וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שחקני "רנט" ביטלו את ההצגה הערב כדי שיוכלו לצאת להפגין

עודכן לאחרונה: 4.3.2023 / 12:05

שחקני המחזמר "רנט" החליטו לבטל את ההצגה הערב על רקע כוונתם לבוא להפגין נגד ההפיכה המשטרית. "חובתנו המוסרית והלאומית היא לבטל כרגע על מנת להבטיח את עתיד התיאטרון והתרבות בישראל. החלטנו לשלם מחיר כבד ולבטל את ההצגה על מנת ללכת ולהפגין למען הדמוקרטיה"

"רנט", מרכז ענב, תל אביב, יוני 2022. יוסי צבקר,
מתוך המחזמר "רנט", מרכז ענב/יוסי צבקר

חברי הקאסט של המחזמר רנט ("RENT") של מרכז ענב החליטו לבטל את ההצגה הערב על רקע ההפיכה המשטרית ולהגיע להפגין. אחד משחקני ההצגה כתב בעמוד הפייסבוק שלו: "חובתנו המוסרית והלאומית היא לבטל כרגע על מנת להבטיח את עתיד התיאטרון והתרבות בישראל. החלטנו לשלם מחיר כבד ולבטל את ההצגה על מנת ללכת ולהפגין למען הדמוקרטיה. החלטנו לבטל בצער. בכאב. בדמעות".

"רנט", עיבוד מקומי לאחד ממחזות הזמר המצליחים שעלו בברודוויי, מבוסס על האופרה "לה בוהם" של פוצ'יני ועוסק בחבורת צעירים, שמנסים לשרוד, ליצור ולאהוב על רקע מגיפה משתוללת ומשבר דיור בעיר יקרה. העיבוד הישראלי עלה ביוני 2022 במרכז ענב ובויים על ידי אבישי בן גל ושחר פרץ. אחת הביקורות על ההצגה, שכתבה ננו שבתאי, הופיעה תחת הכותרת "מה הטעם במחזה מחאה ללא התייחסות מינימלית לכאן ועכשיו?". ובכן, כעת חברי הקאסט בהחלט מתייחסים לכאן ועכשיו - לפחות בביטול המחזמר והצטרפות להפגנה.

"רנט", מרכז ענב, תל אביב, יוני 2022. יוסי צבקר,
מתוך המחזמר "רנט", מרכז ענב/יוסי צבקר

איתמר אלבז, אחד משחקני המחזמר, כתב אמש בעמוד הפייסבוק שלו: "עולים שלב. 'איפה היית כש..?' זאת השאלה שמניעה אותי בכל צעד וצעד שכף רגלי דורכת בחודשים האחרונים. כשחקן צעיר כיום אני משחק בתיאטרון הרפרטוארי, בפרינג', במסחרי ואולי בעז"ה גם בהצגות ילדים בקרוב. כבר מספר שבועות שאני מתחבט במחשבות: 'איך עולם התרבות לא פצה פיו בנושא. איך התיאטראות הרפרטואריים כמוסדות תרבות עדיין לא הגיבו. איך מקיימים הצגות בשבת בערב לצד ההפגנות. אסור לוותר על התרבות. נכון. לא במלחמה, לא במצב חירום. פשוט אסור. חייבים להמשיך ולקיים את ההצגה כמובן. אבל מה שקורה כאן, במדינה האהובה שלנו, זה הפיכה משטרית. נקודה".

"חובתנו המוסרית והלאומית היא לבטל כרגע על מנת להבטיח את עתיד התיאטרון והתרבות בישראל, כשאל מול עינינו עומדים הצנזורים ורק מחכים להעביר חוקים שיאפשרו להם למחוק את החופש שלנו ואת האומנות שלנו. בשבת, אנחנו, הקאסט של 'רנט' שעולה במרכז ענב, החלטנו לשלם מחיר כבד ולבטל את ההצגה על מנת ללכת ולהפגין למען הדמוקרטיה. החלטנו לבטל בצער. בכאב. בדמעות. אני רוצה לקרוא מפה לשח"ם, לתיאטראות הרפרטוארים, לכל השחקנים, היוצרים, עובדי הבמה להצטרף אלינו. על מנת שנוכל להבטיח את עתיד התיאטרון חייבים לעצור את הטירוף הזה. לפני שיהיה מאוחר מידי. צאו להפגין. אם לא נהיה אזרחים יעשו מאיתנו נתינים. שבת בקפלן".

ממרכז ענב נמסר בתגובה: "ללא יוצרים ומבצעים, אין יצירה ותרבות. ללא חופש אמנותי, אין אמנות. מרכז ענב, בית ליצירה וליוצרים, מכבד את זכותם ורצונם של שחקני ההפקה להשתתף בהפגנה. כרטיסים שנרכשו עבור ההצגה הערב תקפים למועדים העתידיים של ההצגה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully