וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הלן מירן: לשחק את גולדה מאיר - כמו לגלם את המלכה אליזבת

עודכן לאחרונה: 20.2.2023 / 20:07

במאי "גולדה" גיא נתיב והשחקנית הראשית הביעו במסיבת עיתונאים לקראת בכורת הסרט בפסטיבל ברלין את הערכתם לראש הממשלה לשעבר. נתיב: "גולדה לקחה אחריות על הטעויות שלה, מה שמנהיגים לא עושים היום. אני רוצה שהסרט יעורר דיון עליה בישראל"

הצצה ל"גולדה" של גיא נתיב/יחצ

הבמאי הישראלי זוכה האוסקר גיא נתיב, שעורך הערב (שני) בפסטיבל ברלין את הפרמיירה לסרטו המדובר על גולדה מאיר, "גולדה", אמר במסיבת עיתונאים כי הוא מקווה שהסרט יעורר דיון מחדש בדמותה ובמורשת שלה.

"כישראלי, גדלתי עם הידיעה שגולדה היא דמות מורכבת", אמר נתיב, על פי דיווח של ההוליווד רפורטר, והדגיש עם כמה מלחמת יום הכיפורים רובצת על המורשת שלה. "זו מלחמת וייטנאם של ישראל", הסביר.

הסרט, הוא מדגיש, לא שואף לנקות את הכתמים. "גולדה היא לא דמות סופר נקייה בסרט הזה. יש לה את הטעויות שלה, היא טעתה והיא לקחה אחריות - מה שמנהיגים לא עושים היום. היא כן. ולבסוף, היא התפטרה. אני רוצה לעורר דיון בישראל. אני לא יכול לחכות לזה".

הלן מירן, ליאור אשכנזי והבמאי גיא נתיב במסיבת עיתונאים לקראת בכורת הסרט "גולדה", פסטיבל ברלין, 20 בפברואר 2023. Michele Tantussi, רויטרס
הלן מירן, ליאור אשכנזי והבמאי גיא נתיב בברלין, היום/רויטרס, Michele Tantussi

גם כוכבת הסרט, הלן מירן ("המלכה"), התייחסה לכך בדבריה, ואמרה שהיא פיתחה באמצעות התפקיד הערכה עמוקה ואף סוג של אהבה לראש הממשלה לשעבר. "היא הייתה אמיצה באופן בלתי רגיל, עם מחויבות טוטאלית לישראל. באופן מוזר, זה היה כמו לגלם את אליזבת הראשונה, לא בגלל שהיא הייתה מלכה או משהו כזה, אלא בשל המחויבות שלה לארצה ולעמה", אמרה מירן. "היא הייתה מאוד אימהית. היא הייתה הכי מאושרת בקיבוץ, במרדף אחרי התרנגולות, אבל החיים לקחו אותה לכיוון אחר, בגלל אהבתה לישראל ומסירותה אליה".

עוד בוואלה!

יביאו מדליה? גיא נתיב יצר יחד עם במאית איראנית מותחן על קרב ג'ודו בין שתי המדינות

לכתבה המלאה

ברוח הימים האלה, השניים נשאלו גם על כך ששחקנית לא יהודיה לוהקה לתפקיד של ישראלית - החלטה שמאז שפורסמה עוררה שיח שלם בנושא. אולם, נתיב הדף את הטענה. "כשפגשתי את הלן בבית שלי, הרגשתי כאילו אני פוגש בן משפחה, כמו דודה. הרגשתי שאני פוגש מישהו כמו יהודי כי בעיניי יש לה את כל הדברים היהודיים שצריך כדי לגלם את גולדה", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully