וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עיריית פרנקפורט ביטלה את הופעתו של רוג'ר ווטרס בשל היותו "מהאנטישמים הגדולים בעולם"

עודכן לאחרונה: 24.2.2023 / 20:41

מועצת העיר פרנקפורט קיבלה אישור משופט לבטל את הופעתו של רוג'ר ווטרס באולם "פסטהאלה" בעיר, שבליל הבדולח שימש לריכוז גברים יהודים והתעללות בהם. המועצה גינתה את ווטרס על תמיכתו בקמפיין ה-BDS שקורא להחרים את ישראל ועל הסממנים האנטישמיים בהופעותיו

רוג'ר ווטרס חוזר ל"החומה"/(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: לירז לבנה)

עיריית פרנקפורט הודיעה היום (שישי) כי היא מבטלת את המופע הקרוב של סולן פינק פלויד לשעבר רוג'ר ווטרס, וציינה כסיבה את מעמדו לכאורה כ"אחד האנטישמים הידועים בעולם".

ההופעה הייתה אמורה להתקיים ב-28 במאי במתחם "פסטהאלה" (Festhalle) שבעיר הגרמנית. בהצהרה של מועצת העיר שהודיעה על הביטול, צוין כי המקום שימש למעצר של 3,000 גברים יהודים שנעצרו לאחר ליל הבדולח, בין 9 ל-10 בנובמבר 1938, שבו בריונים נאצים תקפו יהודים והשחיתו את רכושם. הגברים שבאולם זכו להתעללות ובהמשך גורשו למחנות ריכוז.

מאחר ש-60 אחוז ממניות "פסטהאלה" שייכות לעירייה, היה באפשרות המועצה לבטל את ההופעה. מוקדם יותר השבוע היא הגישה את החלטתה לשופט וקיבלה היום את האישור, בהסכמה עם ממשלת מדינת הסן, ששאר המניות ל"פסטהאלה" שייכות לה. לכך קדם לחץ גדול מצד ארגוני יהודים בגרמניה.

בדבריה גינתה המועצה את ווטרס בכל תוקף על תמיכתו בקמפיין ה-BDS שקורא להחרים את ישראל, כהקדמה לחיסולה כמדינה ריבונית, ועל הלחץ שהפעיל על אמנים אחרים שלא להופיע בישראל. כמו כן הדגישה את השימוש בדימויים אנטישמיים בהופעות של ווטרס, כולל בלון בצורת חזיר שעליו מוטבע מגן דוד לצד שלל לוגואים תאגידיים. היא כינתה את ווטרס "אחד האנטישמים הידועים בעולם".

במסגרת סיבוב ההופעות של ווטרס מתוכננים חמישה מופעים בגרמניה בחודש מאי. יש קריאות לבטל גם את ההופעות בברלין, מינכן וקלן. עם זאת, מדווח "השפיגל", עורכי דין סבורים כי יהיה קשה לאכוף איסורים שכאלה.

רוג'ר ווטרס הלוואי שלא היית כאן. באדיבות HOT8,
מה יהיה על שאר ההופעות בגרמניה? רוג'ר ווטרס/באדיבות HOT8

ווטרס הסתבך לאחרונה לא רק בשל עמדתו האנטישמית והאנטי-ישראלית, אלא גם בהתבטאויותיו כלפי אוקראינה. בריאיון נרחב לעיתון "הטלגרף" מוקדם יותר החודש, אמר ווטרס בן ה-79 כי הוא סבור שאוקראינה מונהגת על ידי נאצים ושהיא "לא ממש מדינה". בהתייחסו לסכסוך בינה לבין רוסיה, הוסיף סולן פינק פלויד לשעבר כי הטענה שהפלישה של רוסיה קרתה לאחר שלא הייתה שום פרובוקציה "היא פאקינג משוגעת", וכן אמר כי לדעתו חלק מהביקורת על נשיא רוסיה ולדימיר פוטין "אינה הוגנת": "לפני כשלושה חודשים קראתי לפוטין גנגסטר. ייתכן שזה לא היה הוגן. יכול להיות שהוא מוביל את ארצו לטובת כלל אזרחי רוסיה".

עוד החודש, עמיתו לשעבר של ווטרס ללהקת פינק פלויד, דיוויד גילמור, שיתף ציוץ של זוגתו ומי שהייתה שותפה לכתיבת שירים של להקה, הסופרת פולי סמסון, שבו הטיחה האשמות קשות בווטרס. "למרבה הצער אתה אנטישמי עד לשד עצמותיך הרקובות", כתבה. "גם תומך בפוטין ושקרן, גנב, צבוע, מעלים מס, עושה ליפסינק, מיזוגני, חולה קנאה, מגלומן. די עם השטויות שלך". גילמור, שמאז שווטרס עזב את הפינק פלויד באמצע שנות השמונים משמש כמנהיג הלהקה, שיתף את הציוץ כאמור וכתב: "כל מילה נכונה ללא ספק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully