וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שלמה ארצי שובר שתיקה: "ישראל משנה את פניה. אני מפחד וחרד"

עודכן לאחרונה: 2.3.2023 / 22:39

ארצי, שספג בימים האחרונים ביקורת על כך שהוא נמנע מלהביע דעה מפורשת על המהפכה המשפטית, אמר במהלך הופעה בתל אביב כי הוא מודאג "קודם כל מהמהירות שזה קורה עם השינויים, ואני מפחד שזה ייקח את הצביון שלנו, מי שאנחנו - מי שהיינו ומי שנהיה"

שלמה ארצי מדבר על המצב בהיכל מנורה, 2 במרץ 2023/יח"צ

שלמה ארצי אמר הערב (חמישי) במהלך הופעה בתל אביב כי הוא "חרד ממה שקורה בארץ", ומודאג כי הדברים עשויים "לקחת לנו את הצביון שלנו". זאת, ברקע ביקורת גוברת על כך שקולו אינו נשמע בעניין המהפכה המשפטית השנויה במחלוקת, גם בכתבה שפורסמה היום באתר זה.

""זה כבר שבוע ימים שאני שומע מכל הכיוונים, למה אני לא משמיע את קולי? ואיפה הקול שלי? ואם אני מפחד להשמיע את קולי? אז קודם כל אני רוצה להגיד שאני מפחד וחרד ממה שקורה בארץ, שמשנה את פניה", אמר ארצי לקהל בהופעה בהיכל מנורה מבטחים, והסביר כי הוא מביע את דעותיו בשירים. "באשר לקול שלי אם הוא נשמע או לא נשמע, וואלה אני אגיד לכם את האמת. אני תמיד חשבתי שהדעות שלי נמצאות והמחשבות שלי והאמונות שלי נמצאות עמוק בתוך השירים שלי, ככה חשבתי - זה מה שכתבתי 50 שנה. וחשבתי שבגלל זה באתם היום כנראה לשמוע אותי".

עם זאת, הוא הוסיף: "אבל אנחנו נמצאים בסיטואציה, ואני באמת חרד מה יהיה איתנו. קודם כל מהמהירות שזה קורה עם השינויים, ואני מפחד שזה ייקח אותנו... ייקח לנו את הצביון שלנו, מי שאנחנו, מי שהיינו ומי שנהיה. ועל איזו דמוקרטיה בסיסית ואנושית נאבקים פה כל כך הרבה אנשים צעירים ומבוגרים וקשישים. ואני אגיד לכם משהו, אם זה קצת נשמע מניפולטיבי, אני כל הזמן מדבר עם עצמי, ששנאת חינם פילגה את עם ישראל לפני 2,000 שנה. וכדאי שנזכור את זה".

שלמה ארצי. יח"צ,
"מפחד ממה שזה יעשה לנו". ארצי/יח"צ

הקהל מחא כפיים, וארצי הוסיף: "כן, זה שווה מחיאות כפיים. ואני רוצה להגיד לכם עוד משהו, בתור יוצר. אני בנאדם שכותב שירים, שנים אני לי בכתיבת שירים. אז חוץ מהמילים חשובה מאוד גם המנגינה. באיזה מנגינה אנחנו מדברים אחד עם השני. בסוף נצטרך לדבר. אני מוכן לבוא לשם, להגיש קפה, אני מוכן להיות זבוב על הקיר, ליווי גיטרה, משהו".

"ואני רוצה לצטט זמר", סיכם ארצי, "שהיום נזכרתי שב-1986, זה לפני המון שנים, הוא היה אז בן 38, והוא כתב" - וכאן ארצי שר את מילותיו מהשיר "שדות של אירוסים" - "זאת לא אותה המדינה. כבר לא אותו החדר".

היום פורסם באתר וואלה! מאמר המבקר את ארצי על שתיקתו. "הקול של שלמה ארצי מלווה את ישראל במשך עשרות שנים, ברגעי הזוהר וברגעי השפל. כבכיר הזמרים בישראל, הוא לא יכול להרשות לעצמו לשתוק בזמן שהארץ משנה את פניה", נכתב כאן.

עוד בוואלה!

שלמה ארצי, הגיע הזמן לרדת מהגדר ולדבר. השתיקה שלך רועמת

לכתבה המלאה

המהפכה שמתכננת הממשלה כוללת סדרת שינויים משמעותיים במערכת המשפט, כגון קביעה לפיה רק הרכב מורחב של בג"ץ יוכל לפסול חקיקה שעברה בכנסת. צעד נוסף של המהפכה, שנועד לחזק את ידה של הממשלה מול בית המשפט, הוא קביעת פסקת התגברות שתבטל החלטות של בג"ץ ברוב של 61 חברי כנסת בלבד, וכן שינוי הרכב הוועדה לבחירת שופטים כך שתישלט באופן מלא בידי הקואליציה.

עוד עוסקת הרפורמה בהחלשת כוחם של היועצים המשפטיים לממשלה, כך שעמדתם לא תחייב את הממשלה, ובביטול עילת הסבירות, מה שבין היתר מגביל באופן משמעותי את יכולת ההתערבות של בית המשפט במינוי בכירים.

  • עוד באותו נושא:
  • שלמה ארצי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully