחינתי זו זכות, מסע החיים הזה, שאני ודנה עוברים ביחד", אומר לנו כרם. "זה באמת משהו שהוא יוצא דופן. גם בזוגיות וגם בחברות זה הרבה זמן. בתחילת הדרך לא היינו מעלים על דעתנו לאן זה ייקח אותנו. יש לי שתי בנות ודנה היא הבת השלישית שלי. בסדרה חווים קצת מהקשר הזה, למרות שמטבע הדברים בסדרות מהסוג הזה לא מעניינת השיגרה, אלא מעניינת הקיצוניות. והביאו אותנו לנקודות רתיחה שהגענו למצבים שמעולם לא היינו בהם קודם עם הרבה מאוד יצרים, מתחים, צעקות בווליום מאוד גבוה".

דנה: "היו בינינו מריבות סוערות. על שטויות".

שי: "על כלום. היינו בעצבים ובלחץ. כל הסיטואציה בצילומי הסדרה הייתה מאוד מלחיצה. אני חושב שדנה ואני רגילים בקשר שלנו להיות אחד. ופתאום היינו בסיטואציות עם הרבה אנשים ששיחקו בנו. ממש שיחקו בנו כמו בובות. בסוג הז'אנר הזה אתה נתון לחסדיהם של אלה שעושים את הסדרה. הם בונים לך איזושהי דמות ובהתאם לזה מתכנתים אותך להתנהג ככה. ושמתי לב בזווית העין שכמה שהיו בינינו יותר מריבות וצעקות ככה הם היו יותר מבסוטים".

דנה: "קלטנו שהם מחפשים את המריבות והצעקות, אז אני גם יזמתי כמה מריבות וצעקות, שיהיה להם עניין".

דנה אינטרנשיונל בערב מחווה שנערך עבורה במשכן לאמנויות הבמה בתל אביב, במסגרת חגיגות 20 שנה לייסודו של איגי, ארגון הנוער והצעירים הגאה בישראל. 27 באוגוסט 2022. הגר בדר,
דנה אינטרנשיונל בערב המחווה שנערך לה, אוגוסט 2022/הגר בדר

מה גורם לקשר ביניכם להצליח כל כך הרבה שנים, לעומת הקשר של דנה עם עופר נסים, שהיה המנהל בשנים הראשונות והייתה לכם מערכת יחסים מורכבת?

שי: "עזוב, להזכיר עכשיו דברים לפני 30 שנה? זה לא קשור אחד לשני. מאמי, אנחנו מדברים על 4 שנים שקרו לפני 30 שנה. עזוב. זה יעניין רק זקנים, לא אף אחד מהצעירים. זה באמת לא רלוונטי. אתה יכול לשאול: מה עובד בקשר בינינו שלא עובד בין שרית חדד לאבי גואטה?".

אז מה עובד בקשר ביניכם שלא עבד בין שרית חדד לאבי גואטה?

"אני לא יודע, לפעמים אני חושב שאולי ההפכים בינינו מאוד משלימים אחד את השני. ואני חייב להגיד שדנה של התקשורת היא לא דנה שהיא השותפה שלי. מדובר באמת בבנאדם כל כך חכם, נדיב ומאזין".

דנה: "האמת הפשוטה היא שלא מצאנו סיבה להיפרד".

שי: "עדיין".

כבר הרבה שנים שלא היה לך להיט חדש, למעט השיר "אחלה גבר" ששרת עם סטטיק ובן אל. איך את מסבירה את זה?

שי: "זו שאלה מטופשת. מטבע הדברים להיטים שייכים לזמרים הצעירים, המתחילים. כמה שנים לא היה לשלום חנוך להיט? כמה שנים לא היו לאריק איינשטיין בשנותיו האחרונות להיט? יהודית רביץ. חוה אלברשטיין. שנמשיך? לקריירה יש תהליכים. מעט מאוד שורדים כל כך הרבה שנים, ואז אתה כבר לא בנוי על להיט כזה או אחר אלא על רפרטואר, על מקומך בתרבות ועל כל מה שעשית".

דנה, מה היו הטעויות הכי גדולות שעשית בקריירה?

"חוסר סבלנות כלפי אנשים. אני קצרת רוח. אני לפעמים בלתי נסבלת. אני מתנהגת לפעמים לא יפה לאנשים. לא חושבת על העתיד. לא חושבת על מה יהיה מחר".

זכית באירוויזיון עם "דיווה", אבל בגלגול הנוסף באירוויזיון עם "דינג דונג" אפילו לא עלית לגמר. את מתחרטת על ההשתתפות השנייה? ותרצי להתחרות שוב באירוויזיון?

"אה, אף פעם לא אשתתף שוב. זהו, הספיק. פעם למעלה, פעם למטה, מספיק. אבל אם אני מתחרטת על "דינג דונג"? ממש לא. אחת הטלוויזיות היפות שהיו לי".

בפרספקטיבה לאחור, למה לדעתך לא הצלחת לשחזר את ההצלחה עם "דינג דונג"?

"זה היה עונש. קיבלת כל כך הרבה, חצופה, למה את מגיעה? זאת הייתה קארמה".

דנה אינטרנשיונל עם אמה, בת-גלים כהן, ומנהלה שי כרם באירוע מחווה שנערך לזמרת במשכן לאמנויות הבמה בתל אביב, במסגרת חגיגות 20 שנה לייסודו של איגי, ארגון הנוער והצעירים הגאה בישראל. 27 באוגוסט 2022. הגר בדר,
דנה אינטרנשיונל עם אמה, בת-גלים כהן, ומנהלה שי כרם באירוע המחווה, אוגוסט 2022/הגר בדר

אחרי ש"דיווה" נבחר לייצג את ישראל באירוויזיון לפני 25 שנה, המפלגות החרדיות התנגדו לכך שטרנסג'נדר ייצג את ישראל, וסגן שר בשם שלמה בניזרי שקרא לך "תועבה". איך את מסתכלת על הסערה ההיא בחלוף חצי יובל?

"היום אני צוחקת עליו. גם פעם צחקתי עליו, כי זה עזר לי ביחסי ציבור בינלאומיים. מעז יצא מתוק. כל המתקפה של החרדים גרמה לכך שתהיה יותר התעניינות בי בעולם ועשתה אקשן. בניזרי מצא את עצמו בכלא בסוף. ואני - חופשיה".

לעומת גורמים קיצוניים והומופוביים שיש היום בממשלה - בניזרי החשוך הוא חתול קטן. את מוטרדת מהאיומים והרדיפה מצד חברי קואליציה לפגיעה בקהילת הלהט"ב?

"אני ממש לא מוטרדת ולא חוששת. אני חושבת שיש לקהילת הלהט"ב כוח ורצון והגענו למקום שיהיה קשה מאוד להחזיר אותנו אחורה. קהילת הלהט"ב מספיק חזקה כדי להגן על עצמה. ויש לנו גם בית משפט".

יש לנו בית משפט שמגן על זכויות אדם - אבל רק בינתיים. הייתה אתמול הפגנה עצומה של כרבע מיליון אנשים מודאגים מההפיכה השלטונית. עד כמה זה מטריד אותך?

"אני לא יודעת אם זה מטריד אותי כל כך כי אני חושבת שביבי ייקח את המושכות, חשוב לו מה חושבים עלינו בעולם, והסיקור העולמי שאנחנו מקבלים הוא איום ונורא, על כך שאנחנו הולכים להיות מדינה דיקטטורית ולא דמוקרטית. אני חושבת שביבי בסוף יירד מהעץ, ויכריח את האנשים היותר קיצוניים לרדת מהעץ".

עוד בוואלה!

הטרדות, החמצות ומירי רגב: דנה אינטרנשיונל פותחת את הלב

לכתבה המלאה

היום אנחנו גם מציינים בדיוק חצי שנה למותו של צביקה פיק. היו לכם יחסים מורכבים. מה פשר המורכבות הזאת, המתח ביניכם?

"אף פעם לא הייתי חברה של צביקה. היו בינינו יחסים מקצועיים, בתקופת 'אני לא יכולה בלעדיך' ואחרי 'דיווה', וזהו. זה הכול בדייה של התקשורת, על חתולים שעברו וכאלה. לא הייתי חברה שלו, לא היינו מרימים טלפון אחד לשני. אני מאוד אוהבת את צביקה. הוא היה מצחיק אותי. אני מתגעגעת אליו. אבל יחסים אף פעם לא היו בינינו. כך שלא היה מה לקלקל, לא היה חתול אפילו".

הרשתות סערו לאחר שהתברר שמשפחתו של פיק לא כתבה על מצבתו אף מילה עליו. מה יכתבו על המצבה שלך?

"אם תהיה לי מצבה, אני אקח את המשפט מפרנק סינטרה: 'I did it my way'".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully