וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות הסערה: אייל גולן ביטל את הופעתו באירוע "נגד אלימות"

עודכן לאחרונה: 13.3.2023 / 21:09

פרסום ראשון: אחרי הפרסום בוואלה! תרבות לפיו גולן יופיע באירוע נגד אלימות, פנתה עורכת דינה של אחת מהמתלוננות נגד אייל גולן לנשיא עמותת "עתיד לצעירים", דני יתום, והבהירה לו כי צפויה מחאה. יתום הודיע לה כי אייל גולן ביקש לדחות את האירוע "בשל אילוץ לא צפוי"

בווידאו: ט' ונ', שהתלוננו נגד אייל גולן, במסיבת עיתונאים, 15.11.22/מערכת וואלה!

פרסום ראשון: לאחר הסערה שעורר, בוטל המופע שכותרתו הייתה "אייל גולן נאבק באלימות", וצפוי היה להתקיים ב-3 באפריל באמפי פארק מיני ישראל. על המופע שהיה אמור להיות מובל על ידי גולן חתומה עמותה בשם "עתיד לצעירים", בראשה עומד כנשיא האלוף (מיל') דני יתום, ראש המוסד לשעבר. לוואלה! תרבות נודע כי בעקבות הסערה פנתה גליה שמילוביץ, עורכת הדין של נ', אחת מהנשים שהתלוננו נגד גולן, לדני יתום, ומחתה על השתתפות הזמר באירוע. היא הודיעה ליתום כי צפוייה להתקיים הפגנה מול ביתו. בעקבות כך, יתום כתב לה הערב כי "האירוע נדחה ללא תאריך חדש בשלב זה. אייל גולן ביקש לדחות את האירוע בשל אילוצים לא צפויים".

נ' ועורכת דינה שמילוביץ בירכו על ההחלטה ואמרו לוואלה! תרבות: "אנו מברכות על דחיית האירוע ללא קביעת מועד חדש. למרות ההודעה כי הדחייה נעשתה מטעמו של אייל גולן, אנו בוחרות להודות לראש המוסד לשעבר, דני יתום מי שממלא בתפקיד נשיא העמותה עתיד לצעירים, על כך שידע לבחור בצד הנכון ולתמוך בנפגעות. ההבנה כי לא יתכן שארוע שכותרתו 'לא לאלימות' יערך עם מי שחשוד במסגרת החקירה החדשה בעבירות מין, חשובה וערכית לכל אחת ואחד מאיתנו ובעיקר לילדים ולילדות של כולנו. ראוי היה כי מלכתחילה עמותה אשר חורטת על דיגלה מאבק באלימות תמנע משיתוף פעולה עם שהיה חשוד ב-2013 וחשוד שוב גם ב-2023 בעברות מין חמורות שבוצעו בנערות צעירות שהעריצו אותו. אנו שמחות שהטעות בשיקול דעת בבחירת המופע של אייל גולן לא יצאה לפועל הלכה למעשה".

ט', מתלוננת נוספת נגד גולן, אמרה לוואלה! תרבות: "אייל גולן לא יכול לעשות מופע נגד אלימות, והנה זו עובדה קיימת, נקודה. ועמותה של נוער בסיכון, שאני אחת מהן, גם לא יכולה לעשות מופע עם אייל גולן, וגם זו עובדה. ערב נפלא לכל עם ישראל בשורות טובות".

אייל גולן. רפי דלויה,
אייל גולן/רפי דלויה

מטעם מארגני האירוע נמסר אתמול בהודעה לעיתונות שגם הנשיא יצחק הרצוג ישתתף, אולם מטעמו של הנשיא נמסר לאחר הסערה כי "לא ידעו שאייל גולן משתתף, ובלי קשר הודיעו לפני מספר ימים שמטעמי לו"ז הנשיא לא יוכל להשתתף". קשירת שמו של הרצוג לאירוע כזה עוררה סערה, מכיוון שהמופע, החורט על דגלו מסר נגד אלימות, מובל על ידי גולן, שתיק החקירה נגדו בפרשת הקטינות נפתח מחדש. נ', אחת מהנשים שטוענות כי אייל גולן פגע בהן מינית, הגיבה בכעס וכאב, ואמרה לוואלה! תרבות: "כאשר נודע לי כי נשיא המדינה ישתתף באירוע בסימן 'לא לאלימות' לצידו של אייל גולן דמעות מילאו את עיניי. בליבי אני מקווה שנשיא המדינה לא מודע לכך שאייל גולן נחקר בימים אלה תחת אזהרה בחשד לביצוע עבירות מין רבות וחמורות בנערות צעירות. לפני שבועות בודדים התעמתי מול אייל גולן פנים אל פנים במסגרת החקירה המחודשת של הפרשה החמורה, אשר כונתה ב-2013 'פרשת משחקי חברה', ואני ממתינה להחלטת הפרקליטות בדבר הגשת כתב אישום נגדו ונגד חבריו.

"הכותרת החיובית של האירוע איננה יכולה לשמש את אייל גולן לשם מחיקת מעשיו האלימים מהתודעה הציבורית, והשתתפותו של נשיא המדינה באירוע כזה גורמת לי להרגיש חשופה ופגיעה מאי פעם. באמצעות השימוש הציני שעושה אייל גולן בכבודו ומעמדו של נשיא המדינה, הוא מעביר מסר מעוות ומסוכן לרשויות החוק שאמורות לקבל החלטה דרמטית בעניינו בשבועות הקרובים. אני מבקשת מנשיא המדינה שלא לשמש כעלה תאנה למי שחשוד בימים אלה ממש במעשי אלימות ובכך להביע את תמיכתו בנפגעות העבירה הזקוקות לכך באמת".

ב-15 בנובמבר 2021 הגישו ט' ו-נ', הטוענות כי נפגעו מינית מגולן, 11 תלונות חדשות כנגד עשרה מעורבים שלא נחקרו ב-2013 בפרשת הקטינות. התלונות החדשות הובילו לחקירה מחודשת ולפתיחת התיק מחדש. אייל גולן חשוד בקשירת קשר לביצוע פשע, שיבוש הליכי משפט ובריבוי עבירות של הבאת אדם לכדי מעשה זנות. העונש על כך יכול להגיע ל-15 שנות מאסר. בנובמבר התקיים עימות בין נ' ו-ט' לגולן במשטרה, אחריו אמרה ט' לתקשורת בין השאר: "היום בפעם הראשונה הסתכלתי בעיניים של האדם שהתנהג אלי כמו חיה, שהעביר אותי מיד ליד כאילו אני צעצוע, שדחף לי סמים כדי שאסתום את הפה, שאמשיך להיות שפחה. היום בפעם הראשונה הסתכלתי בעיניים של המפלצת הגדולה, ובלי פחד אמרתי לו מה הוא עשה לי. סוף העימות, כשהחוקרת שאלה אותי אם יש לי מה להוסיף, אמרתי לו 'אני לא פוחדת ממך יותר. הדבר שהכי הפתיע אותי בדברים של אייל גולן הוא שהוא חושב שאבא שלו קורבן. אבא שלו אנס אותנו, הביא את החברים המגעילים שלו, שעד היום אני מריחה את הזיעה שלהם, והאפס הזה אומר לי שאבא שלו ישב בכלא סתם?!"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully