וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אם גולדה מאיר הייתה רואה מה קורה היום בישראל, היא הייתה רוצה לחזור לקבר"

עודכן לאחרונה: 21.2.2023 / 15:01

רגע אחרי הפרמיירה בפסטיבל ברלין לסרטו המדובר "גולדה", הבמאי זוכה האוסקר גיא נתיב סיפר בריאיון לוואלה! תרבות על הערב המרגש ("הלן מירן פגשה את הנכדים של גולדה מאיר, הם באו אליה עם עיניים דומעות"), והזהיר: "אנחנו עומדים על סף סוף הדמוקרטיה"

הצצה ל"גולדה" של גיא נתיב/יחצ

בבוקר שאחרי הפרמיירה בפסטיבל ברלין לסרט "גולדה", המתמקד בדמותה של ראש הממשלה לשעבר בגילומה של הלן מירן, הבמאי הישראלי זוכה האוסקר גיא נתיב עדיין מלא בהתרגשות.

"ההקרנה הייתה מאוד מרגשת. בייחוד בגרמניה - זה הרבה יותר עוצמתי מכל מדינה אחרת בכלל המשמעות של זה", הוא מספר בריאיון לוואלה! תרבות. "הרגע הכי מכונן ומרגש אתמול היה לראות את הלן מירן מדברת עם הנכדים של גולדה. הם באו אליה עם עיניים דומעות והם אמרו לה שהם ראו את סבתא שלהם מול העיניים. היא מאוד התרגשה. זה היה רגע מאוד מרגש בשבילי - להבין כמה הלן היא ענקית וגדולה המחיים, גם כבן אדם וגם כשחקנית. היא פשוט... אין שני לה".

"אני פשוט רואה את התגובות של הקהל וזה תגובות מאוד חזקות ומרגשות, ומפה הדרך ארוכה לסרט", סיפר הבמאי על הבכורה.

הסרט עוקב אחר גולדה מאיר בזמן הימים המתוחים של מלחמת יום הכיפורים בשנת 1973. לצד הכוכבים ההוליוודים כמו מירן ושרייבר (המגלם את הנרי קיסינג'ר), בסרט מככבים גם שחקנים ישראלים כגון ליאור אשכנזי שמגלם את הרמטכ"ל דוד (דדו) אלעזר, רמי הויברגר כשר הביטחון משה דיין, דביר בנדק שמגלם את ראש אמ"ן אלי זעירא ורותם קינן כראש המוסד צבי זמיר.

הבמאי גיא נתיב במסיבת עיתונאים לקראת בכורת הסרט "גולדה", פסטיבל ברלין, 20 בפברואר 2023. Michele Tantussi, רויטרס
גיא נתיב בפסטיבל ברלין, אתמול/רויטרס, Michele Tantussi

נתיב סיפר עוד כי העובדה שההקרנה נערכה בגרמניה הייתה בעלת משמעות מיוחדת מבחינתו. "בכל פעם שאתה נמצא פה, אתה מבין שלפני 70 שנה אירעה פה השואה. ולהביא לפה סרט שמדבר עם נראטיב ישראלי ציוני ועל מלחמה של אנשים שרק באו מהשואה... יש לזה משמעות כפולה בשבילי. כל פעם שאני מקרין פה סרט המשמעות אדירה. פסטיבל ברלין תמיד מפרגן לסרטים ישראלים ולסרטים שלי, מאז שאני בן 25, מאז 'מבול' הקצר, דרך 'סקין' ו'זרים'".

בריאיון דחה שוב נתיב את הביקורת שצפה בתקשורת הבינלאומית נגד ליהוקה של מירן, שחקנית לא-יהודייה, לתפקיד של גולדה מאיר - נושא שעלה גם אתמול במסיבת העיתונאים לפני בכורת הסרט. "זו בחירה אמנותית גרידא ואנחנו נותנים את ההסברים שלנו למה הדבר הזה הוא בעצם כן אפשרי וכן מקובל. אבל התקשורת הזרה - עדיין קשה לה עם הדבר הזה", אמר.

עוד בוואלה!

הלן מירן: לשחק את גולדה מאיר - כמו לגלם את המלכה אליזבת

לכתבה המלאה
הלן מירן, ליאור אשכנזי והבמאי גיא נתיב במסיבת עיתונאים לקראת בכורת הסרט "גולדה", פסטיבל ברלין, 20 בפברואר 2023. Michele Tantussi, רויטרס
הבמאי גיא נתיב, הלן מירן וליאור אשכנזי בפסטיבל ברלין, אתמול/רויטרס, Michele Tantussi

נתיב, שפועל כיום בארצות הברית, מביע בריאיון דאגה מהמהפכה המשפטית. "חשוב להדגיש שאני יצאתי לרחובות כמו כל חבריי ומשפחתי כדי למחות על הדבר הנורא הזה שקורה בארץ. אנחנו עומדים על סף סוף הדמוקרטיה וצריך לצאת לרחובות", הוא אומר.

בתשובה לשאלה אם יחזור לעשות סרטים בישראל ברקע הדברים האלה, אמר נתיב כי "היצירה הישראלית בקולנוע מאוד מוגבלת, כי אתה צריך לחתום על דף מסרים ציוני שמאוד מצר את צעדיך. זה מאוד מסוכן. אבל אני חושב שכרגע אני מתרכז בעשייה מחוץ לישראל, ואני כמובן אשמח לעשות סרטים שלא מוכתבים על ידי המשטר והממשלה ולעשות סרטים חופשיים, וגם ליאור אשכנזי חושב אותו דבר. הוא גם מזועזע מהמצב. זה מאוד מטריד".

מה גולדה הייתה אומרת?

"היא הייתה רוצה לחזור לקבר אם היא הייתה רואה מה שקורה בישראל".

3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully