וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החלטה מפתיעה של משרד החינוך: פרס ישראל לזמר עברי יוענק גם השנה

עודכן לאחרונה: 23.2.2023 / 12:18

במשרד החינוך אומרים כי ההחלטה החריגה התקבלה רק בימים האחרונים, ומזמינים את הציבור עכשיו, חודשיים לפני הטקס, להגיש מועמדים לפרס. אשתקד זכה אביהו מדינה בפרס ישראל לזמר עברי, ובדומה לקטגוריות אחרות, פרס ישראל בקטגוריה זו הוענק עד כה רק אחת לחמש או שש שנים

בווידאו: טקס הענקת פרס ישראל חותם את אירועי יום העצמאות ה-74/צילום: תאגיד

באופן חריג, משרד החינוך החליט להעניק גם השנה פרס ישראל לזמר עברי. במשרד החליטו על הצעד בימים האחרונים. מודעה על כך פורסמה מוקדם יותר השבוע בעיתונות, אך בפרסומים קודמים, למשל בהודעה על פרס ישראל לחקר משפטים, הקטגוריה כלל לא הופיעה.

ההחלטה חריגה מכמה סיבות: ראשית, בדומה לקטגוריות אחרות, הפרס בקטגוריה זו מוענק בדרך כלל אחת לחמש או שש שנים, וכזכור הוא הוענק רק בשנה שעברה לאביהו מדינה. ברקע הדברים ישנה ביקורת חוזרת הנשמעת מדי כמה שנים, על התדירות הנמוכה מדי של הענקת פרס ישראל בתחום זה.

שנית, הקטגוריה לא הופיעה בטפסים שפורסמו מוקדם יותר השנה, כנהוג, ולציבור ניתן זמן מצומצם במיוחד להגיש מועמדים לפרס. במשרד החינוך מפנים את האזרחים להגיש את המלצותיהם לפרס באתר המשרד עד ליום שני הקרוב, ואומרים כי בשל ההחלטה המאוחרת, זהות הזוכה בפרס גם תתפרסם ככל הנראה בשלב מאוחר. כזכור, טקס פרס ישראל יתקיים בעוד כחודשיים בלבד, ב-26 באפריל.

אביהו מדינה בטקס הענקת פרס ישראל תשפ"ב, 5 במאי 2022. נועם ריבקין פנטון, פלאש 90
אביהו מדינה בטקס הענקת פרס ישראל תשפ"ב, 5 במאי 2022/פלאש 90, נועם ריבקין פנטון

פרס ישראל לזמר עברי הוענק בעבר למשה וילנסקי, חיים חפר, נעמי שמר, סשה ארגוב, שושנה דמארי, יעקב אורלנד, יפה ירקוני, אהוד מנור, גיל אלדמע, יהורם גאון, נחום היימן, דב זלצר, נורית הירש ואביהו מדינה. אמנים נוספים בתחום, כמו הגבעטרון והגשש החיוור, זכו בפרס ישראל בקטגוריית מפעל חיים - תרומה מיוחדת לחברה ולמדינה.

  • עוד באותו נושא:
  • פרס ישראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully