וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפו: הביצוע המרגש של גלי עטרי וקורין אלאל ל"אין לי ארץ אחרת" בהפגנת הענק

עודכן לאחרונה: 5.3.2023 / 10:51

גלי עטרי וקורין אלאל ביצעו יחד את השיר "אין לי ארץ אחרת" בהפגנת הענק בת"א נגד ההפיכה המשפטית. בשישי אמרה עטרי: "נולדתי על ערכי מגילת העצמאות של שוויון ודמוקרטיה. לא רוצה שיקחו את זה ממני. שאני אמנה לעצמי את השופט שישפוט אותי? משהו פה לא בסדר, לא הגיוני"

גלי עטרי וקורין אלאל מבצעות את "אין לי ארץ אחרת" בהפגנה נגד ההפיכה המשטרית, קפלן תל אביב, 4 במרץ 2023/סטילס: ראובן קסטרו, וידאו: אסף דרעי

גלי עטרי וקורין אלאל שרו אמש יחד את הקלאסיקה "אין לי ארץ אחרת", שכתב אהוד מנור המנוח והלחינה אלאל, על הבמה ברחוב קפלן בתל אביב בהפגנת הענק נגד המהפכה המשפטית. על פי הערכה, כרבע מיליון הפגינו אמש ב-95 מוקדים בארץ. צפו בשיר (מעל). כזכור, גלי עטרי היא המבצעת המקורית של השיר.

יום לפני הופעתה של עטרי במחאה, שודר בתכנית "סוכן תרבות" בהגשת קובי מידן בכאן 11 ריאיון עם הזמרת. מידן ציין בפניה שאת השיר שרים בהפגנות נגד המהפכה המשפטית, ועטרי אמרה: "אני חושבת שהשיר הזה מדבר לכל אזרח ואזרח שגר כאן. תשאל כל אחד, מה? 'אין לי ארץ אחרת'! השיר הזה מרים ראש כל פעם שקורה משהו. הוא כל הזמן רלוונטי. כל מיני אירועים, קשיים שחווינו, וגם עכשיו, כשיש משבר מאוד מאוד גדול".

עטרי הוסיפה בהתייחסות למהפכה המשפטית: "אני בשבילי, הקיטוב הזה מביא אותי לפעמים לכך שאני לא מבינה. נולדתי כמה שנים אחרי מלחמת העצמאות, נולדתי על ערכי מגילת העצמאות של שוויון ודמוקרטיה. אני לא רוצה שיקחו את זה ממני. לאן אנחנו הולכים מפה? מה עם מה שהתחייבנו לדורות הבאים? מה עם זה? אל תקחו לי את זה". על ההפגנות אמרה עטרי: "יש שם דתיים, יש שם ימניים", והוסיפה כי הן לא פוליטיות "כמו שהקיטוב שאני מדברת עליו הוא לא פוליטי. הקיטוב שאני מדברת עליו הוא ערכי. רגע, זה שאני אמנה לעצמי את השופט שישפוט אותי. משהו פה לא בסדר, אתה מבין? לא הגיוני. אני לא רואה בזה פוליטיקה בכלל".

גלי עטרי, קורין אלאל בהפגנה נגד המהפכה המשפטית,קפלן תל אביב, 4 במרץ 2023. ראובן קסטרו
גלי עטרי וקורין אלאל מבצעות את "אין לי ארץ אחרת" בהפגנה נגד ההפיכה המשטרית, 4 במרץ 2023/ראובן קסטרו

השיר "אין לי ארץ אחרת" הוא אחת הקלאסיקות הישראליות החשובות ביותר ואחד משני השירים שנכתבו על מצבתו של מנור. הוא נולד כשיר שמאל, על פי התפיסה הרווחת וגם לדברי עפרה פוקס אלמנתו של אהוד מנור. הוא נוצר כתגובה מאוחרת למותו של אחיו יהודה במלחמת ההתשה, ומנור אמר בעבר כי רצה באמצעותו למתוח ביקורת על אוזלת היד ועל היעדר ההתייחסות למותם המיותר של חיילים רבים בזמן המלחמה. כאשר השיר פורסם באמצע שנות השמונים הוא נתפס כשיר מחאה נגד מלחמת לבנון. אבל בהמשך אומץ גם על ידי הימין, שהשתמש בו בין השאר בהתנתקות. "לאהוד חרה והיה קשה עם זה שהשיר אומץ על ידי הימין", אמרה בעבר פוקס בריאיון לוואלה! תרבות.

יושבת ראש בית הנבחרים של ארצות הברית ננסי פלוסי ציטטה פעמיים מתוך השיר. בפעם הראשונה בינואר 2021, כשנאמה במליאת בית הנבחרים האמריקאי, שבוע לאחר הסתערות מפגינים על הקפיטול. פעם שנייה ביוני 2022 כשדיברה בעקבות פסיקת בית המשפט העליון האמריקאי כנגד זכות ההפלה של נשים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully