וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הנאצים הם לוזרים. תמותו לבד באומללות": ארנולד שוורצנגר נלחם נגד האנטישמיות

עודכן לאחרונה: 7.3.2023 / 10:11

השחקן המצליח ומושל קליפורניה לשעבר פרסם סרטון ארוך ובו שיתף מהמחשבות שעלו בו בעקבות ביקור באושוויץ, וקרא לכל מי שמאמין בקונספירציות על יהודים לשנות את דרכיו: "קל יותר לשנוא מללמוד, אבל עדיין יש לכם סיכוי לבחור אחרת"

ארנולד שוורצנגר. GettyImages
"אף תנועה של שנאה לא הצליחה". שוורצנגר/GettyImages

כוכב סרטי הפעולה ומושל קליפורניה לשעבר ארנולד שוורצנגר פרסם הלילה (שלישי) סרטון בן 12 דקות ביוטיוב, ובו קרא להילחם בעליית האנטישמיות והפציר בתנועות המפיצות שנאה כלפי יהודים לחדול ממעשיהם.

בסרטון סיפר שוורצנגר על הביקור שלו במחנה אושוויץ בשנה שעברה, ועל המחשבות שעלו בו בעקבות הסיור במקום, ועל המטרה שדבר דומה לא יקרה עוד לעולם. "ברגע שאתה משקיע זמן בלחשוב באמת על [מה שקרה באושוויץ], אז לדמיון שלך אין ברירה אלא להתחיל בעבודה האמיתית: איך אנחנו דואגים שזה לא יקרה שוב בעתיד?. אחרי ביקור באושוויץ אתה לא מפקפק לעולם בשאלה למה 'לעולם לא עוד' היא הקריאה של כל מי שנלחם למנוע שואה נוספת. אתה לא מפקפק בזה. אבל היום, אני לא רוצה לדבר אליהם. היום אני רוצה לדבר לאלו שפנו בכיוון הלא נכון, למסלול הלא נכון", אמר שוורצנגר, ופנה אל כל מי "ששמע קונספירציות על יהודים או כל גזע או מגדר אחר וחשב שזה נשמע לו הגיוני", ואמר כי למרות שרבים חושבים שאין מה לדבר עם קיצוניים, הוא "מבין איך אנשים יכולים ליפול למלכודת של דעה קדומה ושנאה".

"מעולם לא הייתה תנועה מצליחה שהתבססה על שנאה. הנאצים? לוזרים. הקונפדרציה? לוזרים. תנועת האפרטהייד? לוזרים. אני לא רוצה שתהיו לוזרים", אמר שוורצנגר. "קל יותר לתרץ שיהודים קשרו יחד כדי לפגוע בך, מאשר להודות שפשוט היית צריך לעבוד קשה יותר. קל יותר לשנוא מללמוד".

"אף אחד שבחר בדרך הקלה של שנאה הגיע לסוף הדרך ואמר לעצמו: 'איזה חיים היו לי'. לא. הם מתו באומללות כפי שחיו", הוסיף. "לא משנה כמה רחוק הלכתם, אני רוצה שתדעו שעדיין יש לכם סיכוי לבחור בחיים של כוח... אתם צריכים לנצח במלחמה נגד עצמכם".

עוד בוואלה!

לא רק ליהודים, לא רק לאמריקנים: "ארה"ב והשואה" היא יצירת מופת דוקומנטרית

לכתבה המלאה

"אז השורה התחתונה: לא אכפת לי כמה דברים פוגעניים אולי כתבתם ברשת, לא אכפת לי כמה צעדתם עם דגל מעורר שנאה, או אילו דברים אמרתם בשעה של כעס - יש לכם עדיין תקווה וזמן", סיכם השחקן. "תבחרו בכוח. תבחרו בחיים. תכבשו את מוחכם. אתם יכולים לעשות את זה".

שוורצנגר, יליד אוסטריה, זכה לתהילה בשנות ה-80 וה-90 ככוכב של סרטי פעולה מצליחים כמו "קונאן הברברי" ו"שליחות קטלנית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully