וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנאום המרגש של ג'יימי לי קרטיס ו"הריאיון הגרוע אי פעם": הרגעים הוויראליים של האוסקר

עודכן לאחרונה: 13.3.2023 / 11:17

השחקנית הוותיקה שפנתה להוריה שמעולם זכו, התגובה המאוכזבת של כוכבת "הפנתר השחור", גלגולי העיניים של יו גרנט וברכת יום הולדת אחת מקסימה אחת: כל הרגעים שגנבו את ההצגה בטקס האוסקר

בווידאו: אוסקר 2023: ניצחון ענק ל"הכל בכל מקום בבת אחת"/באדיבות A.M.P.A.S.© 2023", yes ו-STINGTV

טקס פרסי האוסקר ה-95 שנערך הלילה כלל, בצד הישגים היסטוריים ונאומים יוצאי דופן, גם שלל רגעים מרגשים או ויראליים שגנבו את ההצגה והשיחה ברשת.

כך למשל היה רגע הזכייה של ג'יימי לי קרטיס הוותיקה בפרס שחקנית המשנה הטובה ביותר על תפקידה בסרט "הכל בכל מקום בבת אחת" - הזוכה הגדול של הטקס. קרטיס החלה את הקריירה המקצועית שלה בשלהי שנות השבעים כשכיכבה בלהיט "הלוואין". מאז היא עובדת ללא הפסקה, לא מעט בסרטי אימה, אבל מעולם לא הייתה מועמדת לאוסקר וכמובן גם לא זכתה בו, עד הלילה.
הנאום המרגש שלה היה אחד משיאי הלילה. "אני יודעת שזה נראה כאילו אני עומדת כאן לבד, אבל אני לא. אני מאות בני אדם", אמרה, והודתה לכל מי שתמך בה. "לכל האנשים שתמכו בסרטים הז'אנריים שעשיתי לאורך שנים - אלפי ומאות אלפי האנשים, הרגע זכינו יחד באוסקר".

בסוף דבריה הרימה לי השחקנית את מבטה מעלה והזכירה את שני הוריה, שניהם כוכבי ענק שמעולם לא זכו בפסלון: השחקן טוני קרטיס, ששיחק בסרטים כמו "חמים וטעים" והיה מועמד על תפקידו בסרט "הנועזים", והשחקנית ג'נט לי, ששיחקה בסרטים כמו "השליח ממנצ'וריה" ו"מגע של רשע" והייתה מועמדת על תפקידה בסרט "פסיכו". "ולאמי ואבי, ששניהם היו מועמדים לאוסקר בקטגוריות שונות - הרגע זכיתי באוסקר!", אמרה כשהיא נחנקת מדמעות.

ג'יימי לי קרטיס הפכה הלילה לזוכת האוסקר השלישית עם שני הורים שהיו מועמדים לאוסקר. קדמו לה לורה דרן, בתם של ברוס דרן ודיאן לאד; וליזה מינלי, בתם של וינסנט מינלי וג'ודי גרלנד.

צפו בנאום של ג'יימי לי קרטיס ובתגובה של אנג'לה באסט

לניצחון המרגש היה גם צד שני: את מבט האכזבה על פניה של אנג'לה באסט, שנחשבה לפייבוריטית לאותו פרס על תפקידה בסרט "הפנתר השחור: ווקאנדה פוראבר", קשה היה לפספס. באסט, שהייתה עשויה להיות השחקנית הראשונה שזוכה בפרס על תפקיד משחק בזכות סרטי היקום הקולנועי של מארוול, התקשתה להשתתף בשמחתה של ג'יימי לי קרטיס או למחוא לה כפיים.

ברשת הבחינו בכך, ובכך נפתח דיון סוער ברשתות החברתיות. היו מי שביקרו את באסט על מה שתיארו כ"חוסר ספורטיביות" אחרי שלא הריעה לחברתה, קראו לה "מפסידנית מרירה" וכינו את התנהגותה "בושה". אחרים, לעומתם, דווקא הצדיקו את באסט, טענו כי הפרס הגיע לה יותר וכי התגובה שלה הייתה "אמיתית".

עוד בוואלה!

אוסקר 2023: ניצחון ענק ל"הכל בכל מקום בבת אחת"

לכתבה המלאה

הריאיון של אשלי גרהאם ויו גרנט

רגע מביך אחר נגע לשחקן הוותיק יו גרנט, שהריאיון שלו על השטיח האדום תואר ברשת בתור "הרגע הכי מביך מאז הסטירה" ו"הריאיון הגרוע אי פעם".

גרנט לא ממש שיתף פעולה בשיחה, נראה נבוך מהשאלות ולא ממש השיב להן. כשהדוגמנית אשלי גרהאם שאלה אותו על תפקידו בסרט "רצח כתוב היטב: תעלומה יוונית" ואם היה לו כיף לצלם אותו, הוא השיב כי למעשה הוא היה שם למשך שלוש שניות לכל היותר. כשנשאל אם יש זכיות שהוא מקווה להן במהלך הערב, השיב שאין ממש. כשנשאל אם בכל זאת נהנה מהצילומים של הסרט המצליח, השיב במילה "כמעט". בסוף השיחה הקצרה, הוא נראה מגלגל עיניים.

ברשת מחו על ההתנהגות של גרנט. "אל תלך על השטיח האדום אם אתה לא רוצה לדבר על האירוע", כתב אחד הגולשים.

הכוכב המפתיע של הטקס היה שם אלמוני לגמרי - ג'יימס מרטין, שחקן צפון-אירי בן 30 עם תסמונת דאון. הוא מתפרנס מעבודה בסניף של סטארבקס בעירו בלפסט, ומככב ב"Irish Goodbye", שזכה בפרס לסרט העלילתי הקצר הטוב ביותר. ממש במקרה, היום גם היה היום הולדת שלו. יוצרי הסרט שרו לו "יום הולדת שמח" על הבמה וביקשו מן הקהל להצטרף, וכמובן שהנוכחים והנוכחות שמחו לעשות זאת, במה שאולי היתה שירת ה"Happy Birthday" הראשונה בתולדות האוסקר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully