וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חנן יובל לקובי פרץ: "מעריך אותך, אף אחד לא יצליח לסכסך בינינו"

עודכן לאחרונה: 27.2.2023 / 9:18

המוזיקאי חנן יובל, שסירב להופיע בכנסת במחאה על "גסות הרוח" של הנבחרים, פנה בפייסבוק לקובי פרץ, שהשר דודי אמסלם הציע שיופיע במקומו, וכתב: "אני מעריך אותך כזמר, כיוצר וכקולגה. מאחל לך ולמשפחתך בריאות והצלחה"

חנן יובל קובי פרץ. ראובן קסטרו + יחצ, עיבוד תמונה
חנן יובל וקובי פרץ/עיבוד תמונה, ראובן קסטרו + יחצ

סערת חנן יובל, ההופעה בכנסת - וקובי פרץ: המוזיקאי חנן יובל פנה הבוקר (שני) לזמר קובי פרץ בפייסבוק וכתב לו: "קובי יקר, אני מאוד מעריך אותך כזמר, כיוצר וכקולגה. אני לא מכיר אותך באופן אישי, אבל אני מאמין שאתה בנאדם הגון וחיובי. אני רוצה שתדע, שכל עוד הדבר תלוי בי, אף אחד לא יצליח לסכסך ביני ובינך. אף אחד! מאחל לך ולכל משפחתך בריאות והצלחה".

כאמור, בסוף השבוע הודיע חנן יובל כי הוא מסרב להופיע בכנסת במחאה על גסות הרוח של כמה נבחרים, ונקב בשמותיהם של אלמוג כהן, טלי גוטליב וגלית דיסטל. אתמול תקף השר דודי אמסלם את יובל ותהה "מי הוא?!" והציע במקומו להביא "את הזמר והיוצר הנפלא קובי פרץ".

פרץ מצדו הגיב אמש על השתלשלות האירועים ועל התגובות שקיבל הוא עצמו, שלדבריו כינו אותו עבריין שלא צריך להיות מוזמן לכנסת. במקביל גם תהה: "לפני הכלא, מישהו הזמין אותי אי פעם לאירועים ממלכתיים? לכנסת, לבית הנשיא? לאירועי זיכרון? הזמר הכי מצליח בארץ, אבל להופיע באירוע ממלכתי? לשם אני לא שייך. למה? כי אני מזרחי מדי, ערס מדי, לא תכול עיניים ובהיר שיער, ההפך מהישראלי היפה. אם תרצו, הקונטרה של חנן יובל. לאנשים כמוני עד עכשיו מעולם לא היה מקום בימים הממלכתיים של מדינת ישראל, כי אנחנו עדיין חיים לפי סטריאוטיפים גזעניים של מה ישראלי בעיניך".

"חנן יובל הוא זמר נפלא ויוצר מהחשובים בישראל", הוסיף פרץ. "צר לי שבחר לסרב להופיע בכנסת ישראל ביום הקדוש לכולנו - יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל. בעיניי, לא משנה כמה סוערים הדיונים הפוליטיים במשכן בשאר ימות השנה, עם ויכוחים, מחלוקות, צעקות וריבים, ביום הזיכרון כולנו מתאחדים ושמים את כל המחלוקות בצד.

"ושלא יהיה ספק, אני גאה בחבר הכנסת דודי אמסלם, שבעיניי מעז להציף בצורה מתריסה את כל העוולות של המדינה הזו. תגחכו עליו, שהוא אדם פוגע ומזלזל, מצטער לומר לכם, האיש הזה מצליח לגעת שוב ושוב בכל הנקודות הרגישות בחברה ולהוציא רבים משלוותם - למה? כי הוא חושף את האמת, והאמת, חברים, כואבת.

"דודי אמסלם היקר אוהב אותך - אני אשמח לשיר לך ולכל כנסת ישראל בכל זמן ועת שתרצו. עבורי זה יהיה כבוד עצום ואולי גם הזדמנות להראות לילדים שלי שאחרי כל מה שאבא שלהם עבר, החיים לקחו אותו שוב למקום הכי גבוה ומכובד שיש. בעיני, זה יהיה הסיפור הכי חינוכי וערכי שאפשר ללמד".

בסוף השבוע הזמין המפיק והבמאי רוני אבירם את חנן יובל להופיע בכנסת באירוע ערב יום הזיכרון לחללי צה"ל שאבירם מפיק עבור הכנסת ומשרד הביטחון - ובתגובה השיב יובל כי הוא מסרב להופיע בפני "גסי הרוח הללו" והוסיף כי "זו אינה הכנסת שלי". עיקר זעמו של חנן יובל יצא נגד סרטון הלייב של ח"כ אלמוג כהן מהמליאה שבו במשך דקות ארוכות גידף והשפיל חברי כנסת רבים, כשלצדו יו"ר ש"ס אריה דרעי.

וכך כתב חנן יובל לרוני אבירם בעת שדחה את בקשתו להופיע בכנסת, כפי שפורסם לראשונה בוואלה! תרבות: "לכנסת הזאת - של אלמוג כהן, של דודי אמסלם, של החברה טלי גוטליב, של גלית דיסטל, של אריה דרעי שנהנה מההומור של אלמוג כהן, של יו"ר הכנסת שבמקום לגעור בטינופות הוא אוסר על הצילום שלהם, שלא ידעו בחוץ, ועוד ועוד - שאמשיך? ואין אפילו צדיק אחד שיקום ויזעק. זאת לא הכנסת שלי. לשיר שם בפני גסי הרוח האלה זה לעשות שקר גדול לעצמי. אוכל לא חסר ולא יחסר בבית משפחת יובל. על היושרה עבדתי כל החיים".

ראש האופוזיציה יאיר לפיד הגיב לדבריו של אמסלם בטוויטר: "בתשובה לשאלתו של השר דודי אמסלם 'מי זה?' על חנן יובל. אז התשובה היא שזה האיש שבזכותו מדינת ישראל מכירה את שיריו של הרב קרליבך, ביניהם 'והאר עינינו' ו'ישראל בטח בהשם'. הוא האיש שהמציא את המופע 'הקוסקוס והסרפן' כמחאה על קיפוח המזרחים, שהפיק את ערב שיריו של הרב עוד אבינו חי', הוא זה שהלחין ושר את 'הכל דיבורים' עם חיים משה, ואת 'פסוליה' של האסיר שושי מאגף 7, ואפילו את 'אני וסימון ומואיז הקטן'".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully